Ik heb een vraagje aan de bokkers, hoe hebben jullie de eigendom over jullie dieren geregeld binnen jullie relatie?
Ik heb zelf een goede, vaste relatie van nu iets meer dan vijf en een half jaar. Het gaat fantastisch goed tussen mij en mijn vriend en sinds drie jaar hebben we ons eigen boerderijtje en zijn we nu ook een huis aan het bouwen. Qua financiën en onroerend goed ben ik op de hoogte hoe alles geregeld moet zijn. Maar qua eigendomsrecht over de dieren staat er eigenlijk niets op papier.
Ik vind het toch belangrijk om dit ook goed in orde te hebben, dat bespaart veel gedoe en verdriet. Het belangrijkste is natuurlijk om te kiezen in het voordeel van de dieren zelf.
Momenteel heb ik 3 katten, een hoop kippen, twee konijnen, een hond, twee pony's en een paard. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik veilig ben gesteld indien we uit elkaar zouden gaan bijvoorbeeld?
Alle tips en ervaringen zijn zeker welkom!
Albast bedankt
Daarbij heb ik het eigendomspapier van de pony en het getekende koopcontract op mijn naam.

kosten die eerder gemaakt zijn maken dan niks uit. De andere beestjes (axolotl's, vissen, klein grut) die gaan met mij mee, die had ik al voor we gingen samenwonen.