Advies gevraagd mountainbike

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Advies gevraagd mountainbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:24

Hallo! :)

Ik heb net mijn eerste loon mogen ontvangen van mijn werk. Ontzettend leuk natuurlijk, en daar komt dan ook een ''cadeau'' voor mijzelf voor.

Ik heb eerder mountainbikes gehad. Ben geen die-hard biker, dus met een tweedehands gaat het mij ook prima af :j Het gaat mij erom dat ik gewoon af en toe lekker kan crossen in het bos :D
Nu heb ik hier in de buurt twee fietsen gevonden die mij ontzettend gaaf lijken. Niet per se gezocht op dubbele vering, maar toevallig hebben ze het beide wel :')

Het gaat hier om deze twee fietsen;
Afbeelding

Afbeelding

Allebei ontzettend gaaf, al rijklaar, maar er zit 50 euro verschil tussen beide fietsen. Dat is wel een verschil waardoor ik begin te twijfelen. De ene vind ik veel gaver en steviger lijken en is duurder, maar dat zegt natuurlijk nog niks. Iemand ervaringen waar ik mijn keuze op kan basseren?

Ik ben zelf niet meer de lichtste, druk bezig met afvallen en daarom wil ik dus een goede stevige fiets erbij hebben :j

Iemand, help? :)

MarliesV

Re: Advies gevraagd mountainbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:29

Zo op het oog: fiets 2 nemen.

Fiets 1 oogt veel minder robuust, slapper en goedkoper, amateuristisch.

Waar je op moet letten:
Maat van het frame
Remmen (fiets 2 heeft schijfremmen ipv blokjes, zal beter moeten remmen)
Afmontering, welke groepen zitten er op (bv Shimano)
Staat van de tandwielen/ketting.
Merk en types vering.

Die dingen maken het verschil. Een band of een velg is nog wel een keer te vervangen maar een goed frame en goede afmontage zijn de kosten en ook de kwaliteit die het hem doen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:31

Eerlijk? Ik zou zelf voor beide niet gaan.. maar ik ken de merken dan ook niet. Lijken mij beide een beetje huismerk mountain bikes van bijvoorbeeld de Makro. Maar ik kan het helemaal fout hebben.
Zo afgaande op de foto's zou ik persoonlijk voor de onderste kiezen.

Tigress

Re: Advies gevraagd mountainbike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:42

Ik ga sowieso bij beide kijken, dan kan ik de vergelijkingen ermee gaan maken. Bedankt voor de tips!
Mijn eerste ervaring was met een Giant Boulder, maar die was helaas gestolen. Ontzettend fijne fiets, maar niet meer goed te vinden in mijn buurt. Vandaar mijn keuzes hiervoor. Ik heb ook al wat lopen googlen, maar aangezien het kleinere merken zijn durf ik daar ook niet helemaal op te vertrouwen.