stewardesscollege, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

stewardesscollege, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 18:31

Ik zie de hele tijd zo'n reclame voorbij komen van http://www.stewardesscollege.nl
Ze bieden verschillende opleidingen aan, onder andere Allround Luchtvaart & Hospitality, dat is een opleiding die 1 jaar duurt, niveau mbo 4. Minimumleeftijd is 16 jaar. Kost wel 12.000 euro (inclusief kleding, alles eigenlijk) Ik heb ook recensies gelezen, en die klinken allemaal heel positief. Op een of andere manier heb ik al heel lang een grote interesse voor de luchtvaartdienstverlening, maar wat ik nog het meest interessant vind is het werk op het vliegveld zelf. (grondstewardess oid) Maargoed, die opleiding klinkt dus eigenlijk best wel perfect, op het bedrag wat de opleiding kost na, maar misschien is het het waard. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaringen hebben hiermee.

Ik volg nu trouwens een opleiding die nog 1 a 2 jaar duurt, en ik ben niet van plan hier mee te stoppen hier voor. Maar het is wel iets dat me heel erg trekt en misschien later.... En sparen natuurlijk.

Vero

Re: stewardesscollege, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:32

Geen ervaring maar het ziet er wrl leuk uit :D

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:42

Ik heb die opleiding jaaaaaren geleden gedaan. Luchtvaartdienstverlening. Erg leuk, veel talen leren en naast luchtvaart ook geschikt voor andere toeristische banen.
Bedenk je wel dat de luchtvaart momenteel compleet op zn gat ligt, dus geen banen te vinden. En.... een het salaris is nou ook niet echt om van te juichen..... Maar daar staat tegenover dat het een SUPER leuke baan is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:53

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen krijg je een interne opleiding. Volgens mij is het niet zo goede school. Ik hoorde dat er veel uitvallen waren op die opleiding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:51

Emirates zoekt geregeld nieuwe mensen. Je woont dan in Dubai dus je moet bereid zijn on daar te wonen. Ze hebben geregeld assestment days in Amsterdam en omgeving. Maar je huis enzo worden allemaal betaald hoorde ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:58

Ik zou eerder voor een opleiding in de toerisme kiezen, ben je breder opgeleid en als er een vacature is bij bv KLM kun je alsnog gewoon intern worden opgeleid. Maar komen die vacatures maar niet, kun je ook bv vakantie werk doen op een camping bij wijze van.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:06

mij werd verteld dat een opleiding als deze helaas niet echt toegevoegde waarde heeft, en dat luchtvaartmaatschappijen het niet als eis hebben. 2 werknemers van KLM vertelden mij dat je beter kan zorgen dat je je talen spreekt en een goede persoonlijkheid laat zien bij een (open) sollicitatie bij KLM. Volgens die werknemer kan je dan beter een andere opleiding doen, en daarna solliciteren bijvoorbeeld

Dit is wat mij is verteld over een opleiding tot stewardess dan. ligt eraan wat je wilt natuurlijk!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:08

Ik hoor inderdaad vaak dat ze mensen vaak niet eerder aannemen omdat ze de opleiding luchtvaartdienstverlening gedaan hebben, dat is ook de reden geweest dat ik nu een andere opleiding volg ; sociaal maatschappelijk dienstverlener. Maar vaak gaat het dan om opleidingen die op meer scholen gegeven worden, en een aantal jaar duren. Ik vroeg me af of je met zo'n opleiding van stewardess college wel meer kans hebt, dus specifiek om die opleiding op die school. (Die dus 1 jaar duurt) en of er onderscheid zit tussen die opleiding en andere luchtvaartdienstverlening opleidingen.

Bedankt voor de reacties!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:09

purny schreef:
Emirates zoekt geregeld nieuwe mensen. Je woont dan in Dubai dus je moet bereid zijn on daar te wonen. Ze hebben geregeld assestment days in Amsterdam en omgeving. Maar je huis enzo worden allemaal betaald hoorde ik

Klinkt mooi :D
Heb altijd al gezegd dat ik niet in Nederland hoef te blijven wonen haha.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:21

vaxie schreef:
mij werd verteld dat een opleiding als deze helaas niet echt toegevoegde waarde heeft, en dat luchtvaartmaatschappijen het niet als eis hebben. 2 werknemers van KLM vertelden mij dat je beter kan zorgen dat je je talen spreekt en een goede persoonlijkheid laat zien bij een (open) sollicitatie bij KLM. Volgens die werknemer kan je dan beter een andere opleiding doen, en daarna solliciteren bijvoorbeeld

Dit is wat mij is verteld over een opleiding tot stewardess dan. ligt eraan wat je wilt natuurlijk!

Je kan geen open sollicitatie sturen naar KLM of KLC, deze worden niet in behandeling genomen (staat op de site). Je moet gewoon wachten tot er weer een vacature op de site staat.
Ik heb afgelopen jaar ook gesolliciteerd bij KLM voor cabin crew zonder één van genoemde vooropleidingen gedaan te hebben. Helaas afgevallen na een groepsopdracht. Maar ik weet van de eerste ini dat het gros ook niet één of andere opleiding heeft gevolgd.
Wat wel belangrijk is zijn idd je talen & persoonlijkheid! (Vooral dat laatste, want mijn Engels is echt niet fantastisch, maar na het Engelse gesprek was ik nog wel door :'))

Dus bespaar je iig de kosten van zo'n dure opleiding!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:33

finnens schreef:
purny schreef:

Klinkt mooi :D
Heb altijd al gezegd dat ik niet in Nederland hoef te blijven wonen haha.

Houd je er wel rekening mee dat het verloop ontzettend hoog is bij Emirates en dat ze daarom zoveel mensen nodig hebben elke keer? Je moet verplicht (minimaal) het eerste jaar in Dubai gaan wonen en je werkt in het begin heel erg veel. Ik hoor dat de sfeer onderling niet zo best is en dat veel mensen het niet uithouden...

Ben zelf werkzaam voor KLM op de grond.
Ik heb een Talenstudie gedaan en ben zo bij KLM terecht gekomen. Er zijn idd meerdere mensen in dienst (geldt voor zowel grond als vliegdienst) zonder specifieke opleiding.
KLM zal niet snel meer mensen aannemen voor de cabine; er is net een ronde geweest, maar het gaat niet zo best en ze zijn per direct gestopt.
KLC (Cityhopper) gaat nog wel eens open: dan moet je goed de website in de gaten houden en reageren wanneer er vacatures zijn.
Transavia neemt verder in het hoogseizoen vaak mensen aan, maar dat zijn seizoenscontracten.

Maargoed; Als je een willekeurige opleiding hebt gevolgd die voldoet aan hun minimum eisen (qua niveau van de opleiding), kan je zo reageren. Het is niet noodzakelijk om zo'n luchtvaart-opleiding gevolgd te moeten hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:46

Volgens mij is het MBO4 wat je moet hebben toch? Zodra je hoort dat de sollicitaties open gaan moet je naast je pc gaan liggen. Er solliciteren een hele hoop mensen bij KLM, wat logisch is. Iedereen wil voor dit pracht bedrijf werken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:51

Begin lekker bij Transavia :) goede opstap en dochter van KLM. Stewardess college zou ik niet doen, zonde van je geld. Ik werk al 10 jaar in de luchtvaart dus ik kan het weten.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:01

TS, als ik dit zo lees, is 12.000 eur echt weggegooid geld. Het is een heleboel geld voor een jaartje. Ik zou het zeker ergens anders in investeren.
Zeker als het je geen voorsprong geeft op de rest vn de sollicitanten.
Ik ken iemand die stewardess is en het is erg moeilijk aan een baan te komen..
edit: en zij heeft nooit deze opleiding gevolgd.