Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Je kan het ook zien als 'dommigheid' van jou,

Cubone schreef:Met twee enkele kaartjes ben je hoe dan ook duurder uit, omdat je per kaartje 1 euro toeslag betaald voor die chip die er in zit. Daarom vind ik het ook stom. Je betaald immers om retour te rijden, je MOET inchecken, anders krijg je een boete, dus ze weten dat je de retour niet hebt gebruikt. Daarom vind ik het geldklopperij. Die datum hoort er daarom überhaupt niet op te staan naar mijn mening.
Ik vind de vergelijking met een musical, theater etc. ook niet passen. Dat is toch echt wel een heel andere situatie dan in het ov.
Cubone schreef:Met twee enkele kaartjes ben je hoe dan ook duurder uit, omdat je per kaartje 1 euro toeslag betaald voor die chip die er in zit. Daarom vind ik het ook stom. Je betaald immers om retour te rijden, je MOET inchecken, anders krijg je een boete, dus ze weten dat je de retour niet hebt gebruikt. Daarom vind ik het geldklopperij. Die datum hoort er daarom überhaupt niet op te staan naar mijn mening.
Ik vind de vergelijking met een musical, theater etc. ook niet passen. Dat is toch echt wel een heel andere situatie dan in het ov.

Heb hem netjes betaald, want ja. Ik had immers inderdaad geen vervoersbewijs al kon ik er niks aan doen. Maar doe het niet nog een keer. Dat was toen wel een HEEL duur ritje
future_vet schreef:En alleen je ov was gestolen? Dan vind ik een boete niet onlogisch. Iedereen kan dat zeggen. Als je hele portomonnee weg zou zijn dan kun je met een aangifte bij politie nog wel terugvordering krijgen als je ov-chipnummer weet. Zij kunnen namelijk zien dat je daarmee wel had ingecheckt. Maar dat is allemaal naderhand mogelijk.
En tja je dagretour dankt zijn prijs aan zijn naam.