Gezond en vegetarisch..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Gezond en vegetarisch..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 16:52

Lieve medebokkers,

Hebben jullie misschien gezonde vegetarische recepten? Ik ben nog niet zo lang vegetarisch maar wil ook graag een aantal kilo afvallen, ik vervang het vlees voornamelijk met kaas, maar dat is voor het afvallen niet al te handig..

Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om zelf vleesvervangers te maken die gezond zijn?

Ik zou blij zijn met wat gezonde recepten die vegetarisch zijn!

Alvast bedankt!

8nnemiek

Re: Gezond en vegetarisch..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:49

In veel recepten kun je vlees prima weglaten :) Bami/nasi, wokken, roerbakken, ovenschotels, lasagne, pasta, soep, ragout.. Ik mis het vlees niet, of vervang het door bonen, of paddestoelen, of ei..

Zelf vleesvervangers maken is ook prima te doen.
Deze champignonburgers zijn erg lekker en gezond: http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/di ... nonburgers

Spekjes kun je maken door tofu in dunne plakjes te snijden, goed te drogen en te marineren in sojasaus en dan in veel olie goed knapperig bakken in de pan, met wat selderijzout. Niet gezond, maar wel erg lekker :D

En falafel, dat maak je van kikkererwten.

Maar verder, gewoon lekker veel verse groentes, daarmee zijn de mogelijkheden oneindig :)
Ik ben gek op simpele gebakken aardappels met een lente-uitje er door, met een flinke pan gestoomde broccoli of spitskool :9
Simpel sausje er bij van bouillon met een beetje boter, maizena, creme fraiche, citroensap en kruiden, heerlijk!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:51

Kaas is geen vleesvervanger! Champignons evenmin. Deze producten bevatten de belangrijke stofjes diie wel in het vlees zitten niet of minder. Wat exact kan je beter eventjes googelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:03

Champigon is een prima vleesvervanger hoor, in combinatie met groentes, fruit, peulvruchten, granen en noten.. Daar zit alles in wat je nodig hebt.
Champignons bevatten zelfs vit B12, en verder B2, B3, D, kalium, foliumzuur, fosfor en koper, en een hoop vezels en eiwit.. Enorm gezond :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:04

roerbakken met groente en noten