Beetje lange titel
, maar ik ben op zoek naar ervaringen e.d van mensen die in Duitsland wonen of misschien net zijn geëmigreerd.Via de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer, ook heb ik mij aangemeld op een forum speciaal voor Nederlanders die naar Duitsland verhuizen. Ook daar krijg ik geen duidelijke antwoorden.
Even een verhaaltje waar het om gaat:
Als alles meezit verhuizen wij op 10 oktober naar een prachtig huis/landhuis in de omgeving van Uelsen.
9000 m2 grond, huis is zo'n 250m2 groot.
2 grote schuren, 1 voor mijn paard en zijn toekomstige maatje, de andere voor mijn man z'n hobby's.
- wie kan mij meer vertellen over gasprijzen. Er staat een gastank in de tuin van 4800 liter.
Hoe vinden we een leverancier zonder meteen de duurste aangeboden te krijgen

- tv. Er staat een schotel in de tuin.
Wat is een goede en voordelige provider om een tv abonnement bij af te sluiten?
ik zou het fijn vinden om iig een aantal nl zenders te kunnen ontvangen.
- Elektra. Zijn er net zoals in NL verschillende leveranciers voor elektra en kun je net zoals hier vergelijken en de voordeligste afsluiten?
-autoverzekering. Zelfde vraag als elektra eigenlijk. Welke is goed en voordelig.
- weide. De volledige weide moet nog afgerasterd worden. Is het beter in DL op zoek te gaan naar weidepalen en afrastering of in NL?
- Iemand die een leverancier weet die goed paardenhooi verkoopt (en balen vlas)
Ook zou ik willen weten wat jullie gemiddeld kwijt zijn aan gas/water/elektra.
Kosten van de autoverzekering (WA/all risk)
Natuurlijk is hierbij belangrijk:de gezinssamenstelling, hoe oud de woning is en hoeveel m2 de woning is.
Ons gezin bestaat uit 5 personen. Kids 3/5/8 jaar oud. Momenteel 1 paard en 1 hond.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Ik ben ervan bewust dat er natuurlijk prijsverschillen zijn per regio.
Het gaat mij om gemiddelden.
Edit: mocht je zelf nog zaken weten waar we rekening mee moeten houden, dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag.

maar een gastank die kende ik dus echt nog niet.
En kwa palen, das een lastige voor me. Ik heb jaren geleden palen gekocht en daar heb ik nu nog steeds genoeg van liggen. Maar die kwamen uit NL. Waren daar een stuk goedkoper. Weidezauninfo is idd een goed adres, maar voor draad en lint zoek ik toch altijd op Ebay. Daar vind ik het altijd goedkoper
).
).