en we kunnen níet meer bedenken waar hij ligt.Ik zet de timeline uit:
Gisteravond
Vriendlief staat onder de douche en ik maak me klaar om ook te gaan douchen. Terwijl ik mijn handen was moppert vriend dat de douche koud wordt en of ik ALSJEBLIEFT op wil schieten.
Ik doe volgens standaard routine mijn lenzen uit, vloeistof in het bakje, draai het bakje dicht en spring bij vriendlief onder de douche. Daarna ga ik slapen.
Vanochtend
Ik wil mijn lenzen indoen. Het bakje is weg. Ik zoek even snel in de badkamer maar omdat ik haast heb doe ik mijn bril op en spurt naar kantoor.
Nu
We hebben samen lopen zoeken maar de lenzen zijn nog spoorloos. De badkamer kent geen verborgen hoekjes. In/achter/onder het kastje en de prullenbak liggen ze ook niet. Elders in huis ook nog niet gevonden.
Vriend noemt dat hij zich kan herinneren dat ik mijn lenzen uitdeed (omdat ik veel te lang het warme water gebruikte en hij onder een koude douche stond) en dat ik daarna bij hem onder de douche sprong. En merkt daarna terloops op:
"Wat heb je dan vannacht gedaan toen je uit bed ging?"
Say whut?
Voor zover ik me kan herinneren heb ik de hele nacht geslapen terwijl vriendje zeker weet dat ik uit bed ging. En mijn app geeft ook aan dat ik rond een uurtje of half 4 wakker ben geweest. Nou is die app niet altijd even accuraat maar gemiddeld genomen geeft hij wel een aardig beeld van mijn nachtrust.
Het gekke is: ik weet echt níets van een eventuele nachtelijke tour door het huis en ben voorzover ik weet geen slaapwandelaar. Hoewel dat laatste wel in de familie zit. Ik moet zeggen dat ik een hele drukke en gekke week heb en wel wat wiebeliger dan normaal ben.
Allemaal lief leuk en aardig, maar die stomme lenzen zijn nog steeds weg en kunnen dus, er even vanuitgaande dat ik echt heb geslaapwandeld en met dat bakje de hort op ben gegaan, overal zijn....maar waaaaaaaaar?! Lieve bokkers help me