relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:30

Huertecilla schreef:
jessdaniels schreef:
HC, kan jij niet beter een anti-monogamie blog bij gaan houden ipv. de relaties van anderen afkeuren en "disney sprookjes" noemen op een forum?


Lees de tweede post op deze pagina eens :)*

Al met al is dit onderwerp vooral een illustratie van intolerante, inflexibele hokjesgeesten binnen geblindeerde wanden, een huiveringwekkende illustratie van onbespreekbaarheid. Zie daar waarom er zoveel´duurzame´ relaties van korte duur zijn en dan nóg bedrog kennen.
De ts heeft imo heel wat meer kans van duurzaam slagen +:)+

Hoe duurzaam TS aan het slagen is zien we wel in dit topic ja..

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:34

Ik stel voor deze knaap maar gewoon te negeren..

Storm

Berichten: 20873
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:39

Hc, ik denk dat je standpunt nu wel duidelijk is. Denk dat het beter is om nu op te houden en weer on-topic te gaan. Hopelijk komt de TS terug met een update.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:49

Poiuytrewq schreef:
Ik stel voor deze knaap maar gewoon te negeren..


Ik lees zijn posts niet eens. Oersaai en ingewikkeld geformuleerd om maar interessant te lijken. Het tegendeel wordt er juist mee bereikt, bijna niemand vind het interessant en sommigen, zoals ik, lezen het gewoon helemaal niet.

TS, ik vind het niet kunnen wat je doet. Al heeft je man zelf aangegeven dat je je gevoelens mag onderzoeken, dat je dat ook doet, getuigt van weinig respect voor hem.
Probeer naar je eigen relatie te kijken zonder indringers. Mocht het toch niets worden, sluit dan eerst deze relatie af. Dat zou pas respect verdienen.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:00

Furrow schreef:
te propaganderen voor de enige echte relatievorm...


Leesblind?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33862
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:03

Wat heeeerlijjk, heb net de eerste persoon ooit op mijn foei lijst gezet.

Ik ben ook benieuwd wat ts gaat doen

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:12

Storm schreef:
Hc, ik denk dat je standpunt nu wel duidelijk is.


Ík denk dat het duidelijk is dat dit helemaal niet duidelijk is.

Ik ben namelijk niet voor noch tegen welke relatievorm ook.
Ik ben tégen niet praten, onbespreekbaarheid, bedrog.

De situatie van de ts is eerlijk en open, kent bespreekbaarheid _/-\o_


Dat de ts met e.e.a. ´worstelt´ is normaal. Gedachtes, emoties, motivaties zíjn complex, samengested, met tegenstrijdige componenten. Tijd en externe omstandigheden veranderen de relatieve gewichten ook nog eens.
Wat betreft haar mogelijkheden zijn er vele wegen die naar Rome leiden ook al vinden velen hier dat er maar één is.
Ze gaat er imo prima uitkomen vanwege de bespreekbaarheid en medewerking van alle betrokkenen.
Wát ze met zijn drie gaan kiezen is aan hén en buiten het boekje zíjn ze al.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:41

Ga jij maar fijn je statistiekjes aanhalen, want oooooh wat is het toch fijn om een cijfertje op een statistiekje te mogen zijn.
Dit is het echte leven en Ts komt er niet uit, dus die "utopie" van jou is helemaal niet op zijn plaats in dit topic, want er is hier geen enkele sprake van harmonie etc.
Er is hier bittere ellende waarbij veel levens gemoeid zijn waaronder levens van kinderen!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:44

MarlindeRooz schreef:
Wat heeeerlijjk, heb net de eerste persoon ooit op mijn foei lijst gezet.

Ik ben ook benieuwd wat ts gaat doen


Ik ook en ik adviseer TS dat ook te doen. Maakt het topic ook heel wat handzamer en duidelijker om te lezen. ;)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:03

Ik heb het ook gedaan :'). Kende de functie niet eens :=
Leest wat makkelijker

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:13

Oh ja, helemaal vergeten dat dat bestond. +:)+. Heb het ook gedaan.

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:36

+1

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:54

+1

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:01

Niet zozeer op een foeilijst maar heb wel getemd... Jeetje jongens... Allemaal persoonlijke verhalen, welles nietes en discussies maar puntje bij paaltje heeft t's er helemaal niks aan zo...

Palmera

Berichten: 9488
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:04

Dit is toch om te gillen.... :')
Commentaar hebben op iemand die volgens sommigen in de herhaling valt om er vervolgens een knopjes-herhaling aan vast te plakken met zijn allen. _O-

TS: ik ben oprecht benieuwd: kom(en) je/jullie eruit? :)

Palmera

Berichten: 9488
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:10

Adrienne93 schreef:
Niet zozeer op een foeilijst maar heb wel getemd... Jeetje jongens... Allemaal persoonlijke verhalen, welles nietes en discussies maar puntje bij paaltje heeft t's er helemaal niks aan zo...

Van de persoonlijke verhalen van een ander kan imo altijd wat geleerd worden. Er kunnen oplossingen aangedragen worden die bv nooit in iemand op waren gekomen, oplossingen waar altijd te negatief of juist te positief over is gedacht of oplossingen die alleen maar als ondersteunend functioneren.
In alle gevallen zijn ze imo de moeite van het lezen waard.

Er is geen voorgeschreven oplossing voor het probleem van TS. Er is alleen maar die unieke oplossing die bij hun situatie past en waar zij zich allen goed bij voelen. :)

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:39

Palmera schreef:
Er is geen voorgeschreven oplossing voor het probleem van TS. Er is alleen maar die unieke oplossing die bij hun situatie past en waar zij zich allen goed bij voelen. :)


_/-\o_

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:24

Nou Palerma, ik heb het idee dat TS alleen een oplossing zoekt waar zij zelf zich goed bij voelt.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:11

Huertecilla schreef:
Storm schreef:
Hc, ik denk dat je standpunt nu wel duidelijk is.


Ík denk dat het duidelijk is dat dit helemaal niet duidelijk is.

Ik ben namelijk niet voor noch tegen welke relatievorm ook.
Ik ben tégen niet praten, onbespreekbaarheid, bedrog.

De situatie van de ts is eerlijk en open, kent bespreekbaarheid _/-\o_


Dat de ts met e.e.a. ´worstelt´ is normaal. Gedachtes, emoties, motivaties zíjn complex, samengested, met tegenstrijdige componenten. Tijd en externe omstandigheden veranderen de relatieve gewichten ook nog eens.
Wat betreft haar mogelijkheden zijn er vele wegen die naar Rome leiden ook al vinden velen hier dat er maar één is.
Ze gaat er imo prima uitkomen vanwege de bespreekbaarheid en medewerking van alle betrokkenen.
Wát ze met zijn drie gaan kiezen is aan hén en buiten het boekje zíjn ze al.


HC, zolang we de kant van de echtgenoot niet kennen is het iets te voorbarig om de situatie eerlijk, open en bespreekbaar te maken. Sommige mensen praten wel maar luisteren niet en zijn in een relatie zo dominant dat praten eenrichtingsverkeer is en de ander zich wegcijfert om het de ander naar de zin te maken. Denk daar ook maar eens over na :)*

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:20

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
Er is geen voorgeschreven oplossing voor het probleem van TS. Er is alleen maar die unieke oplossing die bij hun situatie past en waar zij zich allen goed bij voelen. :)


_/-\o_


Alleen jullie overtuiging begint de overhand te krijgen niet waar? Ondanks verzoeken deze inslag achterwege te laten...

Palmera

Berichten: 9488
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:36

Maiske schreef:
Palmera schreef:
Er is geen voorgeschreven oplossing voor het probleem van TS. Er is alleen maar die unieke oplossing die bij hun situatie past en waar zij zich allen goed bij voelen. :)




Alleen jullie overtuiging begint de overhand te krijgen niet waar? Ondanks verzoeken deze inslag achterwege te laten...


Wil jij alsjeblieft míjn overtuiging uit bovenstaand stukje tekst halen?

@Slimmerik: daar wij al even niets meer van TS gehoord hebben vraag ik mij af of je de juiste conclusie trekt ;)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:05

Vind palmere helemaal niet opdringerig, maar ze laat zien dat een andere levebsvisie kan werken en blijft volgens mij beschouwelijk en algemeen in haar reacties

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:16

Maiske schreef:
Alleen jullie overtuiging begint de overhand te krijgen niet waar? Ondanks verzoeken deze inslag achterwege te laten...



De overtuiging welke beleden wordt is praten en in overeenstemming om het even welke oplossing kiezen.
Die inslag mag niet want het wordt niet tot één model beperkt :?

Er is geen reden om de keuzens voor levensgeluk te beperken of op te laten leggen anders dan egoïsme. Al helemaal geen recht!
Er is geen ´zoals het hoort´ anders dan integerheid, eerlijkheid, respect voor de betrokkenen, vóór je lief zijn.
Dit laatste is een punt wat mij vaak verbaast. Wanneer je van iemand houdt wil je diens geluk. Ik lees/zie doorgaans helemaal geen liefde maar egoïsme.
Je hebt daarbij ook geen recht om een ander vrij te laten; die ís al vrij. We worden vrij geboren dames.

We zíjn vrij om te kiezen.
We hebben geen recht een ander te beperken.
Wanneer je van iemand houdt is ben je vóór diens geluk.
.., en op Bokt mag je dat niet schijven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:26

HC ik heb het je nog al gezegd, je belicht het te eenzijdig. Mijn man is vrij om een open relatie na te streven. Maar IK ben ook vrij om dan niet verder te willen met hem. Dan passen we gewoon niet samen. Klaar. :) jij lijkt mensen die voor monogamie kiezen altijd vreselijke mensen te vinden. Draag je eigen mening werkelijk uit en respecteer ook die keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:30

Huertecilla schreef:
Ik lees/zie doorgaans helemaal geen liefde maar egoïsme.
Ik heb me tot nu toe stil gehouden in dit topic, maar ik vind deze opmerking toch wel heel erg (te) ver gaan.
Hoe durf je zo over andermans relatie te oordelen... :n