weer geen contract gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welshje68

weer geen contract gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:34

ppffffff werk al meer dan een jaar bij een bedrijf als uitzendkracht.
Op een afdeling begonnen...na een half jaar was ik daar niet meer nodig en zou ik per 011014 op straat komen te staan....toen werd er op een andere afdeling (het werk wat ik jaren daarvoor bij een ander bedrijf deed) iemand langdurig ziek ...en kon ik daar aan de slag.... persoon is weer hersteld en zou ik per 010215 op straat komen te staan....ja hoor je raad het al de afdeling waar ik begonnen was konden toch nog wel iemand gebruiken alleen voor 20 uur ipv de 40 uur die ik altijd gewerkt had....werk is altijd beter dan geen werk en heb ik dat met beide handen aangepakt en dit zou weer per 010715 stoppen... vandaag te horen gekregen dat ze toch wel graag hadden dat ik langer bleef werken zelfs met meer uren maar dat ik nog geen contract verdien had...
ik zou bepaalde taken niet goed doen en die werden steeds op de achtergrond verbeterd. Hierop heb ik gezegd hoe kan dit mij aangerekend worden als met mij niet verteld dat ik iets niet goed doe vertel me wat ik fout doe dan kan ik het in het vervolg wel goed doen.. nu mag ik voorlopig blijven tot 010915...
maar iets zegt me laat ze lekker de kolere krijgen daar.. aan de andere kant wel nog 2 maanden werk

Anoniem

Re: weer geen contract gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:35

Volgens mij mag dat wettelijk toch niet eens? := werken zonder contract

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:36

is steeds via uitzendbureau dus een uitzendperiode op steeds verschillende afdelingen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:40

Volgens mij mag je zelfs meerdere jaren voor een bedrijf werken voordat je een echt contract krijg. Ik werk nu 4 jaar voor een uitzendbureau en zit pas sinds een tijdje in fase 4 = vast contract. Ik weet niet of dat bij alle uitzendbureaus zo is maar hier werk je met fases

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:41

Meid, wees blij dat je werk hebt.. een contract vanuit een bedrijf krijg je tegenwoordig helaas niet zomaar.. :n
Laatst bijgewerkt door linnnh op 17-06-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:45

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:43

Dit loopt allemaal via de uitzendCAO, daar zijn weer eigen regels voor. Maar inderdaad: hoe langer je werkt, hoe beter het is. En wie weet wat er in september allemaal weer gaat gebeuren.

Het kan geen kwaad je weer eens bij het uitzendbureau te melden met de vraag wat ze verder allemaal nog hebben...

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:46

heb me allang bij het uitzendburo gemeld.... morgen maar weer eens contact met hen opnemen...voel me nu redelijk aan het lijntje gehouden...nu ineens ook weer verlenging omdat een collega zich langdurig ziek heeft gemeld (die komt echt niet meer terug ivm contract beëindiging per 0108) eerst was ik per 1 juli niet meer nodig maar nu een collega ziek is mag ik wel weer blijven...voor hoelang...tot ze een beter iemand gevonden hebben.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:48

er mag maximaal 3x gewerkt (verlengd) worden bij zelfde bedrijf op een tijdelijk contract, dan moet ze je een contract voor vast geven of je eruit zetten

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:50

zit alleen nog steeds met mn eerste contract

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:53

speurneusc schreef:
er mag maximaal 3x gewerkt (verlengd) worden bij zelfde bedrijf op een tijdelijk contract, dan moet ze je een contract voor vast geven of je eruit zetten

Via het uitzendbureau werkt dit geloof ik anders.

Maar wat is nu precies je punt met dit topic welshje? Het is natuurlijk erg vervelend, maar als je bij een uitzendbureau komt weet je toch van te voren al dat het zo kan gaan?
De onzekerheid van nu is niet prettig, maar je hebt in ieder geval werk.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:54

Misschien kun je regelmatig vragen om feedback en hoe je dat kunt verbeteren, laat zien dat je er echt mee aan de slag gaat en dat je waardevol bent voor het bedrijf!

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:55

Het verlengen van een eerste contract maakt t dus een 2e, en zo te lezen zit je nu al op nr 3. Tenzij dit anders is bij een uitzendbureau.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:56

mn punt is dat ik er nu gewoon flink de balen van heb....ergens op worden afgerekend wat ze je vergeten zijn te vertellen in je gezicht...je machteloos voelen...zit nu voor 20 uur in de ww en werkte de overige 20 uur... wat als ik nu zeg krijg de schijt maar .. dat heeft weer gevolgen voor de ww en het gevoel waarom zou ik me nu weer twee maanden inspannen als ik er verder niets mee op schiet

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:57

welshje68 schreef:
mn punt is dat ik er nu gewoon flink de balen van heb....ergens op worden afgerekend wat ze je vergeten zijn te vertellen in je gezicht...je machteloos voelen...zit nu voor 20 uur in de ww en werkte de overige 20 uur... wat als ik nu zeg krijg de schijt maar .. dat heeft weer gevolgen voor de ww en het gevoel waarom zou ik me nu weer twee maanden inspannen als ik er verder niets mee op schiet

Als je er schijt aan hebt zul je inderdaad niks opschieten, als je je inzet zal het contract evt verlengd worden. :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:01

Ik vind je instelling nou niet echt iets om over naar huis te schrijven dus geef de werkgever groot gelijk! Als jij je voor de volle 100% inzet kan het nog wat worden, zo niet dan niet.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 17:01

aan mn inzet heeft het zeker niet gelegen... mn baan zou ophouden per 0107 ik was niet meer nodig, maar nu een collega zich heeft ziekgemeld ineens weer wel nodig

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:04

Inzet en je werk goed uitvoeren zijn helaas wel 2 verschillende dingen.. probeer die inzet vast te houden en de aandachtspuntjes te verbeteren, dan moet het toch de goede richting op gaan :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:08

welshje68 schreef:
aan mn inzet heeft het zeker niet gelegen... mn baan zou ophouden per 0107 ik was niet meer nodig, maar nu een collega zich heeft ziekgemeld ineens weer wel nodig

Ja daar zijn uitzendkrachten nu eenmaal voor. Om snel "tijdelijke" vacatures op te vullen. Kan je boos over worden maar dat is nu eenmaal het principe.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:13

lizy29 schreef:
welshje68 schreef:

Ja daar zijn uitzendkrachten nu eenmaal voor. Om snel "tijdelijke" vacatures op te vullen. Kan je boos over worden maar dat is nu eenmaal het principe.

Precies dit!

Ga lekker werken zolang ze je daar nodig hebben, doe je best en probeer jezelf te verbeteren.
Dan zie je vanzelf wel weer wat er op je pad komt, wie weet kun je wel weer langer blijven.
Als je nu allemaal gaat lopen zeuren en met zo'n houding naar je werk toe gaat heb je in ieder geval de garantie dat ze je niet terug hoeven.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 17:18

weet ik ook ik zal zeker weer morgen met een smile op mn gezicht verschijnen en weer twee maanden de poten uit mn lijf lopen.. maar af en toe word je er gewoon even sjacherijnig van

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:31

welshje68 schreef:

Dan moet je toch juist blij zijn dat je weer 2 maanden langer kan werken! :)

Kan aan mij liggen, ik ben het inmiddels gewend om uitzendkracht te zijn. Als je dat niet bent kan ik me voorstellen dat dit vervelend overkomt. Nogmaals, doe je best, verbeter waar je verbeteren kan en doe denoods alsof je het super leuk vind dat je mag blijven. Dan kunnen ze je altijd nog een contract aanbieden. Zo niet, dan heeft het aan jou niet gelegen :)

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 18:30

natuurlijk ben ik blij dat ik langer werk heb.... had alleen iets anders verwacht nl eindelijk eens een contract... nu de komende maanden gewoon mn stinkende best doen om over twee maanden wel een contract te krijgen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:59

Je zit nu via een uitzendbureau, en het bedrijf heeft niet het budget/de zekerheid om je een baan te bieden voor langere tijd... Dan is het toch heel logisch dat je geen vast contract daar krijgt?! Als elk bedrijf een goed functionerende uitzendkracht moest aannemen, dan waren ze zo failliet. Ze kiezen er juist voor zodat ze "tijdelijk" iemand kunnen vervangen... Dus zo raar is het niet?

Snap dat het vervelend is als je bijvoorbeeld iets wil kopen (ok... kan ook wel weer zonder... maar lastiger..) en dat het voor je gevoel meer zekerheid geeft. Aan de andere kant... Die zekerheid heb je tegenwoordig met een vast contract ook niet meer...

Heb een half jaar als uitzendkracht gewerkt en vond het vreselijk :$ Vooral ook hoe ze met mensen omgingen en dat er echt een groep was die 's ochtends niets vermoedend naar het werk ging en te horen kregen "je hoeft niet meer terug te komen" etc. :S Maarja... Kon door inzet (en de juiste papiertjes) heel snel bij het bedrijf zelf in dienst gaan.. Dus snap je frustraties wel, zou het ook hebben gehad denk ik... Wees iig blij dat je iets hebt!

En zou dit ook niet te snel op bokt zetten :') Want nu komt het net over of je nu extra je best gaat doen, alleen voor het contract en dan.. daarna? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:52

Meid, doe niet zo negatief... Wees blij met je baan en zodra er iets anders op je pad komt pak je dat aan..