In het kort, we zijn vorig jaar maart komen wonen in een oude vrijstaande woning welke geen cv had maar een gaskachel in de woonkamer en een gevelkachel in de keuken en douche. We hebben daar gewoond tot begin mei jl. Maar, door een fout van de verhuurder van de woning zijn wij per 1 januari uitgeschreven bij onze leverancier, nadat dat is opgelost zijn we op 9 februari weer aangesloten.
Nu heb ik een eindafrekening gekregen over de periode van vorig jaar, 12 maart tot 31 december, gasverbruik 204m3. Nu krijg ik een eindafrekening over de laatste maand, 23 april tot 27 mei: ruim 1600m3!
Je snapt dat wij zo'n beetje een hartaanval kregen.
Zeker als je bedenkt dat we op 4 mei in ons nieuwe huis zijn gaan wonen en daarna alleen nog wat in het oude huis zijn geweest op te sjouwen, we hebben de sleutel ingeleverd op 12 mei. Dus dit verbruik is van 23 april tot 4 mei en ik heb er verder geen verstand van, maar in 1,5 week tijd 1600 kuub gas verstoken lijkt me praktisch onmogelijk, ookal stook je op gaskachels?
Ik dacht eerst dat het aan die gaskachels moest liggen, maar het jaar ervoor was het verbruik toch ook niet zo hoog? En het is bij me opgekomen dat ze wellicht die periode vanaf 1 januari erbij op geteld hebben, maar dat staat niet vermeld op de factuur.
Ik ga morgen even bellen uiteraard, maar misschien hebben jullie nog wat zinnigs te melden?