stoomreiniger - welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5624
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 08:46

Zojuist las ik dat sommige mensen hier kennelijk tot volle tevredenheid een stoomreiniger hebben. Nu zit ik al een tijdje erover te denken om er een aan te schaffen. Maar welke?!

Ik heb een grote oude boerderij met heel veel ramen, waarvan een deel kunststof kozijnen heeft; mag je die met een stoomreiniger doen?

En IKEA-laminaat, mag je dat ermee doen?

En hoe bevallen die combi-apparaten voor zowel vloer als ramen?

Sowieso, welke kan ik voor elk het best nemen? Wat zijn voor- en nadelen?

Veel vragen dus, ik zou blij zijn met wat antwoorden!

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:49

Ik ben ook erg benieuwd. Met name voor de vloer. Die voor de ramen weet ik niet of dat handig is. Dat doe je net zo snel zelf denk ik. En hoe doe je dan de hoge ramen of dakkapel? Die kan je zelf met een lange stok (uitschuifbaar) doen. Met zo'n stoomding kan dat niet.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:59

Wij hebben een Karcher stoomreiniger naar volle tevredenheid. Nu een jaar of twee. Is het enige waarmee ik mijn laminaatvloer enigszins streepvrij schoon krijg. Ook vuiligheid in de keuken en badkamer verdwijnt als sneeuw voor de zon. Als 'dweil' zitten er een soort badstof handdoekjes bij, wij hebben ontdekt dat de 'swiffer'-dweilen van de Action (wit met blauw gestreept) er perfect onder passen en goed schoonmaken.
Deze hebben wij:
http://www.redcoon.be/res/shop/cataloge/product_315/B172263.jpg

Mijn schoonmoeder had eerst zo'n goedkoper ding dat al aan de steel vastzit zegmaar, maar dat was drie keer niks. Nu heeft ze ook die wat wij ook hebben.


Edit: de ramen doe ik er niet mee. Geen idee hoe dat moet en ben tevreden met mn emmer sop, trekker en zeempje.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:01

Grappig, ik vroeg me precies het zelfde af naar aanleiding van dat topic. Bij ons dan vooral voor het laminaat want dat is echt een drama om m streep en vlek vrij te krijgen.

Ben benieuwd naar meer ervaringen.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:02

Black & Decker FSM1630 Steam Mop Deluxe

Ideaal, in te stellen voor een laminaatvloer, tegels of vinyl. Ben er zeer tevreden over :-)

Ik heb ook een kleine, maakt prima schoon en kan prima gebruikt worden op kunststof kozijnen. Het enige nadeel vind ik het kleine waterreservoir waardoor je met grote regelmaat water bij moet vullen.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:06

Zoiets als Icecrack zegt had mn schoonmoeder dus ook, misschien een goedkopere, geen idee. Maar dat werkte in haar geval dus echt niet..

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:07

Haaa super topic, ik was ook geïnteresseerd geraakt in de stoomreiniger nav het andere topic over zaken die je niet meer kon missen in het leven :-). Maar ik vraag me af of ik zo'n groot apparaat als de karcher wel ga gebruiken, die aan een steel lijken me handiger werken maar die bevallen dus niet zo goed? Ik probeer elke avond even de vloer te doen om alle hondenkwijl en vieze pootjes eraf te halen, dat doe ik nu met een emmer en een sopje, niet heel veel werk , lekker schoon luchtje in huis en gladde vloeren. Maar ze zeggen dat je met deze manier van dweilen al het vuil alleen verspreid, zou dat met de stoomreiniger niet zo zijn?
Ik lees dat Icrack de Steam mop prettig vindt, die is ook nog wel hanteerbaar, nog meer goeie ervaringen daar mee?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:18

Ow ik lees mee. Ik las ook de goede ervaringen en vind het wel interessant met de meters die wij hier hebben... ipv dat je alles dubbel moet doen (stofzuigen-dweilen)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:21

De karcher is fantastisch, gebruik hem voor vanalles en nog wat: laminaat, tegels, keukendeurtjes, ramen, vieze voegen etc. Heb verschillende mondjes erbij en er zitten 2 standen op. Super fijn ding!

Volgens mij hebben wij trouwens deze:Kärcher stoomreiniger SC 1010 WP

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:26

Over de Karcher hoor ik van verschillende mensen super positieve ervaringen!
Wij hebben een Philips. http://www.op-internet-kopen.nl/d/phili ... 8.htm#home
Ook super tevreden mee! Ramen doe ik hier niet mee, dan is ie niet handig. Je hebt die speciale ramenreiniger van Karcher (en daar heb je ook een lange steel voor, voor hogere ramen!) en daar ken ik ook verschillende mensen met zeer goede ervaring mee!
(en ook met een stoomreiniger moet je nog gewoon eerst stofzuigen :P )

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:28

NoName126: is dat de karcher sc2?

Ook ik zit al heel lang naar een stoomreiniger te kijken. Lijkt me zo handig en lekker schoon! Alleen ja... welke? Zie ook door de bomen het bos niet meer

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:46

En gebruikt iemand hem hier ook op echte houten vloeren?

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:52

Karcher....maar wel voorzichtig zijn met laminaat...zijn wij voor gewaarschuwd ivm vocht wat in de naden dringt, wij gebruiken hem alleen op tegels, auto etc.

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:56

Ik heb onlangs een Kärcher aangeschaft. Superapparaat. Kan op 2 verschillende standen ingesteld worden, en ja, ik doe hier ook mij eiken houten vloer mee. Maar niet te vaak. Daarentegen de tegelvloeren en laminaat om de dag. Zo klaar! Ideaal met kinderen, hond en kat in huis *\o/*

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:58

Tanald schreef:
Ik heb onlangs een Kärcher aangeschaft. Superapparaat. Kan op 2 verschillende standen ingesteld worden, en ja, ik doe hier ook mij eiken houten vloer mee. Maar niet te vaak. Daarentegen de tegelvloeren en laminaat om de dag. Zo klaar! Ideaal met kinderen, hond en kat in huis *\o/*


Wel model heb je? Want er zijn er veel van Karcher.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:34

maras schreef:
Haaa super topic, ik was ook geïnteresseerd geraakt in de stoomreiniger nav het andere topic over zaken die je niet meer kon missen in het leven :-). Maar ik vraag me af of ik zo'n groot apparaat als de karcher wel ga gebruiken, die aan een steel lijken me handiger werken maar die bevallen dus niet zo goed? Ik probeer elke avond even de vloer te doen om alle hondenkwijl en vieze pootjes eraf te halen, dat doe ik nu met een emmer en een sopje, niet heel veel werk , lekker schoon luchtje in huis en gladde vloeren. Maar ze zeggen dat je met deze manier van dweilen al het vuil alleen verspreid, zou dat met de stoomreiniger niet zo zijn?
Ik lees dat Icrack de Steam mop prettig vindt, die is ook nog wel hanteerbaar, nog meer goeie ervaringen daar mee?


De stoomreiniger heeft een micro-achtige doek welke het vuil moeiteloos opneemt. (Ik heb 4 katten in huis)
Ik kan voor je opmeten hoeveel ruimte de stoomreiniger nodig heeft om hem op te bergen als je daar nieuwsgierig naar bent, ook niet geheel onbelangrijk in mijn ogen :-)

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:41

Ik heb de SC 3 Premium van Karcher. O.a. te krijgen op http://www.stoomreinigercenter.nl/produ ... emium.html

Heerlijk klein apparaat, dus handig mee te nemen. Je kunt hem continu bijvullen (hij hoeft dus niet uit) en is letterlijk in seconden opgewarmd. Echt een superding.
De doeken zijn wel wat prijzig, maar daar kun je eventueel zelf wat voor knutselen.

Vloeren blijven trouwens niet heel nat, maar zijn natuurlijk ook niet kurkdroog na gebruik. Ter vergelijk: ze zijn even nat als na dweilen/moppen met een heel goed uitgewrongen dweil/mop. Na vijf minuten is alles weer droog.

Voor de ramen heb ik er een extra opzetstuk bijgekocht. Volgens mijn hulp werkt het prima :o . Ik ben zelf niet zo van het ramen zemen, dus heb er zelf geen ervaring mee.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:42

NoName126 schreef:
Zoiets als Icecrack zegt had mn schoonmoeder dus ook, misschien een goedkopere, geen idee. Maar dat werkte in haar geval dus echt niet..


De goedkopere hebben vaak maar 1 stoomafgifte, daarom heb ik een duurdere versie genomen zodat ik zelf (voor de laminaatvloer) in kan stellen op welke ondergrond de st.reiniger gebruikt wordt.
In het begin was ik erg sceptisch, hoelang zou de vloer nat blijven? Krijg ik strepen op de vloer? Hoe nat wordt de vloer eigenlijk? Al met al is mijn dit heel erg mee gevallen. De vloer is super schoon, streeploos en in mum van tijd droog. Veel sneller dat als ik het met bv een dweilding zou doen. Daar komt bij dat je niet meer met vuil water en sponzen oid zit te hannesen. De microdoeken kunnen gewoon in de wasmachine.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:56

Koop in elk geval geen goedkope dirt devil. Die had ik hiervoor en deze was binnen een paar maanden een klem van de voet van afgebroken (waar je de dweil mee vastklemt). Gevolg dat ik nog maar aan 1 kant de dweil kon vastzetten. Terug ermee naar winkel (er zat nog garantie op uiteraard) en wekenlang gewacht op nieuwe voet. Die deed het een tijdlang en toen brak ook van die een klem af. Weer terug, weer wachten op nieuwe voet. Uiteindelijk (net voor aflopen garantie...had ik even mazzel) deed het hele ding het niet meer. Niet meer aan te krijgen. Terug naar winkel met aankoopbon, klachten voorgelegd en gevraagd of ik geld terug kon krijgen, dan kocht ik me een ander merk. Marko deed er niet moeilijk over en ik heb toen in de aanbieding een Karcher SC122 gekocht.

Deze voelt ook een stuk steviger dan de Dirt devil (was uiteraard ook wel wat duurder), maar ik heb hem nou al heel lang (volgens mij van 2007 of 2008) en ben er heel tevreden over.

Ik doe mijn tegelvloeren ermee en soms de houten vloer, niet te vaak, dat durf ik niet en als ik het doe dan ga ik vlug erover heen en blijf niet te lang op 1 plek met de stoom.

Ik heb me ooit een stoomreiniger aangeschaft i.v.m. een hond met huisstofmijtallergie en ik moet zeggen: het is een heel stuk eenvoudiger vloeren reinigen dan met een dweil en stok.

Ik heb ook een stuk erbij om de ramen te wassen, maar aangezien ik een glazenwasser heb voor de ramen buiten, gebruik ik dat deel niet zo vaak. Meestal gebruik ik voor de ramen binnen van die vochtige ramendoekjes om (met name) de natte neuzen van de hond weg te vegen. Dat gaat sneller dan de stoomreiniger uit te halen, te wachten tot hij heet is en dan de ramen te stomen. Die je daarna dan net zo goed nog moet drogen, want het wordt toch best wel nat.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:58

LZP -> HTT

Hevonen

Berichten: 5624
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:54

Klinkt allemaal heel goed!

Heerlijk om zoveel info te krijgen!

Kärcher adverteerde een tijdje met een of andere combireiniger, voor zowel vloeren als ramen, alleen welke is dat en wat vinden jullie ervan?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:19


Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:22

Kun je er ook je stoffen bank mee reinigen?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:25

:j Heel goed!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: stoomreiniger - welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:31

Zijn er ook stoomreinigers waarmee je zowel plavuizen als tapijt/kleden mee kan doen? En banken?