Woning zoeken in Utrecht.. tips?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn

Woning zoeken in Utrecht.. tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:47

Hi allemaal!

Sinds deze week is mijn relatie op de klippen gelopen. Ik woonde bij mijn (ex)vriend zijn koop-appartement in en ben dus het huis uitgekickt.. Heel vervelend en naar allemaal, maar ook absoluut niet praktisch. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant en daar wonen mijn ouders/vriendinnen. Terug naar mijn ouders betekent 4uur per dag in de auto.. Ik werk in Utrecht (aan de A2) en zou dus graag in Utrecht een appartementje huren. Maar woow, wat is Utrecht duur! Ik heb met alle woningstichtingen contact gezocht die iets op Funda aanboden dat in mijn budget pastte, maar alles is al weg. Ik heb me ingeschreven bij die stichtingen dus mocht er iets vrijkomen dan hoop ik het te horen. Ik ben nu marktplaats, huurstunt.nl etc aan het doorspitten..
Aangezien ik Utrecht niet echt goed ken, hoop ik dat jullie nog tips hebben. Zijn er bepaalde stichtingen die ik kan benaderen? Anti-kraak organisaties? Of misschien kennen jullie iemand die zijn woning niet verkocht krijgt en open staat voor een huurder? Of misschien weten jullie iemand die gaat verhuizen en waarvan zijn huur-appartement beschikbaar komt.
Mijn wensen zijn als volgt; Mijn budget kale huur ligt idealiter rond de €700 en zou het fijn vinden als ik daar dan ook iets meer voor heb dan 40 vierkante meter. Ik wil graag iets voor mezelf, dus geen studentenkamer met huisgenoten.

Ik hoop heel heel heel erg dat jullie mij tips kunnen geven! Dankjewel alvast!

En ik hoop dat ik dit bericht juist heb geplaatst..

Firegirl

Re: Woning zoeken in Utrecht.. tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:12

Er zijn een hoop makelaars die tijdelijk woningen verhuren. Misschien eens een aantal makelaars in Utrecht benaderen?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:20

Allereerst sterkte. Wat een vervelende situatie.

Is het een optie je zoekgebied wat uit te breiden?
Als je bijv. een half uur met de auto rond Utrecht kijkt zijn je opties al wat groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:36

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:41

Voor dat geld zal het niet eenvoudig zijn om iets naar wens te krijgen. Ik zag dat in Zeist (maar goed je moet daar willen wonen) een aantal appartementen in jou prijsklasse zijn. Voor woningen moet je uitgaan van prijzen vanaf 1000 kaal per maand.

Naar dat het zo is gelopen, ik wens je veel succes! :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:52

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:56

neem even contact op met groenwest :) Wij huren een eengezinswoning van 125m2 voor 700 euro :) Wij wonen in montfoort, net iets meer afgelegen van de snelweg. Maar woerden zou wel een optie kunnen zijn, dan zit je vlakbij de a12 en kan je ook binnendoor richting de a2 :)

edit: of je moet perse in utrecht zelf willen wonen, ik raad het af. Buiten het feit dat het gruwelijk duur is, weet je zeker dat je daar gelukkig word? :) Ik ben iig blij dat ik daar weg ben. Woon lekker goedkoop en heb rust en ruimte om me heen :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:59

kijk ook naar lijdserijn of de meern dat is vaak iets goedkoper. maar het is idd erg lastig om te vinden.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:01

Leidscherijn en de meern zijn ABSOLUUT NIET goedkoop hoor :P ja de sociale huurwoningen waarbij er rustig 400 mensen op 1 huis reageren :Y)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:03

Marjoleinn schreef:
Ik werk in Utrecht (aan de A2) en zou dus graag in Utrecht een appartementje huren. Maar woow, wat is Utrecht duur!

Maar voor dat geld heb je dan ook wat. :D

Ik heb geen tips voor je waar je moet zoeken voor betaalbare huur. Ik heb gekocht toen ik hier kwam wonen. Is dat geen optie? En anders wat verder van Utrecht af gaan wonen, dan moet het wel wat goedkoper kunnen lijkt me.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:30

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:24

Zelf ben ik lid van deze facebook pagina en hier komt veel voorbij.
https://www.facebook.com/groups/woneninutrecht/?fref=ts

Misschien kan je ook zoeken in zeist, bunnik of de bilt, de plaatsen naast utrecht.
Er wordt trouwens in kanalen eiland ook iets nieuws bebouwd weet niet meer hoe het heet dit is voor starters en studenten als je wilt kan ik wel de naam opzoeken.

Verder heb je best wel wat antikraak in Utrecht, zoals ad hock of camelot, maar hier zitten ontzettend veel studenten weet niet of je daar zin in hebt. Je kan misschien ook op kamernet kijken daar staan ook appartementen op.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:48

Toen mijn vriendin en ik op zoek waren naar een appartement in Utrecht hebben we vooral gezocht via Pararius en Jaap. Wij zitten nu voor 925,- kaal op 50 m2 met tuin, 5 min fietsen van het centrum af. Wij hebben niet langer dan een maand gezocht. Wel meerdere uren per dag. :Y)

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:11

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik denk dat ik liever wat dieper in de buidel tast om in Utrecht zelf te wonen dan in een stad eromheen. Zal toch een nieuw leventje op moeten bouwen en doe dat dan als jonge meid graag in een levendige stad :D.
@ Geerte: Als je de naam op wil zoeken, heel graag!

Ik ga dit weekend met mijn ouders in gesprek om te kijken of het een optie is dat zij iets kopen als investering en ik van hen ga huren. Kopen is voor mij zelf op het moment helaas geen optie.

Daarnaast ga ik makelaars bellen om te vragne of zij iets wat te koop staat tijdelijk kunnen/willen verhuren. Bedankt voor die tip Firegirl :)

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:59

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:55

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:00

Ik huur zelf via Portaal, je hebt verschillende woningcooperatie’s hier in Utrecht (Bo-ex, Mitros, Portaal). Verder is veel woningverhuur toch wel via Woningnet wat het best lastig maakt of je moet aangedragen worden voor anti-kraak via Ad-Hoc o.i.d ... :) Verder is Utrecht vrij prijzig .. Ik denk dat je je wensen het best heel ‘breed’ kan houden want anders gaat het lastig worden helaas.

Sunrise19 schreef:
edit: of je moet perse in utrecht zelf willen wonen, ik raad het af. Buiten het feit dat het gruwelijk duur is, weet je zeker dat je daar gelukkig word? :) Ik ben iig blij dat ik daar weg ben. Woon lekker goedkoop en heb rust en ruimte om me heen :)

Utrecht is groot he. Ik zou zelf ook voor geen goud in de binnenstad willen wonen maar ik woon aan een ‘buitenrand’ (Lunetten) en ik fiets zo Nieuwegein in, heb overal de ruimte om hard te lopen en alsnog sta ik binnen 10 minuten op Utrecht CS :D Ideaal!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:07

In woonde in hoograven.. ;) Dan fiets je ook zo Houten in en naar het CS :P NOOOOOOOOIT van mijn leven meer!! In december met die leuke schietpartij was ik net de hond aan het uitlaten.. Reden ze gewoon even langs :) NOOIT meer :P Ik was daar op een huis aan het passen. Verder stond er elke dag politie voor de deur :P

Laat mij maar lekker buitenaf wonen in een groot huis met grote tuin voor een schijntje van de prijs voor een huis in de stad :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:12

max €700 en meer dan 40m² echt in Utrecht, stop maar met zoeken, kan niet. Tenzij je ergens in een pauperbuurt in Kanaleneiland wil wonen... Kijk anders eens naar plaatsen rond Utrecht. En dan niet Maarssen/Houten wat dat is nog steeds redelijk yuppie. Odijk, Soest, Driebergen-Zeist, dat soort grappen.

En anders misschien naburige kleinere steden? Amersfoort, Hilversum? Woon je niet meteen in Schubbekutteveen maar allicht is het daar iets makkelijker een woning te vinden dan in Utrecht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:45

Schubbekutteveen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:59

Houten is niet yuppie :D veel studenten ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:09

Houten valt idd wel mee, maar een betaalbaar appartement in Houten is ook weer lastig te vinden omdat het echt heel erg dichtbij Utrecht is.

Driebergen Zeist kan je redelijk betaalbaar huren als je in Vollenhove gaat zitten ofzo in een appartement. Utrecht binnenstad is het ook absoluut te vinden, maar makkelijk is het niet. Ik zou me inschrijven bij de Facebook groep Appartement/Studio gezocht in Utrecht, daar staan regelmatig leuke appartementjes op. Soms tijdelijk, soms voor langere tijd.

Hoe sta je eventueel tegenover het zoeken van een huisgenoot? Als je iemand in je eigen leeftijdsklasse vindt die ook werkt en die niet al te veel sociaal contact heeft kan je vrij rustig met elkaar wonen maar dan is het wel een stuuuuuuuk makkelijker.