Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en een receptie. En toch waren wij al meer als 10.000 euro kwijt.
de familie heeft het er nu nog over

Mariska_D schreef:Leuk, ik lees even mee!
Voor ons hoeft al die poespas ook niet zo. Wie weet komen er nog handige tips voorbij!
En inderdaad vrienden/kennissen die dingen kunnen maken/doen zijn ook erg handig.
,op maandagochtend kan je meestal gratis bij het gemeentehuis, met ouders erbij. Daarna gewoon gezellig samen taart gegeten, die door onze ouders betaald was.
Uitnodiging zelf gemaakt via de PC. uitgeprint en geplastificeerd!
Je kan bij sommige catering bedrijven voor ca. 15,- p/p een complete BBQ bestellen incl. serviesgoed, hoef je ook niet af te wassen. Drank kan je zelf kopen maar ook vaak via een catering doen, incl. biertap en dan betaal je alleen wat er gebruikt wordt. 

Het aantal gasten beperken lijkt me sowieso een goed idee, dan heb je volgens mij zelf juist een leukere dag omdat je met minder mensen rekening moet houden etc.A_nouk schreef:Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt
Ga eens hier rondkijken : [HK] ♥ Van Jurk tot zoen, trouwen is wat wij gaan doen ! ♥
Staat al heel veel info !
Edit:
Onze auto was gratis : Audi Q7 van een vriend van mijn ouders
Mijn jurk was om en nabij de €1.800
Pak van mijn man was €150
Onze receptie heeft ons een kleine €300 gekost voor 40 man maar dat was een vrienden prijsje, mijn man werkt daar namelijk.
Avondeten met de familie heel besloten ouders broers en zussen was €1.200,- mijn man is kok dus wilde graag wat culinaire hoogstandjes.
Bedankjes was om en nabij de €200
Huwelijksreis was €3.000
Fotograaf was ook een gereduceerd tarief omdat het de fotograaf haar eerste bruiloftshoot was.
Taart was rond de €400, we hadden een ijstaart. Ijs hebben we gekocht en manlief heeft de taart vorm gegeven en aangekleed.
Aankleding van alles heeft ook een €200 gekost.
Ringen hadden we niet
Uitnodigingen rond de €200
En zo vergeet ik vast en zeker nog een heleboel
Eulogy schreef:Dat vind ik ook wel een beetje gek, vragen of mensen zelf eten meenemen
Ik ben hier waarschijnlijk niet Nederlands/nuchter genoeg voor want ik zou nooit willen besparen op mijn bruiloft (hoewel de bruiloft van een collega 3 weken geleden minstens £50.000 heeft gekost, dus meer dan 80.000 euro, dat hoeft van mij ook weer niet) maar vind veel ideeen hier wel erg leuk!
Ik hoor inderdaad vaak dat alles 3 keer zo duur is als er 'bruids' voor staat, als je een gewoon boeket koopt bijvoorbeeld is het een stuk goeddkoper en dat kan even mooi zijnHet aantal gasten beperken lijkt me sowieso een goed idee, dan heb je volgens mij zelf juist een leukere dag omdat je met minder mensen rekening moet houden etc.
Succes!