Welke laptop voor studie Rechtsgeleerdheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAntoinettex

Welke laptop voor studie Rechtsgeleerdheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:10

Beste Bokkers,

Omdat ik volgend jaar ga beginnen met mijn nieuwe studie ben ik op zoek naar een laptop.
Ik was al zover dat ie niet te zwaar en te groot moet zijn, maar verder? Ik heb helemaaaal geen verstand van laptops e.d. :')

Nu heb ik dus een aantal vragen waarvan ik dacht dat Bokt mij misschien zou kunnen helpen?
- Hoeveel inch heb je echt nodig en is ook goed mee te nemen?
- Hoeveel opslagcapaciteit heb ik nodig?

En hebben jullie verder nog algemene tips of laptops die jullie juist afraden?

Brand los en alvast bedankt! :D

Celiien

Re: Welke laptop voor studie Rechtsgeleerdheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:19

Ik zou voor 15 ,7 inch gaan. Groter is lastiger Rn zwaarder meenemen, kleiner vind ik ook niet fijn ivm lezen en toetsen Ed. Maar dat is net wat je zelf prettig vind.

Ik zou zelf rond de 16gb intern en rond 750 GB en 1 TB willen hebben minimaal, maar dat komt omdat ik ook veel films kijk, etc naast alleen voor school.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:20

Een lange accuduur. Dat is het belangrijkst :P. In de collegezalen of de bieb zijn vaak geen stopcontacten beschikbaar.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:24

Ik stond een tijd geleden voor ongeveer dezelfde keuze. Ik studeer handelsingenieur aan de universiteit van Antwerpen.

Ik heb uiteindelijk een macbook gekregen van mijn vader en oma samen. Het is een Macbook Air 13 inch en 8GB.
Hij is voor mij superhandig (ik neem hem ook overal mee naartoe, lessen ook); lichtgewicht, superlange batterij en tot nu toe niet te weinig geheugen gehad... Ik denk wel dat je voor een lagere prijs iets evengoed kan vinden bij andere merken (als ik hem niet gekregen had, was het ook wel iets anders geworden ;) ), maar ik vermeld het maar even voor moest je een mac overwegen en vragen hebben, kan je bij mij terecht.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:39

Bedankt voor jullie reacties! Die lange accuduur had ik ook nog niet zo bij stil gestaan. Ik neem alle tips mee :)

Nog meer? ;)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:10

Ik heb een Toshiba Z930 Ultrabook. Deze is heel licht dus makkelijk mee te nemen. Ik nam 'm ook altijd mee naar college en toen ik mijn afstudeeronderzoek ging doen sleepte ik 'm bijna overal mee naartoe :') 13,3 inch scherm, fijn om mee te werken vind ik. De lange accuduur is ook erg prettig. Zelfs nu na 4 jaar gaat hij nog een uurtje of 3 à 4 mee. Alle voordelen die SinneJ ook noemt, maar dan in een Windows systeem gegoten.

Ja, ik ben blij met mijn laptoppie :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:33

Ik heb ook een macbook air 13 inch.
De pluspunten: accu gaat makkelijk een hele dag mee, hij is superlicht en het scherm is heel fijn
nadelen: hiervoor had ik een 15 inch, en ik vind nu het scherm wat klein :+ Maar dat is gewend worden natuurlijk. Hij past wel heel fijn in m'n tas =)