Ik maak voor mijn school een jaarboek, althans, ik heb het samen met een vriendin op me genomen. Nu is het zo dat onze school nooit iets aan een jaarboek doet, het moet uit initiatief komen van de leerlingen, je moet het zelf regelen en betalen. Kortom, dit gaat allemaal buiten school om.
We hebben inmiddels een enquete opgesteld met allemaal leuke vragen en een gedeelte waarin men een quote of een stukje over zichzelf moet vertellen, en daarna een stukje over iemand anders. We hebben de lay-out qua indeling al een beetje op papier staan, alleen nu de hamvraag: met welk programma doen we dit?

Indesign werken veel drukkers mee, alleen is de proef (gratis) versie maar 30 dagen beschikbaar en dat is nogal kort om een heel jaarboek in te maken + überhaupt het hele programma uit te vinden want ik heb er 0 ervaring mee. Het/een programma kopen is geen optie want de jaarboeken moeten de leerlingen zelf betalen en die komen waarschijnlijk uit op de maximum prijs die ze hebben aangegeven te betalen, en zelf hebben we al geld ingelegd voor een professionele enquete met upgrade zodat ie onbeperkt beschikbaar was en dergelijke. Dus we zijn eigenlijk op zoek naar een gebruiksvriendelijk en gratis programma. We hebben uiteraard veel gegoogled maar zijn nog niet echt op iets uitgekomen... Tot nu toe zijn we een beetje bezig in Pages, maar echt ideaal is dat niet want je bent toch vrij beperkt in je mogelijkheden.
Als jullie een programma weten en toevallig dan ook nog een (goedkope) drukker weet die bestanden met dat programma accepteert zou dat helemaal perfect zijn!
)