relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:49

Huertecilla schreef:
.., en op Bokt mag je dat niet schijven.


Waarom doe je het dan zo'n 100 keer per dag en dat al jaren lang? :+

Word het niet eens tijd om een boek te gaan schrijven? Ergens ver weg op een berg in een soort kerkje met gebarricadeerde deuren en ramen?

:')

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:52

KoudbloedKim schreef:
Huertecilla schreef:
Ik lees/zie doorgaans helemaal geen liefde maar egoïsme.
Ik heb me tot nu toe stil gehouden in dit topic, maar ik vind deze opmerking toch wel heel erg (te) ver gaan.
Hoe durf je zo over andermans relatie te oordelen... :n


Het is een observering KKK.
Mijn mening over wat ik heel veel zie.
Onder het mom van liefde uit eigenbelang beperkingen opleggen aan de partner.

Dat is heel vaak, bijna altijd, om niet te zeggen altijd een spanningsveld. Dat tussen het eigenbelang en dat van de partner.
Liefde legt het gewicht bij dat van de ander doch het eigenbelang blijft bestaan.
Dat is één van de tegengestelde aspecten bij relaties.
Het is imo een groot goed om het te identificeren.

Jouw eigenbelang heeft consequenties voor de vrijheid van keuze van jouw partner(s) en omgekeerd.
Liefde geeft relatieve gewichten.
Praten maakt alles transparant.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:57

Men voedt een onnozele vaak meer dan goed voor hem/haar is. De onnozele kan dat zelf niet aangeven......

Heeft het eigenlijk nog zin dat het topic open blijft? Dit topic open houden levert direct een hoop waarschuwingen bans etc. op. Kan toch niet de bedoeling van het team zijn?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 15-07-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jane_
Berichten: 728
Geregistreerd: 31-10-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:01

Huertecilla schreef:
Het is een observering KKK.
Mijn mening over wat ik heel veel zie.
Onder het mom van liefde uit eigenbelang beperkingen opleggen aan de partner.

Dat is heel vaak, bijna altijd, om niet te zeggen altijd een spanningsveld. Dat tussen het eigenbelang en dat van de partner.
Liefde legt het gewicht bij dat van de ander doch het eigenbelang blijft bestaan.
Dat is één van de tegengestelde aspecten bij relaties.
Het is imo een groot goed om het te identificeren.

Jouw eigenbelang heeft consequenties voor de vrijheid van keuze van jouw partner(s) en omgekeerd.
Liefde geeft relatieve gewichten.
Praten maakt alles transparant.


Blijf vooral lekker observeren, in plaats van honderd keer je mening te geven, dat weten we nu wel.

Beter wordt dit topic gesloten, want ik denk niet dat de TS hier heel veel beter van wordt. Het lijkt meer een topic van HC nu.. Geen behoefte om dit te volgen.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:06

Ik ben nieuwsgierig of TS inmiddeld tijd genomen heeft om zichzelf weer te leren kennen.
Je eigen wensen en doelen kunnen nastreven lijkt mij belangrijker in zo'n situatie dan een wedstrijd over welke bokker de beste relatie heeft.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:07

slimmerik schreef:
Heeft het eigenlijk nog zin dat het topic open blijft?


Censuur in de praktijk:

Stap 1. Persoonlijk worden wegens gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Stap 2. Vragen om beperking van beargumenteerde meningsuiting.
Stap 3. Vragen om een slotje.
Stap 4. Rel maken.
Stap 5. Massaal op de rode knop drukken en een bevriende moderator persoonlijk berichten.
Stap 6. ´Voor overleg een slotje´
Stap 7. In dienst van de goede sfeer wordt dit permanent.

Al met al goede info voor de TS.
Zij en haar partners zíjn vrij om te kiezen voor wat hén gelukkig maakt, doch niet ale keuzes zijn even makkelijk door bemoeizucht van buitenaf.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:12

Spijtig dat het topic zo vervuild is geraakt -O-
Ik hoop dat ts desondanks h nog wat van zich laat horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:13

Huertecilla schreef:
Het is een observering KKK.
Mijn mening over wat ik heel veel zie.
Onder het mom van liefde uit eigenbelang beperkingen opleggen aan de partner.

Dat is heel vaak, bijna altijd, om niet te zeggen altijd een spanningsveld. Dat tussen het eigenbelang en dat van de partner.
Liefde legt het gewicht bij dat van de ander doch het eigenbelang blijft bestaan.
Dat is één van de tegengestelde aspecten bij relaties.
Het is imo een groot goed om het te identificeren.

Jouw eigenbelang heeft consequenties voor de vrijheid van keuze van jouw partner(s) en omgekeerd.
Liefde geeft relatieve gewichten.
Praten maakt alles transparant.
Als zowel de man als de vrouw (of vrouw en vrouw/man en man) daar in een relatie perfect gelukkig mee zijn, wie ben jij dan om daar commentaar op te geven? Om dat egoïstisch te noemen? Je kwetst daar mensen enorm mee!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:23

Sizzle schreef:
Ik ben nieuwsgierig of TS inmiddeld tijd genomen heeft om zichzelf weer te leren kennen.
Je eigen wensen en doelen kunnen nastreven lijkt mij belangrijker in zo'n situatie dan een wedstrijd over welke bokker de beste relatie heeft.


Inderdaad. Zoals ik al schreef ís er geen beste. Alleen een slechtste; onbespreekbaarheid en bedrog. Dát was ze al voorbij dus +:)+

Overigens een kanttekening bij ´eigen wensen en doelen´ want in een respectvolle liefdesrelatie zijn de wensen en doelen van de anderen even zwaarwegend. Eventueel een spanningsveld met het mogelijk tegengestelde van egoïsme en vóór de anderen zijn.
Alleen via integer eerlijke bespreekbaarheid is er een weg naar wederzijds geluk.
...en als je die berg dan eindelijk samen beklommen hebt, zie je dat het slecht één berg in een onbegrensd vergezicht van bergen is.
Dat is imo niet eng maar *\%/* want het geeft voortschrijdend inzicht en káns op continue verbeteren.

Het uitzicht hier, letterlijk ;)

Afbeelding

Anoniem

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:24

Fijn dat dat voor jou werkt, maar voor een heleboel mensen, zowel mannen als vrouwen, werkt dat niet.
Die hebben geen behoefte aan meerdere partners.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:26

KBK, jog laat je niet meer verleiden


Je moet zijn reacties gewoon met een korreltje zout, een flinke borrel en wat M&M's lezen...Eigenlijk zijn ze hilarisch. Zoveel woorden en zo weinig zeggend en dat steeds maar weer. Gewoon overheen lezen. Je gaat toch ook geen discussie aan met een zwerver die beweert dat hij door aliens is ontvoerd? Nou dan

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:32

KoudbloedKim schreef:
Als zowel de man als de vrouw (of vrouw en vrouw/man en man) daar in een relatie perfect gelukkig mee zijn, wie ben jij dan om daar commentaar op te geven? Om dat egoïstisch te noemen? Je kwetst daar mensen enorm mee!



´Duurzame´ relaties blijken modaal slechts heel beperkt houdbaar en dan nóg is er in de meerderheid daarvan bedrog.
Er gaat dus erg vaak wat fout met bespreekbaarheid en tegengestelde belangen.
Egoïsme is imo inderdaad een groot probleem binnen relaties en de keuzes die betrokkenen maken.
Wie de schoen past trekken die aan.
En wie niet, niet :)*

Anoniem

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:33

Je hebt gelijk, Collie, geef die M&M's eens door. :9

Ik vind het overigens wel heel dapper van TS dat ze dit topic geopend heeft. :j
Er zijn maar weinig die zoiets durven, denk ik.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:47

HC, hoe kun je dan gezamelijke doelen hebben als deze maar door 1 partij bepaald is?

Ik zie namelijk in dit topic niet zo zeer primair een relatie probleem maar een probleem dat TS zich erg afhankelijk opstelt. Ik mis volledig het 'eigen' in het hele gebeuren.

Pas als TS weet wat haar gelukkig maakt kan ze bepalen welke partner(s) daarbij horen.

Ik vind dus die hele discussie die nu gaande is een secundaire discussie die pas nuttig is als TS haar eigen leven op de rails heeft.
Als ik haar posts lees krijg ik eerder het gevoel dat ze lang geleden gestopt is met haar eigen leven en in nu enkel het maatschappelijk sociaal gewenste leven leeft.
Misschien heb ik het mis, maar dat interesseert mij meer dan welke man het uiteindelijk wordt.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:21

Soort LP die blijft hangen zeg maar, wel lekker slaapverwekkend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:19

:O ik word er inderdaad moe van.

TS hoe is het met je? wat vind je hier nu zelf van? Er is zoveel in je topic gekletst inmiddels maar je hebt al een poosje niet meer gereageerd.
Ik heb ook geen flauw idee of je überhaupt nog wil reageren maar ben wel nieuwsgierig of je ook enigszins wat zinnigs uit dit topic haalt?

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:21

Volgens het profiel was het laatste bezoek gisteren, dus helemaal vertrokken is TS niet. Wel jammer dat ze niets meer laat horen. Er zijn zoveel bokkers met goede bedoelingen, die er tijd in hebben gestoken om met haar mee te denken. Al zou TS alleen maar laten weten dat ze niet meer wil reageren, dan laat je anderen ook niet in het ongewisse.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:02

Het word tijd om te ontstippen, ts verwacht ik niet meer en Nog steeds gaat het continu over hc en zijn gedoe.
Zelfs de foei helpt niet eens meer als ieder gaat quoten :')
Wens ts Veel wijsheid en sterkte toe :j :wave:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:19

Ja quote niet iemand die in de categorie "waarom hebben dat soort mensen stemrecht" valt. :n :')

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:59

Ik heb met verbazing dit topic gelezen!
HC ondanks dat je in het verleden best frequent zinnige dingen plaatste en ik open sta voor andere meningen en ervaringen is je propaganda van de afgelopen 7 pagina's ronduit pathetisch.
Ik had me jou niet zó onzeker en zoekend voorgesteld.
Maargoed vergissen is menselijk.
Het lijkt me verstandig dat, indien je over bepaalde onderwerpen graag discussieert, je hier een ander topic over aanmaakt.
Het is niet,ik herhaal niet, jouw rol en taak om mensen te irriteren en ruis te veroorzaken in een voor de TS behoorlijk lastige en emotioneel zware "strijd".
Het kan heel goed zijn dat jouw normen en waarden voor veel mensen een openbaring zijn maar, indien je toch per sé een stukje bewustwording wilt creëren doe dat dan op een effectieve manier.

TS, niets meer dan respect voor je openheid en zelfreflectie. Ook voor je man,petje af, ookal horen we niet zijn kant van het verhaal.
Ik denk dat je inmiddels prima weet welke keuze je moet gaan maken, het is nog een kwestie van "landen" en anticiperen op.
Laat je niet leiden door angst, luister naar je hart. Desnoods door in je eentje een week op de hei te gaan zitten,blijf jezelf én je man confronteren en laat het niet zolang "sudderen" totdat iemand anders voor jou gaat kiezen.
Dat is een serieuze valkuil.
Ik wens je heel veel geluk en liefde in de toekomst, hoe die er ook uit gaat zien.
Uiteindelijk weet niemand dat namelijk...

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:37

Moderatoropmerking:
Dit topic is helaas uitgelopen op een offtopic discussie, waarin het nu vooral gaat over de mening van één bepaalde gebruiker. Daarnaast zie ik ook een aantal berichten voorbij komen met een vervelende, persoonlijke ondertoon. Omdat er veel TeMs binnen kwamen en er in dit topic ook onduidelijkheid lijkt te heersen over wat wel/niet mag, wil ik dit graag even uitleggen.

Het allerbelangrijkste is dat iedereen op Bokt zijn mening kwijt mag, los van de vraag of deze afwijkt van de 'norm'. Dat betekent dat het delen van een mening altijd toegestaan is, mits op een nette manier geformuleerd en niet in strijd met de wet is, uiteraard. Huertecilla kijkt anders naar relaties dan de meesten van jullie, maar zijn berichten zijn hier wel degelijk ontopic. Hij bespreekt de situatie van TS en de mogelijkheden die zij heeft. Dat hij regelmatig opduikt in discussies over bepaalde onderwerpen, betekent niet dat hij zijn verhaal niet kwijt mag. Daarom zou ik jullie willen vragen niet meteen te denken "heb je hem weer" en aanvallende reacties te plaatsen. Dat is namelijk wél tegen de regels en daarnaast zorgt het ervoor dat de discussie offtopic gaat. In plaats daarvan zien we liever dat jullie, zoals in de regels ook wordt uitgelegd, inhoudelijk blijven reageren en het standpunt van een ander met argumenten weerleggen:
Citaat:
De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten. Commentaar geven mag en is soms zelfs hard nodig, maar blijf ook dan constructief: iemands gedrag of mening veranderen gaat een stuk eenvoudiger als je die persoon niet eerst tegen je in het harnas hebt gejaagd."


Uiteraard kan het gebeuren dat je denkt dat iemand deze of een andere regel overtreedt of de discussie te veel naar zichzelf toetrekt. Ik zou jullie willen vragen daar dan niet in het topic op in te gaan, maar het bericht te TeMmen zodat het moderatorteam ernaar kan kijken. Daarnaast bestaat de foei-knop: een aantal van jullie geven aan deze functie al te hebben gevonden. Dit is een mooie oplossing wanneer iemand je stoort en je aan jezelf merkt dat je hierdoor sneller 'op de man' wil reageren. Door een bokker in je foeilijst te zetten, krijg je geen berichten meer van deze persoon op het forum te zien. Informatie over hoe je dit precies instelt, kun je in de help vinden.

Ik wil jullie nu vragen deze discussie te laten rusten en op een constructieve, inhoudelijke manier verder te gaan met posten, zodat TS er ook baat bij heeft. Voel je vrij om een PB te sturen wanneer er nog vragen zijn.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:01

Wat is er ontopic aan het feit dat HC in een van zn post een groot deel van de getrouwde vrouwen prutsmutsen noemt?
Dit is nu al zovaak door hem gezegd op bokt en soortgelijke dingen.
Ik snap er werkelijk waar niks van, vandaar mijn vraag :).

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:01

TS, laat je nog iets van je horen of lees je via je normale account mee (aangezien dit een schaduwaccount is)? Je hebt ons meegenomen in je leven en heel veel bokkers hebben de moeite genomen om met je mee te denken of hun mening of tips te geven, maar je geeft geen update van hoe het er nu voor staat. Heb je nog wat met de adviezen gedaan of zit je nog steeds in hetzelfde vaarwater?