Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:28

Maar meelopen is ook oke, als je je daar happy bij voelt. Als iedereen haantje de voorste is, is dat ook niet efficiënt.

Ik conformeer ook vrij makkelijk als mijn eigen waarden niet op het spel staan of niet echt in het gedrang komen. Heb totaal niet de behoefte om als mensen links gaan, perse rechts te moeten om anders te zijn,

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:30

Meelopen en niet jezelf zijn maar je anders voordoen dan je bent omdat je niet jezelf durft te zijn vind ik niet oke hoor vuurneon.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:30

vuurneon schreef:
Lee, ik werd in een dorp ook al nagekeken toen ik met een vriendin (die daar woonde) door haar dorp liep, want ze kenden mij niet :')


Ik ga elke maand met mijn moeder naar de filmclub. Voorheen ging ze met mijn vader maar die is fysiek een beetje oud. Dan zit ik dus tussen allemaal oude bekakte mensen.

Ik voel me altijd Jezus daar want ze wijken uiteen als ik eraan kom. :') En kennissen van ouders die bezorgd vragen of het wel goed met me gaat. Dorpen zijn awesome.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:32

Ik kom uit de stad en moest er even aan wennen hahaha, kleine cultuurschok :')

Toeterende mensen omdat ze elkaar begroeten en ik elke keer maar denken dat er weer zo'n verrekte fietser voor de auto zat :') sowieso al die groetende mensen hahaha echt wtf :') buiten de straat groeten mensen mij niet zomaar haha

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:35

Ik val niet zo op op mijn design school :+ Het enige aparte aan mijn uiterlijk zullen m'n snakebites zijn. Voor de rest niet eens geverfde haren ofzo.

Als iedereen naar links gaat, tsjah, ik ga gewoon de richting uit waar ik zelf de meeste voordeel uit haal <<)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:35

_Nelleke_ schreef:
Meelopen en niet jezelf zijn maar je anders voordoen dan je bent omdat je niet jezelf durft te zijn vind ik niet oke hoor vuurneon.


Nee maar meelopen is niet per definitie niet oke, zijn daadwerkelijk mensen die zich daar heel prettig bij voelen.
T is tegenwoordig zo erg gericht op het anders zijn, uniek zijn etc etc terwijl er zat mensen zijn die die behoefte niet hebben. Die het allemaal wel best vinden :+

vroegah waren het vooral de alternatievelingen die zich zooooo uniek vonden, tegenwoordig lijkt het een trend voor de mainstream. Begint al bij kinderen, de meest absurde namen komen voorbij om hun kind alvast die unieke voorsprong te geven want o wee als je natuurlijk een 'normale' naam hebt. Onderscheiden van de rest, want o wee als je stiekem best wel heel erg gelijk bent als de rest.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:40

Ik ben iig heel anders dan de meesten in dit topic. Ik doe braaf huisje boompje beestje, heb een stabiele baan met regelmatige tijden. Ik heb een heel neutrale kledingstijl, hoewel ik wel een lichte voorkeur heb voor kleurtjes en patroontjes. Ik heb geen opzichtige uiterlijke kenmerken of weinig voorkomende hobby's.

En ik ben d'r maar wat blij mee *D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:43

ik ben heel normaal...zit op een berg met 6 honden en 3 paarden,zie geen mens,heb geen kinderen,ben niet getrouwd,en vind mijzelf eigelijk best normaal.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:49

Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:51

Normaal bestaat voor mij niet als overkoepeling, elk mens is uniek maar elk van de unieke mensen hebben altijd wat gemeen met veel anderen en zijn daarin dus niet uniek.

Wat voor mij normaal is (samenwonen, trouwen en nu in verwachting) hoeft voor de buurvrouw (eeuwig vrijgezel) niet normaal te zijn.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:59

Ja beetje als vuurneon zegt is voor mij normaal :P huisje, boompje, beestje...
En de standaard muziek, de standaard zoetsappige romance films enzo, waar de meerderheid van zwijmelt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:01

UhNee schreef:
Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.


Dan heb je toch geen septum? :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:01

Kun je beter spreken over gemiddeld :)

Je hebt onderzoeken genoeg over wat bv de gemiddelde leeftijd is om het eerste kind te krijgen, wat het modale inkomen is etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:01

Iedereen is sowieso uniek.

Maar "anders" is vrij relatief. Er zullen altijd wel mensen te vinden zijn die net dezelfde gekke trekjes hebben als jij, dezelfde opvattingen over het leven, dezelfde leefgewoonten, dezelfde psychische afwijkingen... met 7 miljard mensen is dat ook niet moeilijk.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:02

Nou, TS is in elk geval 'anders' wbt het punt dat dit meer zaken zijn waar de gemiddelde 15 jarige zich mee bezig houdt ipv een 30 jarige :')

Trots zijn op jezelf is natuurlijk fijn, maar ik snap die hele drang om 'anders' te willen zijn nooit zo.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-07-15 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:03

lieveli schreef:
UhNee schreef:
Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.


Dan heb je toch geen septum? :')


oh kom op zeg, als zij vind van wel, Dan is dat toch prima? T ziet eruit alsof ze er een heeft, dus t is t zelfde idée lijkt mij.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:05

saddledancer schreef:
oh kom op zeg, als zij vind van wel, Dan is dat toch prima? T ziet eruit alsof ze er een heeft, dus t is t zelfde idée lijkt mij.


Sorry dat ik op deze zak wat zout legde. Maar toch. Ik moest er een beetje van giechelen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Ik ben "anders" en daar ben ik TROTS op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:06

Ik heb een plakplaatje op mijn arm, heb ik nu ook een tattoo? :P

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:06

lieveli schreef:
UhNee schreef:
Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.


Dan heb je toch geen septum? :')


Het heet officiëel een fake septum.... Weet niet hoe ik het anders moet noemen. Septum is volgend mij de naam van je tussenschotje, niet de piercing persé.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:08

Fiffill schreef:
Ik heb een plakplaatje op mijn arm, heb ik nu ook een tattoo? :P


Ik moet zeggen dat als je op jouw leeftijd nog plakplaatjes zou hebben en die je dan ook een tattoo zou noemen je ehh een beetje bijzonder bent :(:)

:') :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:09

vuurneon schreef:
Fiffill schreef:
Ik heb een plakplaatje op mijn arm, heb ik nu ook een tattoo? :P


Ik moet zeggen dat als je op jouw leeftijd nog plakplaatjes zou hebben en die je dan ook een tattoo zou noemen je ehh een beetje bijzonder bent :(:)

:') :')


Joehoe *\o/*

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:09

Als jij een plaatje op je arm een tattoo vind mag dat van mij hoor ;) als jij er gelukkig van word. Ik bedoel alleen maar Te zeggen dat een fake piercing echt niet zoveel verschilt van een echte, of t er nou echt doorheen zit of erop geklikt (of hoe dat gaat weet ik veel) is, maakt Dan niet zoveel uit toch?
Voor mij is t trouwens ook helemaal niet van: 'ik ben Anders dus ik ben beter' er zijn zoveel mensen zoals mij, zelfs van mijn eigen leeftijd. En zelfs als dat niet zo zou zijn maakt dat me nog niet beter Dan anderen.
maar het heeft voor mij heel Lang geduurd Om mezelf Te accepteren zoals ik ben, zelfs als anderen dat een beetje raar vinden.
en ik vind dat ik daar best trots op mag zijn :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:15

Volgens verwachting wel wat negatieve reacties alsof er
"Ik ben lekker anderes nenenene neneh" gezegd word. :)
Maar ts post dat juist haar omgeving haar keuzes nogal eens bekritiseert, door de omgeving nog al eens als vreemd word bestempeld...
En ja , dat is soms naar, soms boeit het niet , maar het kan wel degelijk een hele flinke impact hebben.
Als er maar genoeg negatief gedaan word over keuzes en gedachtengoed kan dat echt vervelend zijn.
Ik ben mijn hele opgroeien door mijn directe em indirecte omgeving als apart bestempeld en ben daar met mijn 35 jaar nog steeds de brokstukken van aan het opruimen.
Dus als je op vrij jonge leeftijd goed weerbaar tegen bent
Hartstikke goed

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:09

UhNee schreef:
Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.



ik denk eigelijk nooit dat ik uniek ben....ik denk ook nooit over mijzelf dat ik trots moet zijn.
Ik denk wel vaak dat mensen die dat maar roepen over zichzelf een mega minderwaardigheids complex hebben en zichzelf dan maar moed inpraten ofzo.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:15

geerke schreef:
UhNee schreef:
Maar wat is dan normaal voor jullie? Ik heb ook een septum (een neppe weliswaar, maar toch) en houd van wat apartere kleding. Persoonlijk vind ik het heel leuk om bepaalde karaktereigenschappen die ik heb te vergelijken met die van andere mensen. Dan denk ik heel vaak: goh, ik ben eigenlijk wel uniek.



ik denk eigelijk nooit dat ik uniek ben....ik denk ook nooit over mijzelf dat ik trots moet zijn.
Ik denk wel vaak dat mensen die dat maar roepen over zichzelf een mega minderwaardigheids complex hebben en zichzelf dan maar moed inpraten ofzo.


Nou dat inderdaad. Jezelf afzetten van de massa, terwijl je eigenlijk gewoon nog op zoek bent naar jezelf.

Nee hoor, doe mij maar lekker mainstream met alles. :)