Nintendo DSi XL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Nintendo DSi XL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:06

De Nintendo DSi, wie kent hem niet? Eigenlijk al weer een oud apparaatje.
Mijn zoontje van 5 heeft er onlangs één gekregen van mijn tante. Zij deed er niets meer mee, dus mocht David hem hebben.
David heeft echt ontzettend veel plezier aan het apparaatje. Zo vindt hij het leuk om er op te tekenen of foto's maken.
Maar echt uitgebreid met spellen is hij niet. Mijn tante had er alleen Brain Training bij, maar dat is nog niet echt wat voor David :')
Dus mamma (ik dus) kreeg een idee. Ik ben nogal een computernerd en heb besloten eens lekker met die DSi voor David (En stiekem voor mijzelf) aan de gang te gaan.
Vandaag heb ik het voor elkaar gekregen om DOSBOX en oude NES Nintendo 8 bit games erop te krijgen. Echt good old times komen weer boven! Super leuk. En David is er ook blij mee.
Oh, om dit te snappen moet je rond de 30 zijn ben ik bang. Dos en NES zijn van de jaren 80. :') :')
Maar ik ben best trots op mijzelf, heb er een heus mini multimedia apparaat van gemaakt!
Naast de oude games kan David nu ook video's, mp3's, ACC's, MWA's, Mod's, Ogg, etc etc bestanden openen.
Ik denk dat David en ik nog wel eens onenigheid kunnen krijgen over wie nu met de Dsi mag spelen :') :')

Mijn video over Davids nintendo:

Kiki1995

Re: Nintendo DSi XL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:13

Ze zijn al wat ouder, dus goedkoop er eentje bij kopen kan natuurlijk altijd!

Ik heb zelf ook heel veel oude games gespeeld op m'n Nintendo DSi. Via mijn R4 kaartje. Helaas zijn die dingen niet zo'n succes op de New 3DS die ik nu heb... :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:17

Ja ik heb ook de R4 kaart erin zitten. Ze zijn inderdaad alweer best wel oud, dus wieweet dat ik er nog wel ééntje bij koop van MP ofzo.
Ik vind het erg leuk voor een 5 jarige, dat hij lekker met zijn eigen apparaatje kan 'klooien'. En vooral muziekjes luisteren vindt hij mooi.
David is een beetje autistisch (dat ben ikzelf ook), dus hij kan compleet in zijn Nintendo wegdromen met zijn muziek.

Een R4 kaart is er ook voor de Ds3 heb ik gezien, maar dan moet je niet de r4 kaart hebben die je voor je DSi hebt gebruikt. Daar moet je wel weer een andere versie voor hebben.

Hoe bevalt jou je Ds3? ipv een oude Dsi kan ik misschien ook wel een Ds3 aanschaffen ofzo. Maar dat zijn maar ideeën hoor, ik red mij nu prima met de DSi.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:34

3DS bevalt me erg goed! Alleen is het jammer dat ik de 3D functie amper gebruik voor het bekijken van spelletjes, omdat mijn ogen er slecht tegen kunnen.
Maar voor de rest zijn de spelletjes super en kan ik er uuuuurren mee spelen! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:36

Is dat nog wat dan die 3d functie als je het wel kan zien? Of weet je dat niet? Ik heb zo'n ding nog nooit int echt gezien.
Maar wat ik al wel had begrepen is dat de cpu van het ding beter is dan dat van de Dsi, dus misschien een leuke voor erbij :D

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:38

Ja klopt! CPU kan vergeleken worden met wat in Gamecube zit :) Dus als er binnenkort spellen New 3DS only worden zullen die er sowieso goed uit zien en goed afspelen!
En ja, 3D is goed te zien hoor! Ik heb het veel gekeken met de cutscenes van Professor Layton, gewoon omdat die echt heel mooi zijn om gewoon 2D te kijken. :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:40

Nou, dan ben ik eruit! Bedankt. Dan wordt het geen tweede DSi, maar een 3Ds. Die dingen zijn volgens mij ook niet meer zo duur. En anders kijk ik wel ff op MP.
David kan zich wel heerlijk vermaken met de Dsi :D Mooi ding voor hem.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:20

LZP -> HTT

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:28

Let er wel op dat voor een 3DS en new 3DS (nog) geen kaartjes zijn zoals de R4 kaartjes voor de DSi serie. Je zult dan dus spellen daadwerkelijk moeten kopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:52

Ik dacht dat voor de ds3 ook al een R4 kaart te krijgen is. Wel een andere versie dan die voor de Dsi wordt gebruikt. Maar voordat het zover is, zal ik dat wel eventjes uitzoeken :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:00

Zoek het inderdaad goed uit. Je hebt een 3DS nodig met een oude firmware versie en de kaartjes zijn heel erg duur en niet bepaald gebruiksvriendelijk. ;) Maar goed ik heb het nu alweer 3 maanden voor het laatst zelf bekeken. En toen was er eigenlijk nog niet echt wat. Zou wel fijn zijn als er toch nog eens zo'n kaartje komt. :p

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:02

Ik zal me er van te voren inderdaad eens in verdiepen. En misschien kom ik wel tot de conclusie dat een tweedehands DSi of DS2 prima voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:53

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 18:24

Oh sorry dat wist ik niet :P