Ik heb alles geprobeerd....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Ik heb alles geprobeerd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:44

Hallo allemaal!
Ik heb al eens een topic hierover geplaatst geloof ik maar ik plaats er even een ter 'update'. Ik word al sinds mijn 9e gepest. En het gaat maar niet over. Eerst werd het buitensluiten maar daarna werd het ook slaan, schoppen, duwen, met dingen gooien, uitschelden enz enz. In groep 8 ging het uiteindelijk allemaal via de mobiel en ook daar zat ik mee. In het 1e jaar van de middelbare school precies hetzelfde en nu is het voornamelijk buitensluiten en afblaffen. Maar ik weet niet waarom iedereen dat tegen mij doet. Ik heb echt alles geprobeerd. Op de achtergrond blijven, juist op de voorgrond treden, Meedoen en juist niet, noem maar op ik heb alles geprobeerd maar niets wil helpen. En ja natuurlijk heb ik slechte eigenschappen maar die heeft iedereen. Mijne is dan toevallig aandacht trekken (zoals sommigen hier misschien al weten) en te vroeg mijn mond open rekken. Die tweede merk ik zelf meestal meteen en dan heb ik er ook meteen spijt van. En ik probeer ook zo veel mogelijk tot 10 te tellen voordat ik iets zeg. Aandacht trekken is best logisch. Ik ben vroeger thuis aandacht tekort gekomen en dat pesten helpt niet mee om weer terug aandacht te krijgen. Maar evengoed probeer ik daar ook op te letten. Het is lastig maar ik doe mijn best. Voor de rest ben ik gewoon net zoals de rest, een puber die lacht en huilt en er graag bij wil horen. Maar het lukt gewoon niet. Ik merk gewoon dat mensen oneerlijk zijn. Stel je voor we moeten de mentor een cadeau geven omdat we afscheid moeten nemen. Ik heb dan een idee en dat vinden ze dan niet leuk. 5 minuten later komt iemand anders met datzelfde idee en dan is het opeens wel leuk. En dan denk ik waarom?? Waarom man waarom kon je niet bij mij al zeggen dat het een leuk idee is? Of doe je dat om me af te kraken ofzo?? Ik snap dat gewoon niet. Of achter mijn rug om iets regelen en dan krijg ik er niks van mee. Ook weer zo leuk. Of ik maak een tekening en je zegt expres dat die superlelijk is. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand hem gewoon doorscheurde. Dat is nu niet meer maar ik bedoel waar is dat voor nodig? En waarom moet het gebeuren bij mij? Ben ik anders dan anderen? Ben ik raar? Wat is de rede? Maarja die krijg ik niet want ja dan gaat iedereen zeiken dat ik me aanstel. Nou mensen maak het maar eens mee dan piep je wel anders. Ik wilde dit gewoon even delen want het moet er even uit. Waarom zijn mensen zo oneerlijk? Waarom kan niemand gewoon normaal met iedereen omgaan? Ik bedoel kom op we worden volwassen, dan hoor je je niet als kleine kindjes te gedragen. Tja, het zal wel aan mij liggen...

WendyLotte

Re: Ik heb alles geprobeerd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:48

Ff spaties,enter (s) of alinea's tussen zetten. Dit is niet te lezen. Sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:50

Ik denk dat je nog even vol moet houden, vaak wordt het op het MBO makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:53

Jammer dat er in deze tijd nog steeds mensen buitengesloten en gepest worden op school. Vin het jammer dat je het niet hebt kunnen veranderen, dat moet niet fijn voor je zijn. Ik heb me ook altijd afgevraagd of ik raar was en of ik anders dan anders was. Mischien wel, maar als ik naar meiden kijk die bij mij in de klas hebben gezeten was ik toch altijd blij dat ik anders was dan hun.Maargoed, ik kan je eigenlijk niet zo goed hlpen met nog een oplossing. Mischien een idee om met je mentor te gaan praten?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:54

WendyLotte schreef:
Ff spaties,enter (s) of alinea's tussen zetten. Dit is niet te lezen. Sorry

Overdrijven is ook een kunst, dit is gewoon te lezen..
Al was het inderdaad iets lekkerder lezen als er alinea's gemaakt werden..

TS, kinderen en vooral pubers zijn hard voor elkaar.. Hou nog even vol.. Op de MBO wordt het inderdaad makkelijker, zoals KBK ook al zegt.. Althans.. Dat was voor mij het geval.. :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:57

Ik heb je eerdere topics volgens mij niet gezien.
Heb je hulp in de vorm van therapie oid?
Ik vind het wel heel vervelend voor je hoor.. Hopelijk vind je snel leuke vrienden!

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:57

Ik denk dat een hoog aantal percentage van de mensen hier dit ook heeft mee gemaakt, de ene wat erger dan de ander. ik zelf werd ook altijd op het vmbo buiten gesloten en gepest.

nu zit ik 2 jaar op het mbo en nog nooit gepest, buitengesloten of wat dan ook. zoals hierboven word gezegt: pubergedrag... op het mbo zijn ze volwassener en word je volwassen behandeld. mijn nichtje heeft er ook last van. nog even doorzetten dus.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:00

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Wat bij mij wel helpt is om te gaan praten met iemand, zoals je mentor, je ouders, een vertrouwenspersoon (evt op school) of de huisarts. Je kan dan samen kijken naar een oplossing, niet alles zal altijd evengoed helpen maar er helpt altijd wel iets.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:01

Houd je voor dat je er gewoon even doorheen moet. Je zit er niet voor de klas, je zit er voor jezelf. Jij bent daar om te leren. Natuurlijk, het is leuk als je er vrienden aan overhoudt, maar in je eentje kom je er ook echt wel doorheen.
Ik zal zeggen, MBO is niet altijd makkelijker. Het voordeel van MBO is dat je zelfstandiger wordt, waardoor je gaat inzien dat je niet van anderen afhankelijk bent. Tenminste, dat was in mijn geval zo.
Probeer er dan ook niet bij stil te staan wat zij denken. Ik weet dat het moeilijk is om het van je af te laten glijden, maar het is mogelijk. Uiteindelijk is het hun gemis als ze niet met jou om willen gaan, niet andersom. Want zeg nou zelf, wil jij met zulke mensen omgaan? ;)
Dus nog even op je tanden bijten, succes!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 22:38

Kashmino schreef:
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Wat bij mij wel helpt is om te gaan praten met iemand, zoals je mentor, je ouders, een vertrouwenspersoon (evt op school) of de huisarts. Je kan dan samen kijken naar een oplossing, niet alles zal altijd evengoed helpen maar er helpt altijd wel iets.

Dit doe ik honderduit met mijn beste vriendin en ouders. En iemand uit mijn klas die mij wel gewoon mag die is zelf ook gepest en daar heb ik net ook mee zitten praten. Ik vind het gewoon kinderachtig dat je zo moet doen tegen mensen terwijl dat echt nergens voor nodig is. Ik bedoel ik behandel iedereen zoals ze mij behandelen. Want ja ik ga er vanuit dat hoe je mij behandeld, dat je zo zelf ook behandeld wilt worden. Ik behandel gewoon iedereen zoals ik dat bij mezelf ook fijn vind of ja dus hoe anderen mij behandelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:07

ik denk dat heel veel mensen hier op bokt wel ervaring hebben met gepest worden. Ik ben ook oppervlakkig gepest op de basis school en mijn eerste 2 jaar in het havo/vwo. Toen ik naar het vmbo ging is het eigenlijk gestopt. Ik heb ADHD wat mij dus al nét een beetje anders maakt. Ontzettend impulsief en chaotisch, werd toen ook altijd als laatste gekozen bij gym terwijl ik echt heel atletisch was. Kon goed hard rennen en zo. That's life. Ik ben er niet op achteruit gegaan, want juist dat soort dingen maken je sterker voor de toekomst!