Help!! "%#&#_% Windows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Help!! "%#&#_% Windows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 23:31

Ik hoop heel hard dat iemand mij kan helpen! Y;(

Ik ben zelf trouwe Apple fan (na nu hélemaal....) Helaas had mijn Macbook een dode pixel en zo pietluttig als ik ben, ergerde ik me hier helemaal dood aan. Maargoed ik had nog garantie dus naar de maker gebracht. Vandaar dat ik nu tijdelijk opgescheept zit met een Windows laptop. Maar nu:

Ik ga aankomend schooljaar een half jaar studeren in de Verenigde Staten. Ben nu bezig met de laatste dingetjes. Zo moest ik online het DS-160 formulier invullen. Ging allemaal goed. Nu moet ik de confirmation die je aan het eind krijgt uitprinten en meenemen naar het interview bij de ambassade. Wij hebben geen printer, maar er is een knop waarmee je de confirmation naar je emailadres kunt sturen, zodat je um later kunt uitprinten. Heb echt wel 10000x op die knop gedruk, vraagt dan ook netjes naar je emailadres, ook 10000x nagekeken of ik geen typfout heb gemaakt en klopte allemaal. Volgens mijn hotmail account had elke keer geen nieuw email bericht gekregen, ook niet als spam. Dus met emailadres van mijn vriend geprobeerd, een gmail account. Ook hij heeft geen mail binnen gekregen. Toen braken bij mij al een beetje de zweetdruppeltjes uit van hoe moet ik dat in vredesnaam gaan doen? Je kon een afdrukvoorbeeld bekijken en dacht sla ik die wel op. Maar toen:

INTERNET EXPLORER REAGEERT NIET

-:(- -:(- _-:( _-:( _-:( |( |( |(

Inmiddels staat ie nu al minimaal een half uur op reageert niet en er is ook geen beweging in te komen.. Al via taakbeheer geprobeerd te activeren, maar niks werkt... Wie heeft de gouden truc voor mij om internet explorer weer aan de praat te krijgen zonder het af te sluiten? Het formulier moest elektronisch ondertekend worden, dus ik denk niet dat ze bij de ambassade akkoord gaan met dat ik het gewoon in Chrome nog een keer invul..

Celiien

Re: Help!! "%#&#_% Windows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:05

Ik denk persoonlijk niet dat het aan Windows ligt, maar aan IE. Zo ongeveer het slechtste internet programma ter wereld :+

Opnieuw opstarten pc? Al gechecked of je de laatste versie van IE hebt?
Ik ben bang dat je IE geeoon vastgelopen is.. En dan ben ik bang dat je gewoon alles keijt bent ? Niet zeker hoor!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:08

Precies.. De enige reden waarom IE er is, is om Google Chrome te downloaden :')

TS ik denk ook dat het niet aan je laptop ligt, maar sowieso aan Internet Explorer :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:09

Maak een print screen. uitsnijden tot alleen het document nog zichtbaar is en afdrukken

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 07:56

Ja daar ben ik achter gekomen ja :') stomme internet explorer..

Ja printscreen had ik gemaakt voor de zekerheid :). Maar hoorde daarna dat ze daar bij de ambassade waarschijnlijk niet mee akkoord gaan..
Maar toch blij dat ik die heb gemaakt! Want daar stond een nummer op en met dat nummer kon ik net via chrome hetzelfde formulier weer opvragen *\o/* :D

Dus gelukkig allemaal weer goedgekomen _/-\o_

Maar zal sowieso blij zijn als mijn vertrouwde Apple er weer is :'). Van de week was ik ook bezig en wou die Windows updaten, maar dat kwam nu niet goed uit dus uitgesteld. Na paar keer uitstellen vond dat ding dat het mooi geweest was en dat het maar uit zichzelf ging beslissen om nu die update uit te voeren. Dacht dat ik alles kwijt was! :oo

Dus hoop snel weer op mijn oude vertrouwde Mac :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:01

Ik heb al jaren Windows en nooit geen problemen, dus om te zeggen dat Windows @#$% is... Is gewoon je internet explorer waar al tijden van bekend is dat het niet meer goed functioneert sinds het beveiligingslek. Succes ermee.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:03

Ik had de neiging om je niet te helpen omdat je Apple-fan bent. Het meest klote systeem om mee te werken. Maar goed, voor die discussie zijn we hier niet :D.

Internet Explorer staat bekend om zijn vele fouten in met name formulieren. Een andere browser (Firefox of Chrome) is echt aan te raden. Maar ook regelmatig updaten (van zowel Windows als de browser). Veel mensen doen dit niet omdat het te lang duurt etc maar het is echt wel nodig. Juist om dit soort frustraties te voorkomen.

Even over je Apple-apparaten. Let goed op de komende tijd aangezien er een ernstig lek is ontdekt in iOs. Dit is een half jaar geleden al onderzocht en doorgegeven aan Apple maar nog niets mee gedaan.

Trouwens heb alleen een hekel aan Apple omdat ik er niets mee kan en het omslachtig werkt. Ik kan er niet op gamen, meeste boekhoudsoftware werkt er niet op, netwerkbeheer via een apple apparaat is lastig en zo nog veel meer. Doe mij maar lekker Windows :D.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 10:27

Amandavd: Ik zeg niet dat Windows altijd stom is, maar op dat moment was het echt even !@#$%.. En samen met het feitje wat ik in een later post noemde, wat binnen een week gebeurd was had ik echt even de pest in Windows :P. En eerlijk is eerlijk: dit soort dingen nog nóóit met een Apple mee gemaakt. En zoals al duidelijk was, gebruik ik al geen jaren meer Windows, dus ook geen Internet Explorer. Hoe moet ik dan weten dat dat al tijden bekend is dat die niet goed functioneert?

Haunting: Bedankt voor de tip! Mocht ik ooit nog een keer weer met Windows moeten werken, dan gebruik ik wel Chrome :P. Haha vind het heel grappig dat je zegt dat het omslachtig werkt, dat vind ik dus absoluut niet! Met de trackpad kun je alles, wat is dat weer enorm wennen als je gewoon een Windows laptop gebruikt die niet die functies heeft.. Welke software werkt er niet op als ik vragen mag? Ik heb een hele boel standaard 'officieel-windows-uitgebrachte' software erop staan. Tegenwoordig is bijna alles voor Windows en Apple gemaakt. Je kunt zelfs Windows of Linux draaien op je IMac of Macbook ;) (Haha dit klinkt nu echt als een verkooppraatje _O- :') )

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:56

stunning schreef:
Welke software werkt er niet op als ik vragen mag?

Games. Games werken niet op Apple. Totaal geen grafische kracht in en geen compatibiliteit met games. En laat ik dat nou net willen spelen.

En windows draaien op je mac, ja dat kan, maar wat is dan het nut van die mac? Windows parallel op je mac om programma's te kunnen draaien zegt genoeg toch over programma's die niet werken :D.

En die trackpad? Die mist een knop of 10. Ik heb een muis met 11 knoppen en 2 knoppen om de dpi in te stellen. Dat heeft die trackpad niet :D.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:01

Haunting schreef:
stunning schreef:
Welke software werkt er niet op als ik vragen mag?

Games. Games werken niet op Apple. Totaal geen grafische kracht in en geen compatibiliteit met games. En laat ik dat nou net willen spelen.

En windows draaien op je mac, ja dat kan, maar wat is dan het nut van die mac? Windows parallel op je mac om programma's te kunnen draaien zegt genoeg toch over programma's die niet werken :D.

En die trackpad? Die mist een knop of 10. Ik heb een muis met 11 knoppen en 2 knoppen om de dpi in te stellen. Dat heeft die trackpad niet :D.

En CAD-programma's (3D-tekenen). Klasgenootje van mij moet elke keer switchen tussen haar Apple en Windows-partitie. Hoe mooi Apple ook is, doe mij dan maar een volledige Windows.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:07

Rosemarin schreef:
Precies.. De enige reden waarom IE er is, is om Google Chrome te downloaden :')

TS ik denk ook dat het niet aan je laptop ligt, maar sowieso aan Internet Explorer :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeelding

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:55

Afbeelding

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:06

@pieter hahaha zo zit je idd achter je pc als je IE hebt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:25

Ik hoop dat je maccie snel terug is bij je. :* Ik ken je frustratie, moest gisteren wat doen op de windows laptop van mijn vader en ik miste gelijk m'n vertrouwde macbook. :Y)

Gelukkig ben je er nog uitgekomen. :D

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:07

Haha had ik die plaatjes maar eerder gezien :P

Dankje Rebeccaa! Ik hoop het ook! Vond het toch makkelijker en logischer werken op de een of andere manier :P