Dit jaar gaan wij, een vriendinnetje van mij en ikzelf, op vakantie (met het vliegtuig) naar Napels!
Wij staan te springen om te vertrekken en onze koffertje staan al klaar!
Echter.. mijn vriendin heeft nog nooit gevlogen. Ik, daarentegen, al meerdere keren. Alleen was ik nooit slim genoeg om op te letten wat we nou deden en sjokte ik, met mijn slaapkop, achter Pa en Ma aan.
Nu moeten we dus zelf vliegen en aangezien mijn vriendin dus nooit heeft gevlogen is het een beetje aan mij om ons op het juiste vliegtuig te krijgen
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het opfrissen van mijn geheugen en me hier en daar even kunnen verbeteren zo dat we niet in Tokyo eindigen (wat overgens ook niet heel erg zou zijn
)Okay het is normaal altijd zo dat je 1 a 2 uur van te voren aanwezig bent vóór dat je moet in-checken?
Daarna heb je de checkin waarbij je koffer laat wegen (waarna die word afgevoerd om ingeladen te worden) en hier krijg je ook je boardingpass toch?
Nu hebben wij geen koffers, alleen handbagage. Is het dan ook handig als we online inchecken? en moeten we dan alsnog langs de incheck of krijgen we dan onze boardingspass via de mail ofzo?
Daarna loop je naar de douane (toch?) en die is recht achter de checkin (toch?
) Daarna ga je naar je Gate (staat die aangegeven op je boardingpass of ergens op een bord?)
en daaaaarna is het wachter tot dat je in het vliegtuig mag en Hoppa! de lucht in!
Nu heb ik nog iets... We moeten ook overstappen. Ik geloof in Milaan. Dit heb ik zelf ook nog nooit gedaan, maar met een overstap waren de tickets goedkoper
Is het dan de bedoeling dat we weer helemaal door de in-check en douane gaan of kunnen we gewoon doorlopen naar de Gate voor het tweede deel van onze vlucht? (again... waar staat deze gate aangegeven?
)Mis wel handig om te weten.. we vliegen vanaf Schiphol (waar ik nog nooit ben geweest, omdat ik altijd vanaf duitsland vloog) met de vliegmaatschappij Alitalia!
Ik hoop dat jullie me even kunnen helpen!
Al zit je dan waarschijnlijk anderhalf uur te wachten, het scheelt wel een boel stress

Vond het super spannend natuurlijk en bang dat ik iets verkeerd zou doen. Maar het valt reuze mee. Tegenwoordig is alles zo goed aangegeven...! Als je iets niet weet dan moet je gewoon vragen aan een van de vele personeelsleden op het vliegveld. Die helpen je heel goed op weg.
dan moet ik op de terugreis wel even langs de checkin haha. Maar er staat dus meestal aangegeven op een bord waar je moet inchecken?
)