Studenten Ov chipkaart & vakantie... Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Studenten Ov chipkaart & vakantie... Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 15:50

Hoi allemaal!

Ik zat Google al een beetje af te struinen, maar kon niet echt vinden wat ik zocht.

Omdat ik studeer heb ik een studenten-ov. Voor door de weeks. Echter is het nu natuurlijk vakantie, dus dan kan je volgens mij niet meer gratis reizen door de weeks maar met korting(?).

Morgen ga ik naar Italië met het vliegtuig. Ik moet dus eerst met de trein en de bus naar de luchthaven. En heb dus mijn ov kaart nodig.

Voordat ik mijn studenten-ov had aangevraagd hadden we ingesteld dat er altijd gewoon 20 euro op mijn ov kaart stond, zodat ik zelf niet steeds erop hoefde te letten maar het automatisch ging.

Nu zit ik dus te twijfelen of ik nog iets moet regelen wat betreft mijn ov-kaart? Moet ik hem opnieuw activeren omdat het vakantie is... Moet ik weer dingen anders instellen? Of doet hij het gewoon?
Zit er namelijk niet echt op te wachten dat ik morgen de trein mis omdat ik niet kan inchecken en dan mijn vlucht mis haha!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast heel erg bedankt!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:52

Je studenten OV is nu nog geldig. Van 16 juli tot (en met?) 16 augustus gaat de vakantieregeling van kracht. Je hoeft dan niks opnieuw te activeren, maar wel zorgen dat je genoeg geld op je kaart hebt om te kunnen reizen :) Morgen is er dus nog niks aan de hand! Fijne vakantie! :D

Edit: Dit is een handige link :)
http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chi ... ender-2015

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:53

Zoals ik het nu begrijp heb jij automatisch opwaarderen op je ov chipkaart staan. Dit betekent dat wanneer je buiten je abonnement reist, er automatisch geld op je kaart wordt bijgeschreven wanneer dit nodig is.

Ik heb hetzelfde, je kan dan gewoon inchecken en reizen met je ov en het geld van de reis wordt automatisch afgeschreven. Je hoeft dus niks extra's te regelen om nu met de trein te reizen :)

EDIT: De vakantieregeling is inderdaad nog niet van kracht, dit betekent dat je je nergens zorgen om hoeft te maken :)
Laatst bijgewerkt door Unoo op 13-07-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:54

Je studenten OV werkt tot 15-7 gewoon zoals tijdens school. Je hoeft hem niet opnieuw te activeren ;) je kunt natuurlijk zorgen dat je wat eerder vertrekt of wat geld contant bij hebt voor als er iets gebeurd, maar volgens mij moet het gewoon lukken. Fijne vakantie!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 15:58

Ik las het net inderdaad! Dan val ik er nog net buiten op de heenreis! Top.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dat stelt mij gerust :)
We gaan sowieso op tijd richting de bus zodat we die niet missen en hebben voor de trein genoeg tijd mocht er toch iets fout gaan. Ook hebben we ruim de tijd genomen, we komen een uur voordat de gate sluit aan op de luchthaven en hebben alleen handbagage, dus dat moet allemaal goed komen.

Bedankt allemaal!