Eten.... Een lastig punt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Eten.... Een lastig punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 13:55

Hoi!

Eten is voor mij een lastig punt... Vooral het ontbijt. Het is op dit moment bijna 2 uur en nog steeds heb ik niets gegeten. Ik wil dit graag veranderen, maar daar heb ik hulp voor nodig.

Ik weet niet wat ik 's ochtends wil eten. Zelf ben ik een lastige eter, ik eet bijvoorbeeld helemaal geen vis en de meeste groentes vind ik ook niet lekker. Ik woon nog thuis bij mijn vader en eigenlijk denkt hij dat ik alles maar lus en wel voor mij zelf zorg. We hebben bijvoorbeeld ook geen fruit in huis op dit moment. En altijd als hij vraagt wat ik wil als ontbijt weet ik niets en haalt hij dus ook niets.

Ik wil dit echt heel graag veranderen maar ik weet gewoon echt niet hoe. Ik ben klaar met dat honger gevoel dat ik elke dag heb. Misschien dat jullie mij kunnen helpen? Misschien dat jullie weten wat ik bijvoorbeeld 's ochtends kan eten, ik wil het graag ook gezond houden en daar kom ik in dit huis al snel mee in de knoop.

Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen.
(Sorry als het verkeerd staat, ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen)

Froukje
Forever young

Re: Eten.... Een lastig punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:57

Wat dacht je van gewoon een plakje brood? Of een kom havermout?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:57

Maak een lijstje van alle brood-beleg die je lust.
Lijst van alle broodjes die je lust.
Lijst van overige dingen (crackers, bakje yoghurt oid)

En maak op zondag 7 combinaties voor de rest van de week. Zo kan je op dinsdag zien dat je die dag wit brood met hagelslag eet en woensdag bruin brood met kaas.

Zou zoiets helpen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:12

gebakken of gekookt ei (evt. met brood erbij), havermout, yoghurt of kwark met fruit/noten/muesli.

Zomaar wat opties :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:15

Ik lees even mee, want ik ken het probleem. Ik ben zelf een vrij slechte ontbijter. Ik kan makkelijk niets eten de hele dag (behalve avond eten). En ik ben vrij dun, dus dat is eigenlijk niet zo'n goed idee voor mij. Zondag om 4 uur op het werk taart gehad (lekker ontbijt ;) ) . Gister helemaal niets gehad tot het avond eten, en vandaag ook nog niets. En zo gaat het eigenlijk altijd. Maar ik heb ook gewoon geen trek. Net rammelde mijn maag wel even, maar ik was nog druk dus ik wilde dat even afmaken, en nu heb ik dus nergens last van. Heb genoeg energie om dingen te doen, maar gewoon geen zin/trek om te eten.
Tenzij ik naar college moet, dan verga ik de hele dag van de honger. Dan is het voedsel echt niet aan te slepen.

Ik ben dan ook gewoon geen fan van brood ofzo, maar ik verzin altijd wel wat om mee te nemen naar het werk/studie. En dan gaat het ook wel op. Maar thuis eten maken als je geen trek hebt... Waarom zou je? :P

Dus ik volg dit even, misschien komen er nog leuke tips langs.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:25

Drink ontbijt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:06

Smoothie maken? Banaantje in de blender, melk erbij....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:13

Britta31 schreef:
Drink ontbijt.

:j

Mijn zwangerschapsredmiddel om de ochtend mee te starten. Kreeg geen vast eten weg, maar met name fruitontbijt van Hero ging er nog wel in.

Ts, qua meer dingen leren lusten: ga zelf koken :) zelf voedsel bereiden kan ervoor zorgen dat je toch bepaalde groenten meer leer te waarderen. Ik lustte nooit witlof, maar door te experimenteren vind ik het als soep wel lekker. Qua vis ben ik ook begonnen met kibbeling, maar gooi nu gewoon de witte vis in de pan en maak het klaar zoals ik het lekker vind :)

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 15:23

Dank jullie voor de reactie's!

Drink ontbijt heb ik ook een tijdje gehad maar merkte toch na een tijdje dat ik daar niet genoeg aan had. Ik had de wake-up van Brinta. Maar misschien dat een ander merk wel beter werkt :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:26

WakeUp van Brinta daar word ik spontaan misselijk van. Terwijl ik erg fan ben van Brinta en havermout.

Een ander drinkontbijt op basis van fruit met granen (die je niet proeft) gaat er veel beter in. :)
Bv Hero.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:29

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:35

Wauw eileen, dat klinkt echt enorm ongezond! En eten maken als je geen trek hebt, om gezond te blijven en je spijsvertering op gang te houden bijvoorbeeld :P

TS: ik zweer zelf bij een bordje havermout sochtends.. Lekker met gehakte walnoten erdoor. Maar je kunt klein beginnen, als je eerst maar íets binnen krijgt. Het wordt vanzelf een gewoonte, en dan kun je misschien gaan kijken naar variaties en dergelijke.. Ik heb zelf voor tussendoortjes altijd hartige muffins in de vriezer op voorraad, is dat misschien een idee? Ik vind ze erg lekker, en bak ze vaak voor een week of twee vooruit, erg makkelijk dan ook!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:42

Gewoon bakje yoghurt. En mn vriend heeft nu kinder ontbijtgranen gehaald van lion en nog zoiets. Maak t lekker voor jezelf. Een stuk ontbijtkoek is ook snel en makkelijk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:07

Smoothie, banaan ei pannenkoekjes, omelet
Klaarmaken kost wat tijd, niet super lang.
En het is niet zo droog als brood (veel mensen vinden brood sochtends droog)