Eenzaam, geen vrienden. Hoe vind ik ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Eenzaam, geen vrienden. Hoe vind ik ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:57

Beste bokkers,

Hier zit ik dan, 19 jaar jong en gezond, eenzaam in bed me af te vragen hoe lang ik dit nog vol ga houden. Dit weekend is me pijnlijk duidelijk geworden hoe erg ik het mis om vriendinnen te hebben.. Mijn vriend is een weekendje weg en naast 5 uurtjes werk zit ik dus de afgelopen 2 middagen/avonden alleen thuis, desperate..

Nooit had ik weinig vriendinnen, altijd was er wel iemand waar ik veel mee optrok. En ook bijna al deze meiden hebben me laten vallen of bleven hangen in een levensfase.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 13 was. Hierdoor ben ik in zekere zin veranderd en naar mijn idee vroeg volwassen geworden. Hierdoor verloor ik mijn eerste vriendin. Een tweede vriendin was een verhaal apart, zij ontspoorde dmv blowen, seks en rebels gedrag waardoor ik langzamerhand ook die vriendschap verloor..
Vriendin 3 en ik zijn langzaam maar zeker uit elkaar gegroeid en spreken elkaar nu ook nooit meer. Zo gaat dat helaas soms.

Dan is er nog de vriendschap tussen E, A en mij. E was vanaf klas 1 mijn vriendin. We deden regelmatig dingen samen en spraken ook in het weekend en na school af. Toen zij vwo ging doen en ik met een omweg havo ontmoette zij A. A werd al gauw haar beste vriendin en ik wat meer op de achtergrond. Op zich geen probleem want ik had ook andere klasgenoten. E, A en ik trokken ook steeds vaker met z'n drieën op dus eigenlijk was het wel gezellig. Tot E ging studeren, toen raakten A en ik haar uit het oog. A en ik zijn dus nog 'over' maar voor mijn idee groeien we ook uit elkaar.. Ook heb ik het idee dat zij mij een beetje gebruikt en alleen appt als ze me nodig heeft, maar daar ga ik niet te veel in detail op in.
Als puntje bij paaltje komt ben ik alleen nog echt bevriend met haar omdat ze de enige is wie ik nog heb, en dat gaat steeds meer pijn doen..

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend, we hebben al bijna 4 jaar een relatie. Hij heeft een stel jongens waar die goed mee overweg kan en daar ben ik ook vaak bij (al grappend wel eens one of the guys genoemd) en zij vinden dat ook geen probleem. Echter, het blijven natuurlijk zijn vrienden dus heb ik vis hem contact mee.
Zelf ben ik vorig jaar op voetbal gegaan om in contact te komen met een stel meiden. Op zich lukt dat, maar zij hebben allemaal hun eigen vrienden(groep).. 1 meisje van mn vorige werk voetbalt ook en daar heb ik steeds nog wel wat contact mee, maar verder heeft het me niks opgeleverd.

Op mn werk heb ik wel collega's maar die spreek ik nauwelijks, we werken vrijwel altijd 'langs elkaar heen' en ook zij hebben al vriendengroepen..

Klasgenoten heb ik niet want ik ben in februari gestopt met mn opleiding en die klasgenoten hebben me ook laten vallen omdat ik 'in een ander dorp woon dus dat is niet handig'...

Ik ben wel een beetje klaar met al dat kinderachtige gedoe en zou doodgraag 1 of 2 vriendinnen hebben die ik kan appen als ik eens zin heb om uit te gaan, of gewoon weer eens ouderwets een avondje bank te hangen en een filmpje te kijken.. Maar waar vind ik die? Hoe kom ik in contact met leuke mensen? Hoe kom ik aan een leuke en goede vriendschap? |(

Sorry voor het vreselijk lange verhaal maar ik zit er echt even flink doorheen..

lianne304

Re: Eenzaam, geen vrienden. Hoe vind ik ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:01

mischien kunt u via bokt met mensen in contact komen van u leeftijd en uit uw regio.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:17

Dit komt mij wel heel erg bekend voor.
Het ontbrak mij nooit aan goede vriendinnen tot ik ziek werd en erg veel school begon te missen en dus ook weinig buiten de deur meer kwam.
Nu ben ik wel weer fit maar ik doe mijn vwo examen in twee jaar, al mijn vriendinnen van school gaan nu dus studeren, waardoor we nu al behoorlijk uit elkaar zijn geroeid.
Er is maar een vriendin waarmee ik verwacht dat contact te houden, maar hier ben ik ook niet zeker van.

Ik heb geen moeite met contacten leggen oid, ik kom alleen weinig op plekken waar dit kan, al m'n tijd zit eigenlijk in de paarden.
Daarbij heb ik wel veel 'goede kennissen' waarmee het altijd heel gezellig is, maar het is toch anders dan een paar echte vriendinnen, die je inderdaad even een appje kunt sturen als je zomaar zin hebt om wat te doen.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:48

Waarom stel je niet voor om buiten te trainingen ook eens samen iets te gaan doen? :) Vriendschap komt niet uit de lucht gevallen, daar moet je zelf wat van je tijd en energie in gaan steken. Stel eens voor om samen te gaan bowlen, drankje doen, naar de film? Ik kan me moeilijk inbeelden dat niemand daarop zou reageren. ;)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 02:02

He wat een verhaal, kan me voorstellen dat je eventjes bij de pakken neerzit. Wat voor werk doe je? Haal je daar sociale contacten uit? Toen ik verhuisde naar de hoofdstad en al mijn vrienden achterliet in een klein dorpje heb ik ook een tijdje zo'n periode gehad. Omdat we zo'n ander leven hebben spreek en zie ik ze veel minder, waardoor ik me wel eens eenzaam voelde. Ik werk wel bij een heel sociaal en levendig bedrijf met veel studenten, wat eigenlijk een grote vriendengroep is. Misschien is zo'n bijbaantje een optie voor je? Verder heb ik ook goede vrienden over gehouden aan bokt, meng je eens in een huiskamertopic over een onderwerp wat je aanspreekt of ga mee naar een meeting in je buurt :)
En als je het aandurft, als je alleen naar een kroeg oid gaat raak je vanzelf aan de praat met anderen!
Verder zou ik me er niet te druk om maken. Het is misschien een soort sociale voorwaarde om veel vrienden te hebben, maar als je goed alleen kunt zijn hoef je er misschien niet zoveel waarde aan te hechten en ook gewoon genieten van de momenten met vriend + aanhang.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 02:13

Hier ook 19 jaar en ongeveer het zelfde.
Maar ik ga binnenkort bij een sportvereniging kijken en een toneel vereniging.
Verder gewoon als je in het dorp bent mensen aanspreken en een leuk praatje maken, zijn niet gelijk vrienden maar je ervaart wel even het sociale contact. Verder kan ik je de tip geven: dingen doen die je leuk vind, er lopen altijd wel mensen rond die dat ook leuk vinden en waar je een keertje mee kunt afspreken. (Ik wandel bijvoorbeeld veel en kwam steeds dezelfde aardige meid tegen en toen zijn we gaan afspreken om 1x in de twee weken samen te wandelen) :)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 02:50

Het is niet raar om als je eens een weekendje niks om handen hebt bijvoorbeeld het meisje van je vorige werk (wat voetbalt en waar je steeds nog wel wat contact mee hebt) eens te bellen. Ook al heb je daar op dit moment geen grootse vriendschap mee, als je haar belt om samen een film te kijken is ze daar misschien best wel voor in, op die manier kun je natuurlijk ook kijken of je die band wat sterker wil maken.
Termen als 'want dat levert verder ook niks op of ze belt me als ze me nodig is, werken niet zo met vriendschap vind ik. Het is een beetje geven en nemen. Als jij normaal gesproken een lekker vol leven met je vriend en zijn vrienden hebt en je voelt, alleen als alleen bent, behoefte in contact met anderen, kunnen mensen dat ook van jou zeggen of denken.
Het gaat er om dat wanneer je samen bent, je het samen leuk hebt. De ene vriendschap gaat dieper dan de andere, dat is niet erg. Maar een in eerste instantie oppervlakkig contact, kan natuurlijk altijd een bijzondere vriendschap worden. Maar daar moeten beide partijen in investeren, dus jij ook, in de weekenden wanneer je vriend er wel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 03:05

Ik kan het me heel goed voorstellen, maar misschien moet je stoppen met denken in termen als 'opleveren' als het op vriendschappen aankomt. Een vriendschap levert niet altijd iets op, en al helemaal lang niet altijd positieve dingen. Mijn beste vriendin en ik geven elkaar constant oliebol, we zijn eigenlijk continue geïrriteerd richting elkaar en we kunnen elkaar echt het bloed onder de nagels vandaan halen. Maar ze is wel m'n maat, en als er ooit iets is dan is ze er wel.

Van prille vriendschappen kan je niet verwachten dat het je wat oplevert, en al helemaal niet als je verwacht dat mensen op jou af komen. Ik weet niet hoe het zit dus begrijp me niet verkeerd, maar app jij deze mensen zelf dan wel eens spontaan om iets te gaan doen? Je moet die vage kennissen toch ooit omzetten in vrienden, dus waarom dan niet gewoon een keer een bericht eruit naar die collega/voetbalteamgenoot of ze zin heeft om een drankje te doen in de stad?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 05:18

Ik vind het heel rot voor je, heb zelf een tijdje in hetzelfde schuitje gezeten, maar...

Geef jezelf een schop onder je kont. Vriendinnen komen je niet aanwaaien. Ga naar een sportschool, club, ga stappen en spreek mensen aan. Doe mee met vrijwilligersdagen. Zorg ervoor dat je je toekomstige vriendinnen kan ontmoeten. Want anders zit je over een jaar nog steeds in dit zelfde schuitje.

Ga je een nieuwe opleiding doen? Wees dan de eerste om klasgenoten aan te spreken. Ga gelijk wat met een hele groep drinken. In het begin is het altijd investeren in een vriendschap. Dat krijg je later alleen maar terug.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:02

Wat hiervoor wordt gezegd... maar vergelijk jezelf ook niet teveel met het beeld dat je misschien van anderen krijgt. Er zijn massa's meiden die een paar avonden per week alleen thuis zitten, en ik ken er ook genoeg die hele weken niemand zien. Als ik niet naar mijn sport ga, spreek ik helemaal niemand (studie waar ik geen college van heb, geen werk, geen vriend). Dus heb ik hobby's. Als je maar wat om handen hebt :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:10

Ik zie hierover meer topics langskomen. Bokkers die spelletjesavonden e.d. organiseren. Heb je daar al eens naar gekeken? Misschien zit daar wat bij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:13

Ik denk dat het handig is om te bedenken wat je dan van een vriendschap verwacht. Ik heb een vriendin die ik misschien 2a3 keer per jaar zie. Spreek haar wel en appen regelmatig terwijl we op 5 min van elkaar wonen. Alleen hebben we hele andere levens en met haar vrienden heb ik weer niks mee.
Andere vriendinnen zijn weer leuk om spontaan mee af te spreken voor koffietje of broodje. En zo vind je bij iedereen wel wat. We hebben allemaal drukke levens dus is het schipperen en je momentjes pakken.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:48

Ik snap heel goed dat je je rot voelt
Soms valt het ook niet mee om nieuwe vrienden te maken terwijl je dat wel heel graag wilt.
Via werk of opleiding gaat het meestal het makkelijkste maar soms liggen de mensen je net niet of is het het verkeerde moment.
Een vriendschap moet ook een beetje groeien, je moet ook wat geluk hebben en je moet er in investeren ook als je vriendje er wel is.
Ik denk dat er al een boel bruikbare suggesties zijn gegeven.
Van mij nog een virtuele knuffel :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:00

Ik ken t wel, voel me eigenlijk niet eenzaam behalve als er op een verjaardag geen een vriendin van mij is en t huis vol zit met zijn vrienden. Ik heb ook vrij weinig tijd, wat er wel voor zorgt dat ikt niet heel erg mis,maar waardoor t ook nog lastiger is iemand te vinden.

Ik kom om half 7 uit t werk. Dan na t koken/eten heb ik daarna niet meer veel zin. Op donderdag haal ik een hond bij me ouders op,maar die kan niet alleen zijn en omdat ik hem alleen in t weekend heb wil ik hem liever niet alleen laten. Ik werk op een uur rijden van t werk dus mn collega's wonen ver weg.

Ik zou heel graag iemand vinden om in t weekend af en toe bijvoorbeeld samen met de honden op pad te gaan. Ik kom heel veel mensen tegen onderweg, maar ik ben niet zo sociaal dat een gesprek verder komt dan over de honden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 10:14

Ho ho, dat opleveren heb ik misschien verkeerd omschreven of jullie interpreteren het anders, maar ik bedoel dat ik daar nog geen contacten heb opgedoken waarvan ik dacht hé dat kan nog wel eens leuk worden. Behalve dat ene meisje, en inderdaad gisteren na dit typen dacht ik 'die kan ik wel weer eens appen'.

Over die andere vriendin, de termen waar je het over hebt vosjevos, trek je verkeerde conclusies. Ik heb niet alleen behoefte aan contact als ik alleen ben. Waar staat dat? Het werd me alleen dit weekend heel duidelijk dat er eigenlijk vrijwel niemand is die ik kan bellen om spontaan een meiden avondje te doen.. Ik zou doodgraag door de week smiddags ergens op een terrasje wat gaan drinken, of stappen of samen sporten of whatever. Ik hoef echt niet altijd thuis te zitten als mn vriend thuis is, echt niet.. Ik wil ook een keer kunnen zeggen 'doei ik ben een dagje weg'..
En als je elkaar 6 weken niet gesproken hebt en gaat dan samen naar een concert is het niet leuk als je steeds afgebekt of zelfs genegeerd word in de trein als je denkt even iets te vertellen over wat je die afgelopen weken hebt meegemaakt..

Verder, ik heb een sportschoolabbonement en daar ga ik binnenkort weer wat meer heen denk ik. Ook is het natuurlijk zomerstop dus voetbal is ook even niet. Want dat is anders ook 3 keer in de week dat je bij elkaar bent :o De situatie wb werk/collega's staat in de OP en ik ben op zoek naar ander werk.. Ook heb ik me ingeschreven bij een opleiding en al introductiedag gehad waar ik 3 potentiële klasgenoten heb leren kennen, inderdaad ook wel een leuk uitzicht.

Misschien moet ik voor nu gewoon even afwachten, maar ik zat er gewoon even doorheen. Het is namelijk echt vervelend als je wel wíl afspreken met mensen maar dat dus niet kán.. Ik zou graag weer die vriendschap hebben dat je spontaan bij elkaar voor de deur staat om naar dorp te gaan zoals ik eerder had, maar misschien moet ik dat maar loslaten..
Heb overigens ook al lieve pb's gehad! :)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:23

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Vriendje woont in Rotterdam, ik zit in Zutphen. Een heel eind uit elkaar dus ik zie hem niet veel. Verder heb ik hier in de omgeving geen vrienden meer omdat het contact verwaterd is of omdat ik ze gewoon niet meer wil zien.

Ik denk gewoon dat we alle mensen die moeite hebben met vrienden maken/contact leggen op moeten pakken en bij elkaar zetten! Dan kan het vast alleen meer goed komen! :)

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:11

Ik ben verhuisd naar de andere kant van nl, en kende hier helemaal niemand.
Via het forum van de viva ben ik in contact gekomen met hele leuke vrouwen.
En iedereen had haar eigen rede om nieuwe mensen te leren kennen. De ene kwam net uit een lange relatie, de andere haar vriendinnen gingen trouwen of kregen kinderen, verhuizing, verwaterde vriendschappen. Maar allemaal stonden we open voor iets nieuws. Inmiddels zijn we 2 jaar een vriendinnengroep, doen we leuke dingen samen maar ook wel apart bv 1op1 wat eten of bv naar het strand.
Het heeft echt wel even tijd gekost om de vriendschap op te bouwen, dat gaat niet vanzelf. Met afwachten kom je er minder snel.

Ik ben zelf in elk geval blij met hoe het is gelopen, kan het iedereen aanraden en wens je veel succes. Je eenzaam voelen is echt naar. Je mag altijd pb sturen als je nog iets wilt weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:53

ZE laten je vallen, ZE blijven hangen in een andere levensfase, ZE laten je vallen omdat je gestopt bent met je studie en in een ander dorp woont...
Ik zie een patroontje in wat je beschrijft.

Ik vind het rot voor je dat je je zo voelt, maar ik vind dat je je er een beetje te makkelijk van af maakt door alles bij 'hen' neer te leggen.
Bv die ex-studiegenoten. Jij stopt met je studie en woont in een ander dorp. Wat let je om op vrijdagavond of zaterdagavond toch naar hun dorp/stad te gaan en aan te sluiten?

Ga er niet op wachten, onderneem actie. Je hebt een eigen rol en verantwoordelijkheid in vriendschappen. En als jij als laatste bij een groep komt, zul jij er in eerste instantie 'het hardst aan moeten werken' want de anderen hebben er stomweg minder belang bij dan jij, omdat zij elkaar al hebben.

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:03

Ik snap hoe jij je voelt. Ik heb dan wel geen vriend en werk. Op het werk heb ik weinig collega's en op dit moment heb ik buiten het werk ook weinig tijd om iets te doen. Maar heb ook dagen dat ik mij erg eenzaam voel, zou dan graag iemand willen appen maar weet niet wie. De vriendinnen die ik nu heb spreek ik liever in real live dan via de app.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:45

@ rubberduck, Ik bedoel niet te zeggen dat ik denk dat jij pas de behoefte voelt om iemand te bellen als je vriend er niet is, Ik zeg dat je dat vooral wel moet doen, omdat als je mensen op zulke momenten wel gewoon durft te bellen daar soms juist hele spontane leuke avondjes (middagjes) kunnen ontstaan.

Waar ik zelf niet in geloof is om vriendschap op een soort weegschaaltje te leggen. 'Van ach zij belt me alleen als ze zelf eenzaam is' So be it, als jullie daardoor, als je afspreekt, op dat moment een leuke tijd hebben...
Of bijvoorbeeld dit levert me niks op. Het levert nu misschien niet op wat je er van hoopt, maar door zelf interesse te blijven tonen kan er wel een diepere band ontstaan. Door verschillende contacten op verschillende manieren een beetje warm te houden ontstaat er vanzelf wel iets. Als je belt en je noemt toevallig dat je vriend een weekendje weg is, kan de ander ook denken, wacht eens, belt ze nu alleen omdat haar vriend er even niet is... Dan vind ik ook dat diegene gewoon moet denken: Hé wat leuk dat ze weer eens belt.
Dat soort aannames staat volgens mij een vriendschap alleen maar in de weg.

Er zitten natuurlijk verschrikkelijk veel leuke mensen op Bokt, ik kan me maar zo voorstellen dat je daar binnenkort zomaar eens een paar leuke 'echte' vriendinnen aan overhoud. Ik zou eens een bokt-meeting opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:52

Went :o , ik ben op 9de naar speciaal onderwijs gegaan rond 11de had ik niks meer in de buurt en zat altijd binnen of ging alleen zwemmen of ballonen kijken. Buiten speelde ik weleens maar ze gingen pesten etc , op 12de anderhalf jaar op een groep gewoond. En daarna heb ik me aangepast , deed vanalles in mijn uppie of met mijn moeder. Woon nu anderhalf jaar op mezelf en heb soms ouders over de vloer of ik ga naar hun , weet niet meer beter eigenlijk en vind vriendschappen en relaties heel moeilijk

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:10

Sonja schreef:
ZE laten je vallen, ZE blijven hangen in een andere levensfase, ZE laten je vallen omdat je gestopt bent met je studie en in een ander dorp woont...
...

Hoe hard het ook klinkt, ik deel deze mening.
Het valt me op in jouw post dat je de oorzaak voornamelijk buiten jezelf neerlegt, maar in je omgeving.
Dat zegt niks over de situatie die is ontstaan, of over de omgeving, maar wel over de keuze die je zelf hebt om er mee te dealen en er een andere draai aan te geven. Het projecteren op je omgeving is overigens heel vaak de eerste reactie van mensen hoor, dus het zegt ook zeker niks over jou als persoon. Maar weet je,... stiekem kost dit veel meer energie dan het heft in eigen hand nemen, jezelf de vraag stellen "wat kan IK er aan doen om de situatie te veranderen" en daar ook naar te gaan handelen.
Het aangaan van vriendschappen betekent vooral heel veel investeren en dat is soms even op je tanden bijten en doorzetten. Ik denk dat iedereen dat wel herkent. Zoek niet zo zeer de oorzaak bij jezelf, maar wel de oplossing en dan kom je een heel eind.

Je schrijft dat je graag meer zou mennen. Is er in jouw omgeving geen menclub waar iemand nog een groom zoekt? Dan ontmoet je weer nieuwe mensen en ondanks dat groomen misschien niet je eerste keuze is, kan het wel de opstart zijn naar leuke nieuwe contacten en dan komt van het een het ander.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 11:27

Mennen? Ik denk dat je me met een ander door elkaar haalt? :o

Ik snap best dat een vriendschap van 2 kanten moet komen. En ik heb mijn vriendin gevraagd vorige week of ze naar mn nieuwe huisje kwam kijken dit weekend. Toen vroeg ze naar mn rooster en zei ze: als ik vrijdag niet hoef te werken kom ik dan wel kijken. Dus ik ging er vanuit dat ik van haar zou horen. Heb ik haar vrijdagmiddag geappt en ze reageerde gewoon niet.. Zaterdagavond nog gevraagd wat ze ging doen maar toen had ze een verjaardag. Wat moet ik daar verder aan doen dan? Ik kan nog 10 A4tjes schrijven over wanneer ik haar wat vroeg en ze vervolgens gewoon niet reageerde of smoesjes had. (Samen naar de ZC gaan, ik had vrijgevraagd op werk. Zij zegt vervolgens mij af en gaat later met anderen zie ik via foto op FB etc etc)

Ik zal ook heus niet alles goed doen, dat weet ik ook wel. En ik kreeg een pb van iemand die zei dat eenzaamheid zo ineens weer aan komt vliegen maar vaak ook gauw weer weg is. Dat is ook zo. Misschien kan ik verder ook wel goed alleen zijn.

Ik heb het meisje van voetbal geappt en we gaan vrijdag samen ontbijten bij de Hema dus die 'trap onder mn kont' heb ik wel gehad. Ook heb ik maar weer eens gereageerd in een topic waar ik een tijdje actief was. :j Thanks all. Eyeopener.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:27

Ik heb via bokt een paar hele leuke meiden leren kennen :D (via een huiskamer topic waarin we dezelfde muziek smaak deelde)
Daar heb ik nu inmiddels al een paar keer mee afgesproken, samen naar een concert geweest en in september gaan we zelfs op vakantie! ik ben nog steeds onwijs blij dat ik ooit de stap heb genomen om zo contact te zoeken met meiden.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:33

Sonja schreef:

Ik vind het rot voor je dat je je zo voelt, maar ik vind dat je je er een beetje te makkelijk van af maakt door alles bij 'hen' neer te leggen.
Bv die ex-studiegenoten. Jij stopt met je studie en woont in een ander dorp. Wat let je om op vrijdagavond of zaterdagavond toch naar hun dorp/stad te gaan en aan te sluiten?

Ga er niet op wachten, onderneem actie. Je hebt een eigen rol en verantwoordelijkheid in vriendschappen. En als jij als laatste bij een groep komt, zul jij er in eerste instantie 'het hardst aan moeten werken' want de anderen hebben er stomweg minder belang bij dan jij, omdat zij elkaar al hebben.

Hier ben ik het mee eens :j Vriendschappen komen niet aanwaaien, en al helemaal niet als je er letterlijk op gaat zitten wachten. Als jij graag iets leuks wilt doen moet je zelf actie ondernemen. De mensen waar je nu minder contact mee hebt maar die je eigenlijk graag wat vaker wilt zien: app ze gewoon! Dat je ze niet dagelijks ziet betekent niet dat jij hun of zij jou laten vallen. Het betekent alleen dat je wat meer moeite moet doen om elkaar te blijven zien en spreken. Dus geef jezelf een schop en neem zelf het initiatief om iets af te spreken! Dan zul je zien hoe veel mensen tijd en zin hebben om in het weekend iets leuks te gaan doen :)

Edit: Ah, ik zie net dat je al stappen hebt genomen die ook iets opleverden :D Super!