Vraagje over vakantieuren inroosteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Vraagje over vakantieuren inroosteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:48

Zoals hier boven staat, ik had een vraagje over het inroosteren van vakantie uren en met name hoeveel.

Even wat meer uitleg, ik heb bij mijn werkgever ruim 15 jaar een contract van 32 uur per week, dat is destijds gebaseerd op 4 werkdagen van 8 uur per week. Nu ben ik van locatie veranderd en hier hanteren ze 7,5uurs diensten. Dit houdt in dat ik elke week 2 uur te weinig werk en dus elke 4 weken een dienst extra moet draaien, niet echt iets waar ik erg blij mee ben, maar weinig aan te doen.

Nu heb ik mijn rooster voor de zomer gekregen en nu zag ik dat ik in mijn vakantie 4x 7,5 uur per week inlever. Dat klinkt natuurlijk leuk, want dat hou je meer vakantieuur over, maar over m'n jaaruren gerekend kom ik nog meer te kort, terwijl ik gehoopt had dat ik juist door m'n vakantie het een beetje recht kon trekken en daardoor 1 dienst minder extra hoefde te werken.

Ik heb dit bij mijn leidinggevende neergelegd en volgende week volgt hier een gesprek op, maar wil graag weten hoe dit wettelijk geregeld is, kan iemand mij wijzer maken?

zigranta

Re: Vraagje over vakantieuren inroosteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:51

Ben je op eigen verzoek van locatie veranderd of in opdracht van je werkgever?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:57

In opdracht van m'n werkgever, maar moet er bij zeggen dat ze op m'n oude locatie ook de 7,5uurs diensten aan het doorvoeren waren, alleen omdat ik daar nog een tweede functie bekleden en daar wel nog gewoon 8uurs diensten in draaide, waren de tekorten te overzien...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:14

Sorry, domme lees-fout van mij, maar Douraque hier op bokt heeft wel veel verstand van dit soort zaken, missschien kun je haar pb-en.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:23

LZP >> STW