Het leven ''leven''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het leven ''leven''

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:48

Hoi iedereen,

Na wat twijfelen toch maar dit topic geopend. Hoop dat ik een beetje kan uitleggen aan jullie waar ik mee zit.

Ik ben een enorme denker. Een enorme piekeraar. Ik ben hoogsensitief. Denk over elke keuze 10 keer na, de voors en tegens...
Momenteel zit ik in een ietwat lastig pakket. Ik wandel tussen 2 huizen; een gezin waar ik doordeweeks ben en mn ouders waar ik in het weekend ben. Ik ben gestopt met school omdat ik overspannen was. Werk verder niet echt, ja, wel bij dat gezin dan op de boerderij maar dat is geen verplichting o.i.d.
Plan is om volgend jaar mijn opleiding weer op te pakken en dit jaar overnieuw te doen. In september krijg ik mn eigen huisje, maar blijf dan wel regelmatig naar dat gezin toe gaan omdat ik daar dan blijf werken voor mijn huur en voor mijn pony, die daar staat.
Ik heb verder geen vrienden, geen relatie, geen hobby's, geen sport (ik men met mijn pony maar dat kan niet altijd, ze is al ouder en heeft mindere dagen waarop het niet kan).
Soms heb ik behoefte aan een sport, aan een hobby. Maar ik vind het allemaal te duur en hier in mijn omgeving is gewoon niks. Plus dat ik eigenlijk aan niets gebonden wil zijn.
Dan vrienden, heb ik niet. Gisteravond uit geweest met mn moeder (gewoon een optreden), en ja, dat is gezellig, maar ik ga echt niet met mn moeder naar een uitgaanscentrum of ieder weekend op pad.
En soms heb ik daar wel behoefte aan, meestal niet, omdat ik in het weekend blij ben dat ik kan relaxen op de bank.
Maar ik heb geen vrienden, wel gehad maar uit elkaar gegroeid. En ik ga niet in mn eentje ergens heen. Dus ik ga nooit uit.

Geen relatie. Altijd hard geroepen dat ik die niet wou, maar nu ik dicht in mijn omgeving meemaak wat het is om verliefd te zijn, kan ik best jaloers worden (want ik weet wel wat verliefd zijn is). En baal ik er van dat ik 'niks heb'. Ik heb wel regelmatig contact met iemand die ik erg leuk vind, hij vind mij ook leuk en er gebeuren regelmatig dingen tussen ons, we hebben een goede band, maar het kan voorlopig niks worden tussen ons, en het is ook niet iemand waarmee ik oud ga worden en een gezin kan gaan stichten. (Wil er niet te veel over uitwijden hier).
Maar goed, met hem kan ik niet uitgaan of lekker languit op de bank liggen. Dus een relatie kun je het zeker niet noemen.
Ik twijfel heel erg dus of ik een relatie wil of niet. Ik kom toch niemand tegen, dus als ik al iets zou willen zou ik op een datingsite moeten gaan zitten. Aan de ene kant wil ik wel een relatie, aan de andere kant niet omdat wat ik met die ene man heb ook wel bijzonder is en ik niet kwijt wil.
Maar ik mis het 'relatieding' gewoon in dat stuk.

Wat ik hier mee wil bereiken? Geen idee. Momenteel zit ik vooral met dat relatie gebeuren wat me dwars zit. Wel of niet.
Voel me soms zo eenzaam. En heb totaal geen ritme. Zit nu ook weer online en kom dan morgen pas om 11 uur mn bed uit...
Zou wel graag jullie mening horen, of dat jullie tips hebben. Voor mijn gevoel staat mn leven al een tijdje stil, ik wil het leven nu echt eens gaan leven, maar vind de keuzes maken zo lastig...

LienC

Re: Het leven ''leven''

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:45

Wat ik ga zeggen klinkt zo ontzettend gemakkelijk: Gewoon doen!
Ik begrijp dat het niet zo makkelijk is, maar je komt hier niet uit als je in hetzelfde patroon blijft zitten.

Je geeft aan dat je nu geen ritme heeft, dit kan je zelf creëren. Probeer eens voor twaalf uur te gaan slapen en zet je wekker om 08:30 (eerlijk is eerlijk, ik heb hier ook moeite mee, maar je krijgt er meer energie van als je dat ritme hebt).

Een hobby hoeft niet duur te zijn, wandelen, hardlopen of kijk eens wat er in de buurt georganiseerd wordt. Vaak zijn er wel groepen die activiteiten ondernemen wat echt niet heel duur is. Plus, je ontmoet gelijk nieuwe mensen. En misschien is het dan niet in het dorp/de stad waar je nu woont, maar wie weet wat verderop wel.

Relaties, misschien ben ik er heel gemakkelijk in, maar als je nu al weet dat het niet iemand is waarmee je oud wil worden, je wilt verliefd worden, waarom dan in iets blijven hangen wat toch niet blijvend is? Helemaal al je het 'relatieding' mist. Maar dat is puur mijn mening, ik weet niet hoe jij er precies in staat ;)

En dan komt de rest vanzelf :) Geniet van het gezin waar je doordeweeks bent, van je pony, etc!

Overigens, ik weet dat dit vrij direct geschreven is, maar ik bedoel het goed ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:50

Je mist duidelijk een doel in je leven. Dagen gaan aan je voorbij en je kijkt niet echt vooruit. Elke dag komt tot een einde en dan begint weer een nieuwe.
Kan je geen baantje erbij zoeken ergens? Al is het maar in de supermarkt. Dan ben je eruit, heb je een ritme en een doel en je ontmoet nieuwe mensen. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:05

Be do have
of Have do be

Tja, en dat zullen we moeten uitleggen. Er zijn heel veel mensen die zeggen: ik wil een paard / hond / relatie / vriendin / wonen op een boerderij / nieuwe jas / andere auto / felle nagellak / xxxx, dan kan ik eindelijk leuke dingen doen en dan ben ik gelukkig.

Helaas: paarden en honden kunnen ziek worden of hun dag niet hebben, aan relaties en of vrienden moet je toch werken om het leuk te houden / krijgen. De nieuwe jas raakt weer uit de mode en het wonen op een boerderij kan nog best eenzaam zijn. KOrtom, het geluk dat je van de "have" dingen krijgt is vaak maar van korte duur.

Leef, geniet van het moment, van de kleine dingen. Van de hinnik van je pony, van een spontaan sms-je van een geliefde, van de koetjes die loeien / bokken in de wei. Van het eerste voorjaarsgras dat gemaaid is (oke, net te laat). Van de vogeltjes die fluiten en van de zon in je snoet. Accepteer wie je bent, dan kunnen anderen jou ook accepteren. Ook al heb je geen ritme, geniet van het feit dat je voor miijn part gekookt hebt / je kamer hebt gedaan. In het begin zul je trots moeten zijn op hele kleine dingen. Maar naarmate de tijd vordert, zullen die kleine dingen steeds groter zijn.

Wil je sporten? Ga wandelen. Zoek op Bokt / het plaatselijke sufferdje naar iemand die een aantal keren per week met je een half uurtje wil wandelen. Wandelen hoeft niet veel te kosten, maar kan je een ontzettend leuke vriendschap opleveren.

Aangezien je net uit een overspannen periode komt, kijk wat je aankan. Wat zegt je lichaam je. Wat vertelt je hoofd je? Respecteer je grenzen. En absorbeer de zon als ie schijnt.

Dat brengt ons bij het Be-do-have. Als je gelukkig bent / de situatie accepteert, dan zal er rust zijn bij je. En als je rust hebt, op welke manier dan ook, krijg je ruimte in lichaam en geest om andere dingen te gaan doen. En als je dingen kunt gaan doen, moet je eens kijken wat je kunt krijgen....

Sterkte, had je vorige topic ook al gelezen.

Samiyah

Re: Het leven ''leven''

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:56

Ik denk dat het hebben van dagbesteding al heel veel helpt. Kan je geen (vakantie?) baantje zoeken. Dat zorgt al voor meer ritme in je leven en je leert er misschien leuke mensen kennen? Ook voel je je dan misschien nuttiger/heb je minder het idee dat je echt stilstaat in je leven. Ik ken dat gevoel heel goed en werken heeft me echt geholpen.

Anders zoals al gezegd is, zelf ritme creeren. :) Dat zorgt ook voor meer energie waardoor je misschien meer zin hebt om dingen te ondernemen. Zet elke dag je wekker en zorg dat je 8 uur daarvoor naar bed gaat. Ga elke dag even lekker naar buiten, stuk wandelen of fietsen. Als je zelf beter in je vel zit, sta je ook meer open voor andere mensen/vriendschappen. Heb je geen kennissen die je eens een bericht kan sturen? Of je vrienden van vroeger?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:40

Klopt het dat ik lees dat je het meeste met die relatie zit die je nu hebt maar die eigenlijk geen relatie is omdat die niet zo is zoals jij zou willen dat die relatie eruit zou moeten zien?