Jurk voor een fotoshoot/meeting, wat is een goede keus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Jurk voor een fotoshoot/meeting, wat is een goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:32

Hoi Bokkers!

Ik heb binnenkort meerdere fotoshoots & nu leek het me erg leuk om een speciale jurk hiervoor te kopen om wat vooral voor de 'sprookjesshoot' een beetje in de sfeer te komen. Aangezien ik natuurlijk altijd jurken draag (not :+ ) weet ik niet waar ik moet beginnen.

Ik wil graag een jurk die ik ook op mijn paard aan kan & die je ook nog redelijk ziet. Hij hoeft niet súpergroot te zijn, maar wel zo dat ik er comfortabel mee kan rijden.

Dus wie heeft er suggesties voor mooie (en betaalbare :P ) jurken?

yanick29

Re: Jurk voor een fotoshoot/meeting, wat is een goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:54

Ik weet niet of je er lekker mee kunt rijden maar ik heb deze: http://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/k ... 17560-286/

Ik dacht doordat hij wat korter is kun je er misschien makkelijker mee op je paard zitten. Ondanks dat hij strapless is blijft hij goed zitten! echt een fijne jurk (ik draag ook noooooit jurken dus ik zou dat niet zomaar zeggen haha)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:55

ED » LZP

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:57

yanick29 schreef:
Ik weet niet of je er lekker mee kunt rijden maar ik heb deze: http://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/k ... 17560-286/

Ik dacht doordat hij wat korter is kun je er misschien makkelijker mee op je paard zitten. Ondanks dat hij strapless is blijft hij goed zitten! echt een fijne jurk (ik draag ook noooooit jurken dus ik zou dat niet zomaar zeggen haha)

Dankje voor je reactie! Ziet er inderdaad uit als een fijn zittend jurkje. :j
Ik ben alleen meer opzoek naar een lange jurk, tot op m'n enkels & als het even kan nog langer .. Geeft zo'n lekker dromerig effect, hihi. ;)

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:59

SarahIlse schreef:
yanick29 schreef:

Dankje voor je reactie! Ziet er inderdaad uit als een fijn zittend jurkje. :j
Ik ben alleen meer opzoek naar een lange jurk, tot op m'n enkels & als het even kan nog langer .. Geeft zo'n lekker dromerig effect, hihi. ;)

Haha ja snap ik helemaal! Ik vraag me alleen af of je dan nog fatsoenlijk op je paard kan zitten zonder dat hij helemaal opgekreukeld en omhoog gaat zitten..... (niet gemeen bedoelt ofzo maar het zou jammer zijn als je shoot mislukt door een onpractische jurk ;) )

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:00

Een kort jurkje met een lange achterkant is denk ik het handigst/mooist..
Als het voor een sprookjes thema is zou ik een beetje lichte kleuren kiezen wit of lichtblauw ofzo..
Ik ben ook niet van de jurkjes maar als ik in Italië op de markt loop dan zijn er altijd zoveel mooie jurkjes dat ik er altijd wel met een paar terug kom maar om nou helemaal naar Italië te rijden :+

Edit: Als je twijfelt of je met een jurk op het paard kan sowieso even van te voren proberen of een langere kopen voor foto's naast je paarden een kortere voor op je paard

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:04

Ik zou even kijken op de site dreamdresses of eventueel langs gaan. Ze hebben er echt prachtige jurken, veel verschillende soorten en prijzen.
Voor op je paard is het het mooiste als er aan de voorkant een split in zit, anders gaat de jurk helemaal omhoog zitten. Ik zelf gebruik daarom vaak een rok. 2 dezelfde rokken, 1 met split en 1 zonder. Zo kun je zowel naast als op je paard. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:28

Dat is helemaal waar, haha. :') Had er zelf nog niet aan gedacht dat hij inderdaad helemaal gekreukeld gaat zitten. Dat is inderdaad zonde, wat misschien wel zou kunnen is een jurk met een hele brede onderkant.

@xLillith, dat is slim!! Ik ga eens even kijken of ik zoiets kan vinden & die site even doorspitten. :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:16

Wellicht iemand in je omgeving die handig is zodat aan de voorkant van een lange (wijde) jurk een split gemaakt kan worden? Dan krijg je niet dat het aan de voorkant over de schoft heen gefrommeld moet worden en hou je mooi de lengte naar beneden aan beiden kanten.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 22:59

NAIWHL schreef:
Wellicht iemand in je omgeving die handig is zodat aan de voorkant van een lange (wijde) jurk een split gemaakt kan worden? Dan krijg je niet dat het aan de voorkant over de schoft heen gefrommeld moet worden en hou je mooi de lengte naar beneden aan beiden kanten.

Slim! Dat ik daar zelf nou niet op gekomen was. :')

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:06

Jurkjes die aan de voorkant kort zijn en aan de achterkant langer heten high low dress. Misschien dat je met die zoekterm wat leuks kan vinden!

Vind zelf Nelly een fijne site voor jurkjes. Ze hebben er een heleboel :j en anders misschien eens in de stad kijken bij particuliere winkeltjes. Die hebben vaak ook prachtige jurkjes hangen.

Succes! :D

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:31

Dit hebben wij ooit aangehad met een viertal. Strak aan de bovenkant en de onderkant was wijd en met een los vallende doorschijnende stof. De onderrok hadden we omhoog geschoven dacht ik.

Afbeelding

Afbeelding

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 23:36

ik haal mijn jurken meestal van marktplaats etc , probeer lange en wijde jurken van onder te zoeken en als het kan zonder zadel op je paard met jurk dan valt de jurk vind ik het mooist, ik zoek juist altijd wat extremere jurken zodat de jurk niet wegvalt in het plaatje ohja en een rok van tule geeft een heel mooi zacht wijd effect!

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:10

Nelly.com heeft idd alle soorten en maten die je kan bedenken haha