Alternatief voor brood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Alternatief voor brood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:48

Ik ben een moeilijke broodeter. Ik vind het vaak gewoon niet lekker. Ook ben ik geen fan van yoghurt

Wie weet er een lekker gezond en makkelijk alternatief. Mogen best wat calorieën inzitten. Ben namelijk eerder te dun dan te dik.

Quanneh

Re: Alternatief voor brood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:48

Vind je havermout wel lekker? Muesli?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:49

salade? Wraps? of wat overblijft van het avond eten meenemen? rijst of pasta bijvoorbeeld?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:50

Een lekkere hamburger :+ Als je op zoek bent naar calorieen

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:07

Inderdaad havermout wat hierboven al is gezegd, of misschien iets van cornflakes met melk?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:08

Gaan beschuit en crackers er wel in? Of een rijkgevulde smoothie?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:10

Ik hou ook niet van brood en begin mijn dag altijd met fruitontbijt (is drinken).

Of wat dacht je van: Kwark, verschillende stukken fruit of pancakes?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:11

Volkoren crackers met kaas of ander beleg?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:13

Kwark met havervlokken en kaneel en een beetje honing.. eventueel vers fruit..
crackers..
Lekkere flinke gevulde omelet..
Pannekoekjes gemaakt met havermout
Roerei met kaas en tomaat
Als lunch eet ik ook vaak pastasalades en rijstsalades
Wraps met kipfilet, sla, lekker sausje, andere groentes/fruit

Alles zelfgemaakt zonder pakjes en zakjes doe ik het.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:13

Croissant, kwark, gezonde muffin, enz er is zoveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:14

American pancakes! :D Daar ontbijt ik vaak mee. Ik heb wel een goed recept voor je. ;)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:15

crackers misschien een idee?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:17

Pasta(salade) :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:27

Ik ben ook niet zo'n enorme broodeter (vooral niet in de ochtend), en heb een hele berg (vrij calorierijke, ben te dun en val snel af) vervangers :D

- oatmeal (even vergeten wat de nederlandse naam is?) en ik heb allerlei verschillende lekkere smaakjes
- eggs and bacon (eventueel upgraded tot een full english ) - niet heel gezond, maar zo af en toe is er niets lekkerder dan lekker uitgebreid ontbijten, met alleen egg and bacon op doordeweekse dagen, want haast, maar in het weekend ga ik volluit met eggs, bacon, sausage, beans, tomato, hash brown en black pudding
- kwark (of griekse yoghurt, net anders dan gewone yoghurt en veel lekkerder ) met grote stukken vers, of geblikt fruit erin, bessen, perzik, druiven, banaan, appel, meloen :j en met lekkere almonds en hazelnoten om het helemaal lekker te maken
- wraps, vind ik zelf lekkerder dan brood, en je kan ze met vanalles vullen soms ga ik voor zoet, met nutella en fruit, en soms ga ik voor hartig, met scrambled egg, paprika, ui en mushrooms :D
- quinoa :):) - quinoa word meestal gezien als 'vervanger' voor rijst of aardappelen bij het avond eten, maar niets is lekkerder dan quinoa met suiker en kaneel voor ontbijt! :D
- cereals, soms ben ik lui en ga ik gewoon lekker ouderwets voor cheerios met melk
- fruitsalade of een smoothie, erg lekker voor als je eens een lichter ontbijtje wil, de fruitsalade kan je eventueel de avond ervoor al maken en dan lekker in de koelkast bewaren
- pannekoeken !! ik heb nogal een sweet tooth, en niks is lekkerder dan dikke pannekoeken (niet de nederlandse style pannekoeken maar echte echte, en dan het liefst de chocolate chip of blueberry variant, en dan lekker overgieten met maple syrup :j
- ommelet, kan je letterlijk alles ingooien wat je in huis hebt, spinazi (de verse), tomaatjes, uitje, kaas, bacon, paprika, bieslook, noem maar op!
- american breakfast muffins :D
- english muffins!
- en ik weet niet of je alle broodproducten niet lekker vind of alleen 'sneetjes' brood, maar anders kun je ook nog voor bagels gaan, ik vind mijne erg lekker met gerookte zalm en roomkaas

dit is even alles waar ik nu zo even aan denk, maar ik weet er vast nog meer als ik even nadenk :j

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 19:21

Wow wat een goede ideeën allemaal.

De american pancakes, de muffins, de kwark met noten en vers fruit klinken erg goed.

Nog mensen met recepten? Ben niet zo'n leukenprinces. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:43

Kant-en-klare rijst, reepjes komkommer, 2 roereieren, beetje tauge, ketjap en gebakken uitjes: lekker als lunch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:49

Beste American Pancakes recept voor 1 persoon:

75 gram bloem
100 ml melk
1 ei
twee eetlepels witte basterdsuiker
half theelepeltje bakpoeder
snufje zout

Eerst de droge ingrediënten mengen, daarna het ei in de melk loskloppen en dat mengsel bij de droge ingredienten doen. Zorg dat het beslag niet te vloeibaar is, doe dus beetje bij beetje het eiermengsel bij de droge ingredienten. Alle klontjes moeten weg zijn, en het beslag moet dik zijn.

Zet als je begint met de ingredienten afwegen een pan op laag vuur aan. Laat het vuur ook laag als je een pannenkoekje bakt. Giet met een pollepel een beetje beslag in de pan. Wacht tot er belletjes aan de bovenkant te zien zijn en de onderkant goudbruin is, en draai je pannenkoekje dan om. Bak die kant ook goudbruin. Als de randen omhoog krullen, druk die dan met een spatel plat.

Eet smakelijk!