Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Silly_Woman schreef:Je kan toch gewoon zeggen dat je een baan aangeboden gekregen hebt?
Neem aan dat als het een goede stap vooruit is voor je, dat ze dat snappen. En als ze je echt niet weg willen, zullen ze een "tegen bod" doen om je te houden.
Iig gefeliciteerd dat je een andere baan hebt die je leuk lijkt!

fohadie schreef:Persoonlijk als jouw baas zijnde zou ik in eerste insta tie niet erg blij zijn dat je het me nu pas verteld terwijl je er dus al even mee bezig bent. Achter de rug van de baas om solliciteren houd ik nooit zo van. Had eerst eerlijk geweest en gezegd waar je mee bezig was en waarom. Nu komt het zo ijskoud op het dak vallen.
Das nu achteraf gepraat en ook eigenlijk jouw probleem niet maar netjes is anders. Het enige wat je nog kan doen mi is het zo snel mogelijk tegen je baas zeggen en het proberen te verpakken in mooie woordjes. Zoals anderen ook aanraden.
Succes iig!

fohadie schreef:Ik houd van eerlijkheid boven alles en vind bet achterbaks om te zeggen dat je het geweldig naar je zin hebt om vervolgens plotsklaps op te zeggen.
Stel jij zou de baas zijn en iemand waarvan je dacht dat degene het goed naar haar zin had komt in ene vertellen dat ze na haar vakantie niet meer terug komt. Dan sta je toch ook even te kijken? Zeker als het zo kortdag is.
Werk zo,n 18jaar nu en heb collega,s gehad die ook van de een op de andere dag opzeiden vanwege nog te genieten vakantie. Kan je zeggen dat het voor je colega,s ook erg leuk is, zeker in vakantietijd. Zo makkelijk kan je niet altijd iemand vinden in vakantieperiode,s al hangt het van je soort werk af natuurlijk.