laptop of camera..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptop of camera

Laptop
54 (93%)
Camera
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 58

Weggebokt

laptop of camera..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:39

Hoi! :)

Ik zit al een tijdje met een ''luxe probleem'', ik zit te twijfelen tussen een laptop en een camera..
Al vanaf vorig jaar wil ik heel graag een nieuwe camera ( canon 700d ). Ik heb in principe een goeie camera , maar het filmen valt mij ongelooflijk tegen en ik wil graag verder in de fotografie dus een betere camera zal gewoon veel gunstiger zijn. Ook krijgt de camera wat kuren, want hij pakt het SD kaartje vaak niet goed en sommige standen werken niet goed meer.

Maar eigenlijk is mijn laptop ook zo goed als vervanging toe.. Hij heeft al paar keer een blauw met witte letters scherm gegeven en dat is het screen of death toch? :P
Ik ga nu het examen jaar in en dan zal een goed werkende laptop wel handig wezen, want heb een paar bepaalde programma's nodig voor volgend jaar.
Ook wil ik graag een abbo op netflix en dat is te zwaar voor mijn laptop die ik nu heb

Het geld groeit mij helaas niet op mijn rug dus zal echt moeten kiezen tussen een camera of een laptop.. :P
Hopelijk kunnen jullie mij helpen in mijn keuze :)

Wat zouden jullie

tesseke

Re: laptop of camera..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:41

Als je laptop nu al kuren krijgt en je volgend jaar in je examenjaar komt, zou ik zeker kiezen voor een laptop. Tijdens het jaar kan je misschien een bijbaantje nemen als je dat nog niet hebt om dan te sparen voor de nieuwe camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:43

Ik zou zeker gaan voor de laptop, zeker als je in je examenjaar komt en hij deze kuren vertoond.
als je dan geen superdure laptop koopt, heb je ook sneller de camera weer bij elkaar gespaard :D

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:44

Inderdaad kiezen voor de laptop, die ga je denk ik harder nodig hebben in je examen jaar dan je camera. Ik heb toen de fout gemaakt om voor een camera te gaan. En toen ben ik de helft van mijn examendossier kwijt geraakt door een gecrashte harddisk. en kapot beeldscherm.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 19:52

Thanks iedereen :) Een hele dure laptop zal ik niet nodig hebben. 500.- is wel de max en daar kan ik als het goed is wel leuke laptoppen voor krijgen :j

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:02

Op leapp.nl een tweedehands macbook. Zeer betrouwbare site en macbook is gewoon.. _/-\o_

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:07

Ik zou ook voor de laptop gaan. Zeker als je je examenvak ingaat en daarna gaat studeren ;) kan je daarna gaan sparen voor een camera :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:09

Bedoel je dat je een paar keer een blue screen hebt gehad met je laptop? Dan kan er idd wat mis zijn, maar wellicht is dat ook te repareren ipv dat je direct een nieuwe laptop zou moeten? met laptops heb ik zelf geen ervaring, maar mijn desktop pc gaf ook hééééél af en toe een bluescreen, en dat ding heb ik toch 7 jaar gehad. Ik zou zelf een apparaat dus niet direct af willen schrijven vanwege een bluescreen.

Over de camera kan ik niets zeggen, zelf heb ik namelijk niets met camera's dus mijn keuze zou niet zo moeilijk zijn :+ Maar zou je de camera, of de laptop (of beide) misschien nog 2ehands over kunnen nemen van iemand? dan kan je ze misschien wel beide vervangen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:14

Ik wil geen macbook/ iets van apple :)

Ja het blue screen onder andere, maar ook als hij erg zijn best moest doen zegt hij 'pieeeeeeeeeeeeuw' en dan is hij uitgevallen :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:15

Ga voor de laptop, deze heb je duidelijk nodig voor je studie.
De camera komt vanzelf wel ;)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:33

SindyKaya schreef:
Ik wil geen macbook/ iets van apple :)

Ja het blue screen onder andere, maar ook als hij erg zijn best moest doen zegt hij 'pieeeeeeeeeeeeuw' en dan is hij uitgevallen :+

Why? Why-ai-ai? Why-aiai?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:35

Haha, vind het systeem niet fijn. Heb al een paar keer ''gewerkt'' op een apple laptop en vind het vreselijk.
Heb nu ook een iphone en wil heel graag terug naar Samsung. Ik vind het gewoon niet fijn werken :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:45

Ook ik zou voor een laptop gaan.
Die is nuttiger en meer nodig dan een fotocamera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:50

Zeker weten voor een laptop gaan! Waarschijnlijk heb je in je examenjaar toch veeeeel minder tijd om te fotograferen. Zeker als je Gijs er ook nog bij hebt. ;)

Daarnaast heb je ook een goede laptop nodig om filmpjes/foto's na te bewerken. :P Dus ik zou gaan voor een laptop. :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:18

Ik ga dan toch voor de laptop :) dank jullie :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:26

Een blue screen of death hoeft helemaal niet te betekenen dat je laptop aan vervanging toe is. Heb je al uitgezocht waar het probleem vandaan komt? Is je windows up-to-date? Zijn al je drivers up-to-date?

Dat hij uitvalt als hij hard moet werken, bedoel je daarmee dat hij oververhit raakt en dan uitvalt? Meestal is dat gewoon stof dat zich ophoopt in de ventilatieopeningen, zeker als je hem regelmatig op schoot hebt. Vaak is dat probleem opgelost als je de ventilator schoonmaakt/schoon laat maken.

Als je graag een nieuwe camera wil, dan lijkt het mij zonde om geld uit te geven aan een nieuwe laptop terwijl deze mogelijk met een beetje onderhoud nog prima werkt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:47

Ik heb mijn laptop nooit of schoot, voelt ook nooit heet aan.
Windows is up to date, ik heb geen idee wat wat drivers dus daar heb ik geen idee van

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:05

Drivers kun je vinden op de website van je laptopfabrikant.

Heb je al gegoogled op de foutcode die je bij het bsod krijgt?

Ik weet weinig van computers, maar ik zou toch wel eerst proberen uit te vogelen wat er mis is en of het (goedkoop/makkelijk) te fixen is, voordat ik geld uit zou geven aan een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:05

Een laptop. Die heb je gewoon nodig voor school en ook voor je studie straks. Een camera is hobby. Mij is altijd geleerd dat je eerst benodigdheden moet kopen en daarna pas hobby spullen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:08

Ik zou ook voor een laptop gaan. Die heb je voor school gewoon nodig en zonder kan je niet.
Een camera is voor je hobby, dus dat kan even wachten :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:53

Ik geloof dat ik vrij eenzaam ben in deze opvatting, maar ik vind je examen jaar echt een onhandig moment om een nieuwe laptop te kopen :o? . Nu hangt het wel een beetje af van de richting die je op gaat natuurlijk maar ik ken toch een boel mensen die voor hun vervolgopleiding een laptop moesten kopen die aan bepaalde eisen voldeed :list: , hardstikke onhandig om dat in je examen jaar een laptop te kopen die je misschien maar 1 jaar kan gebruiken waarna je alweer een nieuwe moet kopen omdat hij bepaalde programma's niet kan draaien oid :$ . Als je kan uitwijken naar een andere computer in geval van nood en hij nog enigzins werkbaar is (misschien helpt alles opnieuw inrichten oid?) zou ik hem het jaar juist laten uitzingen. (of misschien een goedkoop netbookje oid kopen?)