Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:17

Hoihoi!

Hierbij een topic voor mensen die dit jaar examen gaan doen op de havo :D

Ik kan een ledenlijst plaatsen voor de mensen die dat willen? Dan weten we een beetje wie wie is namelijk.

Dus, succes alvast iedereen!

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:27

Ik meld me, leuk weer zo'n topic :D

Zal ik me voorstellen?
Ik ben xxxxxx en nu 16, en ga dus over naar 5 HAVO! Ik heb een 15 jarige Jack Russel kruising en kan helaas op het moment niet paardrijden maar hoop het wel weer een keer op te pakken :)
Ook heb ik een paar muisjes, voor een foto van een van mijn muisjes kun je terecht in m'n profiel!

Mijn vakkenpakket bestaat uit Natuur en Gezondheid met wiskunde A, natuurkunde en M&O.

Edit: en om de één of andere reden kijk er heel erg naar uit om schoolspullen te gaan kopen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-24 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

saabineex

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:08

Inderdaad leuk zo'n topic :) Ik moet nog de toetsweek ingaan, maar ik ga sowieso over:)

Ik ben Sabine, ben ook 16. Ik doe E&M met Duits en BSM. Wat willen jullie nog meer weten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:05

saabineex schreef:
Ik moet nog de toetsweek ingaan, maar ik ga sowieso over:)

Aan optimisme ontbreekt het hier iig niet *\o/* :')

Spoiler:
Grapje ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:07

Wat leuk dat jullie hier al zijn. Zijn jullie stiekem al zenuwachtig voor het examenjaar? :D

Ikzelf doe niet alle vakken, ik ga vavo doen. :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:10

Hahah dankje Denise :')

Welke vakken ga je nog op de vavo doen Nayomie?

Nee ben nu nog niet zenuwachtig voor het examenjaar, zolang tentamens en het examen zelf goed gaan. Weet nu al, dat als ik niet slaag ik ook vavo wil gaan doen. Wil echt niet blijven zitten...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:12

Dat is nog een beetje afhankelijk, maar ik gok dat het er nu 3 vakken worden. Scheikunde, Duits en biologie. :)

Gelukkig maar. :D
Plan alles wel goed in, want ik kwam vorig jaar met de toetsweken ontzettend in de knel omdat we met PWS zaten en mijn partner graag wel even alles net voor en tijdens de toetsweken wilde doen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:13

Een beetje wel ja haha! Maar meer in verband met als de lesgroepen veranderd worden, dat ik me afvraag bij wie ik in de klas kom. Waarschijnlijk blijft onze hele mentorgroep van 4 HAVO bij elkaar. Iedereen gaat over! (of gaat naar het ROC maar dat is er maar 1).

Ik heb even gegoogled op vavo. Doe je er dan twee jaar over ipv één? Hopelijk heeft dat geen nare reden..

Edit: PWS.. Mede om die reden kijk ik er ontzettend tegen op. Ik houd er niet van om samen te werken, het loopt altijd onduidelijk hoe strak je het ook plant |o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-15 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:14

Nee, ik ben dit jaar gezakt waardoor ik het eigenlijk doelloos vind om alle vakken te doen. Die heb ik nu al gehaald dus hoef alleen de vakken te doen waarop ik gezakt ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:16

Oh zo, balen dat je gezakt ben. Gelukkig is er dan de optie om maar enkele vakken te gaan doen. Zo kun je, je daar extra op inzetten en kan je nog betere cijfers halen :D

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:17

oh 3 zijn er niet zo veel, alvast succes

Wij waren nu al bezig met de voorbereidingen voor het PWS. Ik doe mijn PWS met iemand samen die zelf ook alles op tijd wil af hebben, dus dat komt hopelijk wel goed. Ik kijk er nu al naar uit dat we dan zo vroeg al klaar zijn met school, lekker vroeg vakantie hahah :+

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:21

ja ! ik ga ook volgend jaar naar h5 , pws gaat over paarden , moeten alleen nog een beetje bedenken hoe *\o/* .
profiel n&g met m&o .
wat willen jullie gaan studeren ?

wij mogen ons pws ook alleen doen , partner staat nog mwah , dus moet hem miss alleen doen .
Laatst bijgewerkt door faunty op 25-06-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:22

faunty schreef:
ja ! ik ga ook volgend jaar naar h5 , pws gaat over paarden , moeten alleen nog een beetje bedenken hoe *\o/* .
profiel n&g met m&o .
wat willen jullie gaan studeren ?

Leuk voor welk vak ga je je pws dan doen?
Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan studeren, heb nog wel even de tijd. Maar er zijn gewoon teveel keuzes..

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:23

Jaaaa, ook ik hoop volgend jaar mijn havo examen te kunnen doen! Mijn pakket is C&M.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:23

bio , we wilde iets doen over de invloed van domesticatie op paarden . en dan de verschillende 'groepen' opserveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:24

Gezellig Faunty!

Ik heb een vvd (een paar uur, verspreid over enkele weken) gevolgd ter voorbereiding van het PWS. Maar daar ben ik nog niet verder mee gekomen :+

Zelf weet ik nog niet wat ik wil studeren. Het liefst zou ik iets in de dierensector doen, maar gezien de banenkansen wil ik daar niet m'n lot van laten afhangen. Zeker niet met het leenstelsel wat nu is ingevoerd! Ik denk dat ik voor HBO Toegepaste Psychologie ga. Maar daar ben ik nog niet zeker van. Wat wil jij gaan studeren? :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:25

Leuk Hanne, heb je wel wiskunde of heb je dat laten vallen?

Interessant Faunty, heb je al een plan van aanpak?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:26

Als we even een lijstje maken met bokkers... dan kan ik deze laten toevoegen aan de OP. :))

Ledenlijst schreef:
Nayomie - Nayomie - N&G (3 vakken)
Niece - Denise - N&G
saabineex - Sabine - E&M

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:26

Hoi ik meld mij ook!

Volgend jaar Havo 5, en ik hoop dat ik het ga halen!
Voor de meeste vakken sta ik goed, maar ik vind scheikunde ongelooflijk moeilijk, dus ik hoop dat het gaat lukken!

Ik heb een NG/CM pakket met aardrijkskunde en kunstgeschiedenis :)
Voor pws heb ik ook nog geen onderwerp, ik zal mijn pws maatje deze link sturen, wie weet komt er nog wat uitrollen :D

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:28

Ik heb C&M gekozen omdat ik wiskunde wilde laten vallen, vorig jaar ha dik er al zoveel moeite mee dat het beter was als ik er gewoon mee stopte.. Ik heb wel Frans, Duits, kunstvak, en aardrijkskunde. Vooral talen dus.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:29

Oeh, AK vond ik erg leuk! Ook voor geslaagd overigens. Dus als iemand daar wat hulp voor kan gebruiken. :))

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:29

kitlover schreef:
Hoi ik meld mij ook!

Volgend jaar Havo 5, en ik hoop dat ik het ga halen!
Voor de meeste vakken sta ik goed, maar ik vind scheikunde ongelooflijk moeilijk, dus ik hoop dat het gaat lukken!

Ik heb een NG/CM pakket met aardrijkskunde en kunstgeschiedenis :)
Voor pws heb ik ook nog geen onderwerp, ik zal mijn pws maatje deze link sturen, wie weet komt er nog wat uitrollen :D

Ik geef je als tip, op tijd aangeven wanneer je het niet red. Dan kan je bijvoorbeeld nog bijles krijgen.
Weet je al wel voor welk vak je je pws gaat doen?

Ik doe mijn PWS trouwens voor economie, over accijns. We gaan een onderzoek doen, die zal hier dan ook wel voorbij komen :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:30

@sabine , we zaten te denken om groepen in de domesticatie te maken en dan dat gedrag als onderzoek , en dan kijken of we een soort van paarden utopia kunnen ontwerpen en dit dan weer met een kleine link naar m&o .

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:32

faunty schreef:
@sabine , we zaten te denken om groepen in de domesticatie te maken en dan dat gedrag als onderzoek , en dan kijken of we een soort van paarden utopia kunnen ontwerpen en dit dan weer met een kleine link naar m&o .

Leuk idee! Lijkt mij wel een heel groot en lang onderzoek, maarja dan kom je wel makkelijk aan je uren!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:36

saabineex schreef:
Ik geef je als tip, op tijd aangeven wanneer je het niet red. Dan kan je bijvoorbeeld nog bijles krijgen.
Weet je al wel voor welk vak je je pws gaat doen?

Ik doe mijn PWS trouwens voor economie, over accijns. We gaan een onderzoek doen, die zal hier dan ook wel voorbij komen :)

Ja, klopt, ik krijg volgendjaar als het goed is eens in de twee weken een soort extra uitleg/ bijles van mijn docent zodat ik het bijhoud.

PWS wil ik graag iets met biologie doen, want dat is een makkelijke combi voor mijn PWS maatje en mij, maar niet een saai onderzoek. Het liefst wil ik iets ontwerpen ofzo maar PWS maatje heeft geen kunst. Het is een beetje puzzelen maar we vinden vast wel iets leuks :)