Welke vervolgopleiding (liefst master)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Welke vervolgopleiding (liefst master)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 15:16

Dag lieve Bokkers :)

Ik ben hard aan het zoeken naar een vervolgopleiding. Ik studeer nu aan de lerarenopleiding Engels, dat is een bachelor. Helaas is deze studie al bijna klaar, maar ik wil absoluut nog door blijven studeren.

Het liefste zou ik naar het buitenland vertrekken om daar een master te volgen. Met het buitenland bedoel ik landen zoals Denemarken, omdat het studeren daar een stuk goedkoper is. Helaas is dit niet echt haalbaar denk ik, weet niet goed waar ik dan van moet gaan betalen en ik zit natuurlijk met mijn lieve paardenbeest die ik liever niet weg doe...

Wat voor opleiding zoek ik? Zelf zat ik te denken aan opleidingen zoals Human Resource of Special Needs Education. Het liefst zou ik iets anders doen dan het lerarenschap, zodat ik meer kwalificaties heb zeg maar.

Wie van jullie hebben er leuke tips en ervaringen? Of kan iemand mij een handige site/verkenner geven over verschillende universitaire studies? Daar ben ik namelijk heel onbekend mee.

Alvast super bedankt! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:50

Ik heb een master SEN. Heel leuk qua opleiding, echt onwijs veel van geleerd, maar in de praktijk heb ik er niets aan als het gaat om baan of salaris

UK_eef

Re: Welke vervolgopleiding (liefst master)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:59

Welke vooropleiding heb je, en geef je daadwerkelijk les aan tieners? Ik zou eerst werkervaring opdoen en dan een master gaan volgen. Je mag er tenslotte maar één volgen (of instellingsgeld lappen) en zoals al gezegd voegt de SEN (bijv.) weinig toe. Je kan met een lerarenopleiding gewoon bitter weinig masters volgen.

Je had eigenlijk als onderdeel van je bachelor naar het buitenland moeten gaan zodat je het normale collegegeld had kunnen blijven betalen. Nu je (bijna) klaar bent zal je de volle mep als international student moeten gaan betalen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 21:28

Er is geen mogelijkheid tot buitenlandse stage op onze opleiding. Daarom is die optie er niet.

Daarnaast is het in het buitenland studeren (bijv. Denemarken) gratis. En 1 master volgen is absoluut genoeg! Hoef er niet nog twee te doen. Qua 'normale' kosten in Nederland is het nog wel te doen. Instituuts geld ga ik nooit betalen nee haha.

Ik zou juist graag een master gaan volgen die niet onderwijs gerelateerd is. Human Resource vind ik kei leuk, daar zou ik graag een master in doen. En anders natuurlijk mijn opleiding compleet af ronden, behalve mijn scriptie inleveren. Dan kan ik het gewone collegegeld blijven betalen :)

Bedankt voor de info over SEN! Dan valt die zeker af.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:23

xMercury schreef:
Er is geen mogelijkheid tot buitenlandse stage op onze opleiding. Daarom is die optie er niet.

Daarnaast is het in het buitenland studeren (bijv. Denemarken) gratis. En 1 master volgen is absoluut genoeg! Hoef er niet nog twee te doen. Qua 'normale' kosten in Nederland is het nog wel te doen. Instituuts geld ga ik nooit betalen nee haha.

Ik zou juist graag een master gaan volgen die niet onderwijs gerelateerd is. Human Resource vind ik kei leuk, daar zou ik graag een master in doen. En anders natuurlijk mijn opleiding compleet af ronden, behalve mijn scriptie inleveren. Dan kan ik het gewone collegegeld blijven betalen :)

Bedankt voor de info over SEN! Dan valt die zeker af.

Die optie is er toch niet, gezien je nu een hbo bachelor volgt? Dan kun je sowieso niet je scriptie niet inleveren, want dan is je bachelor niet afgerond en word je nergens toegelaten..

Daarnaast is van belang om in gedachten te houden dat als je via een Nederlandse Universiteit naar het buitenland gaat, je hier nog altijd collegegeld moet betalen. Daarnaast kost huisvesting en levensonderhoud ook niet niks.. Uiteindelijk kost naar het buitenland gewoon heel veel geld, of je nou wel of geen collegegeld betaalt...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:42

Scriptie niet inleveren zou ik dan doen om geen instituutsgeld te moeten betalen. Als je namelijk al een opleiding af hebt gerond, moet je instituutsgeld betalen en dat is een hele dure grap.

Natuurlijk kost naar het buitenland gaan geld! Maar in Nederland wonen kost ook geld. Belangrijkste is nu dat ik eerst eens een opleiding vind die mij aanspreekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:51

Op http://www.braintrack.com/ zijn alle universiteiten over de hele wereld te vinden met nog wat handige dingetjes. Helaas is de site al een tijdje aan het updaten :/
Zelf ben ik nu aan het kijken voor een minor in Zweden via het Erasmus uitwisselingsprogramma. Ik denk alleen niet dat jij daarvoor in aanmerking komt. Wat je wel kan doen is beginnen met kijken welke onderwijsinstellingen partners zijn met jouw instelling en vanuit daar kijken wat die instellingen te bieden hebben en of er een beurs is waarvoor je dan in aanmerking komt.
Ik vond het ook lastig om te beginnen met zoeken, maar nu ik eenmaal via mijn eigen universiteiten een beetje op gang ben gekomen zie ik zo veel mogelijkheden :D

Edit: Even op de site van Universiteit Leiden voor je gekeken: op https://www.nuffic.nl/ vind je veel over stage, beurzen en landen, http://www.fulbright.nl/ is speciaal voor studenten die in de VS willen studeren en http://www.aiesec.nl/en/ kan je helpen met het vinden van een (buitenlandse) stage

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:06

xMercury schreef:
Scriptie niet inleveren zou ik dan doen om geen instituutsgeld te moeten betalen. Als je namelijk al een opleiding af hebt gerond, moet je instituutsgeld betalen en dat is een hele dure grap.

Natuurlijk kost naar het buitenland gaan geld! Maar in Nederland wonen kost ook geld. Belangrijkste is nu dat ik eerst eens een opleiding vind die mij aanspreekt!

Dat snap ik! Maar zonder afgeronde bachelor kun je niet zomaar tot een master toegelaten worden. Want zover ik begrijp heb je nog geen andere master afgerond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:13

Trouwens, wil je aankomend collegejaar die master doen? Want ik ben bang dat je je dan al veel eerder had moeten inschrijven... Anders de studiebeurs in januari een bezoekje brengen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 12:18

Dankjewel iedereen :D Ik ga eens kijken.

Nee, het is nog niet voor volgend jaar hoor! Ik begin gewoon op tijd met orienteren haha. :P

Klopt, ik heb geen master afgerond.