Echter dacht ik, ach, als ik het toch als decoratie ga gebruiken, zou het wel heel leuk zijn als ik echte pompoenen er bij zou hebben! Die grote halloween dingen.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb een schattig plantje gekocht 5 weken geleden met 4 kleine blaadjes er aan.
Nu is dat ding ruim 2 meter lang!!!! En ik ben zo stom geweest om dat ding in een hoge bak te plaatsen waarbij de plant 1,5 meter naar beneden moet om op de grond terecht te komen.... Ik heb er een constructie onder gebouwd zodat hij wat meer naar beneden "glijdt" maar in het proces heb ik de plant "gebroken"... Halverwege zit er nu een slappe knik in, ik vraag me af, zal de plant zich herstellen? Of heb ik het nu verknoeid?
.Verder weet ik maar weinig van pompoenen. De kalebassen doen het erg goed, de pompoen doet het iets té goed, maar tips zijn erg welkom!
bij ons krioelden ze vorig jaar over het hele gazon
dit jaar hebben ze er wat meer moeite mee ivm de droogte. Maar wij hadden gemiddeld 4 pompoenen per plant en iets van 10 planten, heb nu nog pompoen in de vriezer
het hangt een beetje van de soort af, er zijn soorten die 1 rank krijgen, maar ook soorten die 2 of 3 krijgen. Ook zijn er soorten die helemaal niet ranken maar een soort 'bosje' worden. Weet je wat voor soort je hebt?
als ik soms zie wat supermarkten en bloemisten er voor vragen..