Onzeker over lengte.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 01:19

SindyKaya schreef:
Ik wou even een update plaatsen.

Ik begin langzaam maar zeker ' trots ' op mijn lengte te worden, ik loop meer rechtop en let lang niet zo veel meer op andere mensen.
Als ik weer even een down momentje heb dan lees ik deze berichten even door en gaat het vaak beter.
Ik heb er maar mee gedeald want ik kan het toch niet veranderen... :D



Goed zo!
Lengte zou geen issue mogen zijn. En dan nog kan je beter lang dan kort zijn. Zoals een vriendin van mij zegt (die is rond de 1.50 en gaat niet meer groeien): "ik ben het soms zo zat om in de kroeg tegen al die tieten aan te kijken!"
T is best sneu, ze zit echt precies op die hoogte. Bovendien zien mensen haar vaak over het hoofd (letterlijk). En er zijn meer uitdagingen voor haar. Auto's met een hoog dashboard, een fiets lenen? No way! Ze kan niet bij de trappers. Maar goed, wat doe je eraan? Zoals ze zelf zegt "voor de kinderprijs het pretpark in!" Ondanks dat ze al in de 20 is komt ze er regelmatig mee weg als ze zegt dat ze 12 is en recht heeft op het kindertarief :
Elk nadeel heb z'n voordeel, en ieder mens is uniek. En daar mag je trots op zijn!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:25

beatje schreef:
Vind je dat echt zo lang?Ik vind dat een mooie lengte hoor.Zou me daar niet zo druk om maken.Een probleem word as een probleem als je hem zelf maakt.Probeer vooral de voordelen van je lengte te zien.Ik ken best wel wat kleine mensen en die willen juist graag wat langer zijn.
Ik ben zelf een cm kleiner als jou,maar heb het altijd een prima lengte gevonden.
Ik denk dat je met 15 ook niet zoveel meer gaat groeien.

Van deze opmerking word ik altij weer een beetje verdrietig.
Denk nou dat ik er bewust een probleem van maak? Het is iets waar ik mij onzeker over voel, daar maak ik ZELF geen probleem van, dat komt gewoon vanzelf helaas..

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:18

Nou TS, je hebt ondertussen vast wel door dat een hoop mensen jaloers zijn op je lengte... waarschijnlijk de mensen waar jij ook jaloers op bent als ze voorbij lopen :D :P Wat goed dat je het nu al begint te accepteren! Zeker het rechtop lopen, dat is echt heel belangrijk voor je lijf.

Ik ben zelf wat kleiner en ik had op de middelbare school altijd van die lange, slanke, blonde vriendinnen. Vreselijk onzeker werd ik ervan als we samen naar de kroeg gingen. Tegenwoordig ben ik ook wel blij met mijn lengte, vooral omdat ik dus nooit uit mijn kinderpony gegroeid ben.

Met jouw lengte heb je weer heel andere voordelen! Je hoeft mensen niet te vragen om dingen voor je uit het bovenste schap te pakken, je kunt - helemaal met jouw mooie gezicht - model worden, kleren staan je mooier en je wordt meer 'gezien', wat stiekem best positief is.

Enne, je gaat waarschijnlijk niet veel meer groeien, dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn :) Ik vind (zoals de meesten) dat 1,75 juist een prachtige lengte is. Dat neemt je onzekerheid natuurlijk niet weg, maar hopelijk helpt het iets.

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:01

Jij mag trots zijn op jouw lengte hoor! Ik zie in je openingspost staan dat je de lengten niet hoeft te horen van anderen, maar ik wil je even melden dat ik 1,86 meter ben. Erg? Nee! Onzeker? Totaal niet! Het enigste wat ik jammer vind is dat mannen over het algemeen altijd kleiner zijn en er zijn maar enkele die langer zijn :') Gelukkig heb ik er één gevonden, hahaha!

Jij hebt een pracht lengte en mag hier trots op zijn. Mannen vinden dit mooi en vrouwen zijn ook vaak jaloers op wat langere vrouwen, omdat je hierdoor vaak slank bent en lange benen hebt. Alles staat!

Niet onzeker zijn! Straal uit dat je er trots op bent en je gaat je zelf geloven. Al is het wel de leeftijd om onzeker over bepaalde dingen te zijn en dat is ook niet erg, maar laat deze onzekerheid over je lengte los!!

Succes!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:35

Goed dat je al minder onzeker wordt! Klinkt enorm bekend al die goedbedoelde 'wat ben jij lang' opmerkingen. Werd daar zelf ook altijd onzeker van, terwijl het echt niet vervelend bedoeld werd. Kan je vooral zeggen; het wordt beter, echt!
Nu zijn er inmiddels al een aantal voordelen genoemd, maar ik heb er nog 1. Ik, blond, vrouw, best een meisje-meisje werk in een mannenwereld, sterker nog, als net afgestudeerd broekie word ik binnenkort leidinggevende van 20 kerels die allemaal hun werk al jaren doen. Ik ben gevraagd voor deze functie, omdat ze vinden dat ik overkom als iemand met pit die van aanpakken weet en er echt staat. Voor een deel zit dat in hoe je er staat, maar voor een deel zit dit ook in lengte. Ga maar na, iemand van 1.80 maakt in dezelfde houding toch een iets meer standvastige indruk dan iemand van 1.50!

Roweentje89

Berichten: 1561
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:42

SindyKaya schreef:
Sorry als het verkeerd staat!
Hoi!

Ik heb nu al een jaar dat ik mij super onzeker voel over mijn lengte, ik heb het afgelopen jaar een enorme groeispurt gehad en daar ben ik nu erg onzeker over.
Ik ben nu 1,75 en 15 jaar. Mijn vriendinnen zijn kleiner dan mij en ga daarom vaak met een gebogen houding staan.
Ik voel mij echt een gigantische reus als ik naast mijn vriendinnen sta en daar voel ik mij echt niet fijn over :(
Ook ben ik groter als mijn moeder en mijn zus dus ik ben eigenlijk omringt met mensen die kleiner dan mij zijn en dat maakt mij zo onzeker! Terwijl mijn lengte nog niet eens belachelijk lang is voel ik mij toch een reus naast andere mensen..
Mijn moeder zegt heel vaak 'word toch model! Daar ben je mooi genoeg voor' maar dat wil ik helemaal niet want dan sta je bekend als een lang mens
Ik weet dat er helaas niks aan te doen is, maar aan die onzekerheid moet wel wat te doen wezen.
Ik zou zo graag eens trots willen wezen over mijn lengte maar het lukt gewoon niet.
Het zal wel een soort van puberding wezen maar ik wil er zo graag van af, ik ben er bijna de hele dag mee bezig. Ook vallen de mensen mij alleen maar op die kleiner zijn, terwijl er genoeg mensen zijn die wel groter dan mij zijn, maar die vallen mij gewoon niet op omdat ik zo gefocust ben op de mensen die kleiner zijn.. -O-
Ik was benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben, ik hoef echt niet de lengte van iedereen te weten want dat maakt mij alleen maar onzekerder. Ik ben gewoon heel benieuwd hoe jullie er mee omgaan en of jullie van die onzekerheid af zijn gekomen..

Ik hoor het graag :)


Ik ga je toch mijn lengte vertellen en dan ga je je zeker niet onzekerder voelen ;).
Ik was op mijn 13e 1.73, stond op mijn identiteitskaart en was officieel gemeten bij de GGD.
Nu ben ik 26 en 1.83.
In mijn pubertijd heb ik het er soms ook wel moeilijk mee gehad, om dezelfde redenen die jij zegt, maar eigenlijk als ik er nu op terug kijk was het stom dat ik er zo over dacht.

Ik ben erg tevreden met mijn lengte, kan overal makkelijk bij, paarden bokken me er niet zo makkelijk af met mijn lange stelten en sommige kleren staan veel mooier door onze lange benen.

Over jongens gesproken, ik heb de liefde van mijn leven gevonden en hij is even groot als mij, dus ideaal.
Wat paarden betreft, als je van de iets bredere types houdt daar pas je ook nog makkelijk op (Haflinger/fjord/tinker) als ze groter zijn dan 1.50. Dus je hoeft niet direct een groot paard te zoeken ivm je lengte.

Het leven lacht je toe, echt waar! En mensen die zeggen dat je lang bent bewonderen je en als ze zeggen dat je TE lang bent zijn ze waarschijnlijk gewoon jaloers ;)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:11

Wat fijn om te lezen dat je steeds trotser wordt. Ik zal het nog maar een keer zeggen: 1.75 is een prrrachtige lengte, laat niemand je vertellen dat het niet zo is!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:48

ik ben 1 cm korter zou zelfs langer willen zijn. Maak je er niet druk over lekker recht op lopen hoor veel beter voor je lichaam. trots moet je gewoon zijn van kijk mij eens.

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:01

meid je hebt een ideale lengte! ik ben nog wat groter en heb heel vaak de opmerking gekregen "wat ben jij lang!" mijn standaard antwoord is dan dat ik niet lang ben maar anderen zijn klein. Je bent wie je bent en daar kan je trots op zijn. Ik was vroeger ook heel onzeker over mijn lengte maar veel mensen zijn er juist jaloers op. Nou ben ik ondertussen tevreden met mezelf en maakt het mij niet uit wat anderen ervan vinden. Draag ook vaak hakken omdat ik dat mooi vind ookal ben ik dan helemaal een reus vergeleken met sommige anderen. Maar take me as i am or watch me as i go!