Gevaarlijk weer morgen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:01

Joolien schreef:
KM_Ris schreef:
Stel er zou eens een tornado komen, wat moet je dan doen? :o
Want de meeste mensen zijn daar niet echt op voorbereid in Nederland toch?

Zo diep mogelijk in je huis gaan zitten. Bijvoorbeeld trapgat waar je niet zo snel Door dingen die naar binnen komen geraakt kan worden. Of on de badkuip maar niet direct bij een raam.

Maar wat als je geen kelder of zo hebt? Tjah, moet ik dan maar gewoon in de hal gaan zitten? Er is geen een kamer bij ons in huis zonder ramen, behalve de wc op de gang, maar daar passen wij niet met zijn alle in. :+

Hopen maar dat er geen tornado komt...


Sharon, deuren en ramen dicht lijkt me op zich wel een goed idee. :+ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:02

Geen idee, weet niet waar je woont. Gezien de verwachte bow echo is t geen gekke gedachte.
Zal straks even uitleggen wat dat is :P

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:04

Oh noo helpp ik woon in zuid limburg, omg stein....

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:15

Ik hoor de hele tijd licht gerommel. Maar de zon schijnt nog en de weer app zegt dat het tot 6 uur droog blijft :) denk dat ik toch ga zwemmen en word het nood weer kan je nog altijd naar huis xD

Kimley

Berichten: 9170
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:26

Hier ook nog niks..
Volgens buienradar ook pas einde vd dag. Twijfel heel erg of ik ze binnen moet halen of niet -O-

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:29

Rainy Days is wel een leuke app om een beetje in de gaten te houden hoe de wolken binnen komen. Niet veel mb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:29

Hier in friesland allemaal wolken..
Ofwel, bewolkt en niets te beleven :P

FriesWytske
Berichten: 9913
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:31

Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.

moonsparkle
Berichten: 21820
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:35

Ik word er niet bang van, kan via buienradar ook wel zien dat het hier rond 15:00 los moet gaan.

Condor

Berichten: 489
Geregistreerd: 09-06-11
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:36

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:37

FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.

Sorry maar dit vind ik echt onzin. Als je geen zin hebt om dit te lezen dan klik je het weg. Ik vind het een heel interessant topic en anderen ook. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:38

FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.


Doe je ding :Y)
En nee klopt, maar dat kan niemand. Ik kan enkel waarschuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:39

FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.

Zij waarschuwt even via bokt.nl omdat er door weermensen zwaar weer wordt voorspeld :)
Kan Joolien niks aan doen als het niet zou kloppen :P

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:40

Ik vind het eerlijk gezegd ook bangmakerij. Die codes van het KNMI zijn intussen ook een lachertje aan het worden. Ook die zitten er zo vaak naast.
Ook Buienradar checken heeft niet altijd zin. Afgelopen donderdag ontstonden de buien spontaan. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en het water verlaten zodra je het hoort onweren.

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:40

Ik vind het ook een beetje overdreven, er wordt uitgegaan van het worst case scenario en dat wordt verteld als waarheid. Maar ja, ieder zijn hobby.
Als ik op buienradar kijk lijkt het grootste gedeelte zich op zee af te spelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:41

Joaltijd schreef:
FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.

Zij waarschuwt even via bokt.nl omdat er door weermensen zwaar weer wordt voorspeld :)
Kan Joolien niks aan doen als het niet zou kloppen :P


Idd, en voor de duidelijkheid, ik voorspel niks, ik geef enkel een verwachting :D

Wie zegt dat het de waarheid is?

eilleen333

Berichten: 12856
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:43

Maar als mensen er zo bang van worden, waarom lees je het dan? Er zijn zoveel topics die over van alles gaan behalve de waarheid...

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:44

Ik hoop dat het mee gaat vallen, paarden gaan als het slecht weer wordt in ieder geval lekker op stal.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:44

Er komt echt geen tornado joh, anders zou het nieuws er wel vol staan met waarschuwingen en dergelijke.
Ik moet het eerst maar zien, denk dat het erg mee gaat vallen aangezien weersvoorspellingen niet altijd kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:47

UhNee schreef:
Er komt echt geen tornado joh, anders zou het nieuws er wel vol staan met waarschuwingen en dergelijke.
Ik moet het eerst maar zien, denk dat het erg mee gaat vallen aangezien weersvoorspellingen niet altijd kloppen.


Niemand zegt dat er een tornado komt, alleen kan het voorkomen.

Die verwachtingen komen door de omstandigheden in de atmosfeer. Alles lijkt te kloppen voor zwaar weer. Het is uiteraard afwachten of het uiteindelijk gebeurt, maar better safe than sorry.

Annash
Blogger

Berichten: 26585
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:51

FriesWytske schreef:
Heb getemd. Vind dit topic 1 en al stemmingmakerij en bangmakerij. Uit je andere topic blijkt dat ook jij het weer niet kan voorspellen, ts.


Dat vind ik erg flauw. Niets is zo onveranderlijk als het weer en in deze situatie is een waarschuwing op zijn plek. Ongeacht of dit wel of niet gebeurt want dat weet je pas als het moment daar is. Jij roept stemmingmakerij en bangmakerij... nou ik zal je zeggen dat met een set-up als deze dit soort meldingen in Amerika doorlopend worden uitgelicht op tv . Een gewaarschuwd mens telt voor twee en liever een keer te vaak dan te weinig.


En als je wil weten waar ik deze info vandaan haal: ik chase sinds 2007 en ja, ook in Amerika. De set-up voor vandaag is gewoon geen kattenpis. Gaat het echt gebeuren? De tijd zal het leren. Maar een waarschuwing is op zijn plaats.

Edits: typos vanaf telefoon.
Laatst bijgewerkt door Annash op 05-07-15 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25664
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:52

nou ik vind het maar eng en hoop dat het overwaait :)

ik vind het fijn dat joolien zulke voorspellingen meldt!

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:54

Ik denk dat het uiteindelijk vergelijkbaar word met donderdag. Woon in het midden van het land en dus uit de 'gevarenzone', maar donderdag onweerde het best hard, toen heb ik ook even 'gestormchased' :D Heel gaaf om te zien hoe zo'n bui langzaam op je af komt en veranderd.

Zoals iemand anders al zegt zou ik gewoon je gezonde verstand gebruiken. Als het heftig weer word zie je dat vanzelf wel aankomen.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:59

Het KNMI waarschuwt ook voor gevaarlijk weer dus zo raar is het niet. link.

Daarnaast hoef je er natuurlijk niet van in paniek te raken. Je kunt toch ook gewoon naar buiten kijken en het weerbericht in de gaten houden.