Gevaarlijk weer morgen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9165
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:01

Ik denk dat wij het maar gewoon in de gaten houden.. we kunnen altijd nog die kant op om ze binnen te zetten :j

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:08

Net op buienradar gekeken en wij krijgen gewoon helemaal niks _/-\o_ niet eens een buitje zo te zien en die hebben we wel nodig gewoon wat regen voor de wei.
Laatst bijgewerkt door F_inley op 05-07-15 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:08

Ontstaan nu overal buien in het binnenland. Pas op, want deze kunnen mogelijk snel onweer produceren.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:09

Ik vind dit topic erg op z'n plek hoor. Stel he... je temt... En all hell brakes loose... Dat wil je toch niet op je geweten hebben?! _O- :+ Nee even zonder gekheid. Ik denk dat we allemaal intelligent genoeg zijn om te nuanceren waar nodig. En een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik kijk altijd op yr.no. Noorse weersite die voor zowat de hele wereld hele precieze voorspellingen kan doen. En ze hebben bijna altijd gelijk. Ik vind onweer soms wel "gezellig", ondanks dat ik ook al een paar keer in een supercell heb gezeten. Donderdag vielen er in Amstelveen drie druppels, maar kreeg ik in mijn flat op de achtste verdieping een fantastische lichtshow. We gaan het vandaag meemaken. Poown wordt iig voor 14.00 uur binnen gezet. Ik wens u allen een pretrige wedstrijd. :)

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:10

Hier zegt de buienradar ondertussen ook dat er normaal gezien geen druppel gaat vallen, zoals ik al dacht. Flauw hoor, ik heb regen nodig :+

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:11

Hier in Noord Oost Drenthe is ie in een half uurtje tijd van 2 naar 1 rode pluk gevormd en iets noordelijker, en net bij ons langs gekoerst. Deze missen we dus net!

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:12

F_inley schreef:
Net op buienradar gekeken en wij krijgen gewoon helemaal niks _/-\o_ niet eens een buitje zo te zien en die hebben we wek nodig gewoon wat regen voor de wei.


Dan kan je toch helemaal niet zeggen :? Die buien kunnen binnen enkele ogenblikken ontstaan en best heftig worden. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, niet blind op buienradar af gaan, want daar zit altijd een vertraging in.

Jacquelinee_

Berichten: 1508
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:12

Hmm zie dat ik in t high risk gebied zit.. ga vandaag naar wish.. wat ook in het high risk gebied zit.. hoop dat t meevalt en dat Laarbeek bespaard blijft

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:14

Liselot schreef:
F_inley schreef:
Net op buienradar gekeken en wij krijgen gewoon helemaal niks _/-\o_ niet eens een buitje zo te zien en die hebben we wek nodig gewoon wat regen voor de wei.


Dan kan je toch helemaal niet zeggen :? Die buien kunnen binnen enkele ogenblikken ontstaan en best heftig worden. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, niet blind op buienradar af gaan, want daar zit altijd een vertraging in.



Het is de voorspelling voor 24 uur mag hopen dat ze er een beetje kijk op hebben. Tuurlijk er kan een buitje ontstaan maar wij zitten zoals nu te zien is in een neel schoon gebied wat 9 van de 10x ook echt het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:16

FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.
Ik zie jou in topics op Bokt alleen maar poedersuiker, poedersuiker, poedersuiker reageren (sorry mensen met boktcensuur :+).
Doe eerst eens iets aan je eigen manier van reageren voor je commentaar hebt op een ander.

Hier wordt het nu flink bewolkt!
Er komt volgens mij een kleine onweersbui aan.
Hij zit nu bij Assen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:18

Ine23 schreef:
Hier zegt de buienradar ondertussen ook dat er normaal gezien geen druppel gaat vallen, zoals ik al dacht. Flauw hoor, ik heb regen nodig :+

Buienradar is niet langer dan 10 minuten te vertrouwen nu :P De buien ontstaan nu spontaan, en dat ziet de radar vaak pas wat later. Dus als je de buienradar wilt gebruiken, zul je m elke 5 minuten moeten refreshen :P

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:18

Grappig hoe mensen denken dat buienradar alles ziet. 10 minuten voor alle hel losbrak in ede zag ik nog niks. Toen het met bakken uit de lucht kwam stond er ineens een bui. Dus nee buienradar ed zien niet alles.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:19

KoudbloedKim schreef:
FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.
Ik zie jou in topics op Bokt alleen maar poedersuiker, poedersuiker, poedersuiker reageren (sorry mensen met boktcensuur :+).
Doe eerst eens iets aan je eigen manier van reageren voor je commentaar hebt op een ander.

Hier wordt het nu flink bewolkt!
Er komt volgens mij een kleine onweersbui aan.
Hij zit nu bij Assen.

Assen is droog hier op dit moment. :P

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:22

Joolien schreef:
Ine23 schreef:
Hier zegt de buienradar ondertussen ook dat er normaal gezien geen druppel gaat vallen, zoals ik al dacht. Flauw hoor, ik heb regen nodig :+

Buienradar is niet langer dan 10 minuten te vertrouwen nu :P De buien ontstaan nu spontaan, en dat ziet de radar vaak pas wat later. Dus als je de buienradar wilt gebruiken, zul je m elke 5 minuten moeten refreshen :P


Wat denk je dat ik de afgelopen 2 maanden aan het doen ben _O- . Na een tijdje wordt je toch niet meer zo optimistisch over regen hoor, er zijn zeker 5 dagen geweest waarin bijna het hele land onweer heeft gehad (en zwaar)? Wij hebben niet eens een druppeltje regen gekregen toen. Ik ga niet roepen dat ik onweer wil, maar ik word hopeloos met m'n dorre grond :+

Dat ik op buienradar vertrouw is omdat die er bij ons nog nooit heeft naast gezeten. Ik geloof dat het kan dat hij er naast zit, het is ook maar een 'ding', maar het is denk ik niet fout om rustig te blijven ipv op voorhand te panikeren wanneer er volgens de voorspellingen toch geen druppel gaat vallen. Dan steek ik m'n energie liever in het zelf beregenen van m'n plantjes := (Oja en een klein regendansje want ik hoop dat buienradar er naast zit :):) )
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 05-07-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:23

Ten westen van Utrecht ontstaat er ook al wat.
Het wordt al spannend, kan nu echt overal gebeuren, let goed op de wolken.

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:25

Wij hebben niet eens wolken..... Gewoon dicht bewolkt en op sommige plekken komt de zon erdoor

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:26

Bedankt voor de waarschuwing! Ik ben op mijn werk aan het nowcasten. Ben benieuwd wat er hier gaat gebeuren. Kreeg wel te horen dat schiphol narigheid verwacht rond 5 uur.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:26

Rianne1994 schreef:
Grappig hoe mensen denken dat buienradar alles ziet. 10 minuten voor alle hel losbrak in ede zag ik nog niks. Toen het met bakken uit de lucht kwam stond er ineens een bui. Dus nee buienradar ed zien niet alles.


Precies dit dus, afgelopen donderdag avond was daar een mooi voorbeeld van in ieder geval in deze omgeving :j

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:26

Joolien schreef:
Ten westen van Utrecht ontstaat er ook al wat.
Het wordt al spannend, kan nu echt overal gebeuren, let goed op de wolken.

Die bui zie en hoor ik nu hangen denk ik, ziet er wel leuk uit zo! Als ie mn zonnetje maar niet komt verpesten :+

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:27

Hier is 't wel bewolkt, maar nog gewoon warm en droog. Zit in Zuid-Holland, dicht bij de kust dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:27

Melisjeee schreef:
Joolien schreef:
Ten westen van Utrecht ontstaat er ook al wat.
Het wordt al spannend, kan nu echt overal gebeuren, let goed op de wolken.

Die bui zie en hoor ik nu hangen denk ik, ziet er wel leuk uit zo! Als ie mn zonnetje maar niet komt verpesten :+

Foto's!! :D

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:30

Ik vind dit ook razend interessant!
Een gewaarschuwd mens telt inderdaad voor 2. Vanmiddag richting Utrecht, dus hoop dat ik onderweg niet heel veel last ga hebben van eventueel noodweer.

Hier is het nog ´gewoon´ bewolkt, geen dreiging te zien op t moment. Volgens lightningmaps zit het dichtstbijzijnde onweer hemelsbreed 30 km van mij vandaan.

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:30

Afbeelding
Zou dit m kunnen zijn? Of is dit een ander leuk buitje? :Y)

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:31

Afbeelding

Het was hier net nog onbewolkt -O-

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:31

karev schreef:
Hier in Noord Oost Drenthe is ie in een half uurtje tijd van 2 naar 1 rode pluk gevormd en iets noordelijker, en net bij ons langs gekoerst. Deze missen we dus net!


Hou het maar op Zuid Oost Groningen al is het net over de grens :+ maar die gaat idd ook net langs ons :D

Wat betreft het temmen, imo idd een beetje flauwekul. Je kan beter maar gewaarschuwd zijn dan ineens ergens in een bui terecht komen omdat je van niks wist. Goed je zult altijd een paar schapen hebben die door het warme weer niet meer zelf kunnen nadenken en in paniek gaan. Maar het gros is dacht ik toch wel in staat zelf een beeld te vormen, en is blij dat ze weten dat ze vandaag gewoon iets meer op moeten passen met het weer.

Overigens wat het weer van donderdag aangaat. Ik zit ook in het noorden dus maar hier is die dag echt niks geweest. Het zegt dus idd niet alles, en het is gewoon zaak en de radar een beetje in het oog te houden maar ook gewoon zelf goed op de wolken te letten.

Mijn paarden vonden het vannacht heerlijk buiten, maar staan nu echt demonstratief in de inloopstal. Die willen naar binnen :') (dat is meer vanwege de dazen dan het onweer hoor :P ) Dus ik ga ze maar eens een lol doen :j