Mijn internetbundel bestaat uit 1000 MB, een hoeveelheid waar ik normaal gezien niet volledig gebruik van maak. Meestal heb ik rond de 300 MB of meer over aan het eind van de maand. Een hele enkele keer verbruik ik wel 80% (heb dit smsje twee keer eerder ontvangen), maar dat is dan altijd pas op de laatste dag van de factuurmaand.
Daarom was ik vrij verrast dat ik deze maand, we zitten net op de helft, al 100% verbruikt heb. Ik heb al contact met Ben opgenomen maar zij zeggen gewoon dat ik zoveel internet heb gebruikt en dat daar niks aan te doen is. Ik nog gevraagd of ik dan een extra bundel van 1000 MB kan ontvangen à €10,- maar dat kon niet. Ik kon alleen 1500 (€15,-) MB of 2000 MB (€20,-) krijgen. Laat dan maar zitten

Ik heb gekeken naar mijn WhatsAppgebruik en in zijn totaliteit (nog nooit gegevens gewist/opnieuw ingesteld) en daar komen de volgende gegevens uit:
Totaal verstuurde bytes: 534 MB
Totaal ontvangen bytes: 655 MB.
Dit is dus inclusief foto’s, filmpjes, opgenomen tekst, locaties e.d. Deze gegevens zijn dus van maandenlang WhatsAppgebruik.
Hoe gaat Ben verklaren dat ik op minder dan een uur tijd 200 MB heb verbruikt aan WhatsApp als mijn totale verbruik maarzo weinig is? Ik heb in dat uur geen foto’s, filmpjes en andere zaken ontvangen of verstuurd. Er gaat dus ergens iets mis.
Bovendien maak ik bijna overal gebruik van WiFi, alleen op mijn werk en onderweg maak ik gebruik van 3G maar dat is alleen om te WhatsAppen.
Als ik deze gegevens naar Ben doorspeel krijg ik geen antwoord. Zijn er meerdere mensen op het T-Mobile netwerk die dit probleem hebben deze maand? Gaat het ergens fout in het bedrijf of word ik flink genaaid door mijn provider?