Nieuwe computer.. tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Nieuwe computer.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:27

Hoihoi!

Ik moet er echt aan gaan geloven, ben toe aan een nieuwe computer! Hij loopt telkens vast en onwijs sloom, het is dan ook een laptop van 9 jaar oud, waar ik teveel van verwacht haha. Het bewerken van mijn foto's kost me nu gewoon te veel tijd doordat hij steeds moet laden of vastloopt..

Maar nu moet ik dus opzoek naar een vervanger, voornamelijk voor mijn fotografie. Mijn belangrijkste eisen:
-Snel (lightroom en photoshop moeten snel kunnen draaien, en daarbij moet ik gewoon op internet kunnen)
-Genoeg geheugen
-Geschikt beeldscherm voor fotobewerking

Ik denk dat ik niet weer voor een laptop ga, maar voor een vaste pc. Wat zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt!

mirriezz

Re: Nieuwe computer.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:33

Waar ik dan als ik jou was vooral op zou letten is een goeie grafische kaart.
Ze zijn (vaak) sneller (en groter) als ze een eigen geheugen hebben, waar ze direct op kunnen rekenen.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:45

mirriezz schreef:
Waar ik dan als ik jou was vooral op zou letten is een goeie grafische kaart.
Ze zijn (vaak) sneller (en groter) als ze een eigen geheugen hebben, waar ze direct op kunnen rekenen.

Oké super! En zouden jullie aanraden om iets compleets te kopen? Of alles los en zelf bouwen? Ik heb er weinig verstand van maar wil me er best in verdiepen als dat de beste optie is!

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:00

Los en zelf bouwen is vaak nog een duurder geintje dan compleet kopen!
Als je Lightroom en Photoshop wilt draaien moet je denken aan een geheugenkaart van minimaal 8gb en als je het hele pretpakket wilt nemen raad ik je ook aan om te kijken of je naast je harddisk een ssd erbij kunt nemen! Dan starten je programma's wat sneller en lopen ze makkelijker!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:17

Ik heb losse onderdelen en winkel in elkaar laten zetten.

Ik heb een Intel i7 met 2x8GB geheugen. 2x 256GB SSD. Een grafische kaart met 1 of 2 GB geheugen en heb mijn oude cd-spelers en schijven over gezet uit oude PC. Windows en software draai ik idd vanaf SSD waar ook mijn swapfile en cache staan. Ook op SSD tijdelijk opslag voor foto's zodat ik na selectie/nabewerking kan opschonen en verplaatsen naar normale HDD.