Vuile..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Vuile..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:37

*******!

En dan overdrijf ik niet.

Mijn buren.. Tja. We hebben al langer onze twijfels maar dit slaat echt alles. Ze wonen hier nu anderhalf jaar. Vorig jaar oud en nieuw hebben ze onze coniferen in de fik gezet. Er staat een auto in de achtertuin. Snachts maken ze *** veel herrie.

Niet zo heel veel last van ze gehad dit jaar. Behalve herrie.
Ze kijken alleen continue bij ons door de ramen naar binnen, hun hond zit steeds buiten en blaft de hele boek bij elkaar, ze hebben de tegels in de tuin zo hoog gelegd dat ze over onze 2 meter hoge muur heen kunnen kijken.

Maar nu?
****ering. Mijn ma de hele dag bezig geweest met de tuin schoonmaken etc. Alles klaar gemaakt buiten. Waarom? Slaginsfeestje van mijn broer en mij. Wat doen ze? Half uurtje geleden hebben ze een fikkie gestoken in hun tuin. Geen ramp zou je zeggen? De rook komt onze tuin in. Ik heb nu 12 vogels met rond de 10 jonge vogels zitten. Jonge vogels, onder de twee weken oud. Ze vergassen ze gewoon |( kwam zelfs allemaal brandend as over de muur, op een broedkast van 2m hoog..

Gewoon naar toe lopen zou je denken? Zijn 3 hersenloze jongens evenals hun moeder. Snappen ze dus geen drol van dat ze dit niet zomaar moeten doen.

En nu? Mijn avond verpest, ouders pissed. Met wat pech morgen een dood jong of twee. Gaat een van de (vanmiddag kerngezonde!) ouders dood binnen een dag, ga ik schieten..
Moest het gewoon even kwijt, ben zo pissed -:(-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:39

Zijn ze aan bbqen of echt een fikkie aan het stoken?

Ja,...als het echt overlast geeft zou ik toch echt even met ze gaan praten en anders(anoniem) een politiemelding doen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-06-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:41

Eerst eens even afkoelen. Daarna naar de voordeur gaan en je verhaal doen. Praat vanuit jezelf, dus geen 'je steekt een fikkie en dat mag niet want ik heb vogels!' Maar 'ik vind het niet fijn dat je een fikkie steekt, want....'

Monchou

Re: Vuile..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:46

Ik zou eerst met ze proberen te praten, en mocht dat niet helpen zou ik hun melden dat je een politiemelding gaat doen, en dat ook direct doen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:49

Waarschijnlijk weten ze helemaal niet dat jullie een feestje hebben en daar de hele dag voor in de weer zijn geweest. En vast ook niet dat je vogels hebt die niet tegen rook kunnen. Probeer het gewoon eens rustig te vragen of ze ergens rekening mee te houden, in plaats van verwachten dat ze helderziend zijn.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:53

Je woont vast in Zuid.

Ik zou er gewoon naar toe lopen en zeggen dat je last heb van de rook. Begrijpen ze je niet dan zeg je het nog een keer, ''ik heb last van jullie rook en zou willen dat''.... en dan doe je een voorstel hoe je het anders zal willen zien. Gebeurt er weer niks dan kan je het erop gooien dat het niet zo maar mag fikkie stoken en dan een beetje dreigen dat je de politie gaat bellen. Ik weet zeker dat het werkt, helemaal in de buurt als ik denk waar het is!
Laatst bijgewerkt door Netam89 op 13-06-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:53

Praten wil echt niet. Zijn een stel tieners dus dat gaat al helemaal niet, ze zitten zich ook al vol te drinken.
Plus ikzelf ga sowieso niet naar de deur, lijkt me niet handig als onzekere 16 jarige bij een stel dronken jongens.

@Zorro: zoals ik al zei, ze kunnen over onze muur kijken. Ze hebben de tegels zo hoog gelegd dat we geen privacy meer hebben. Ze zagen ons dus bezig zijn. En een beetje goed verstand snapt dat rook niet goed is voor dieren..

Politie melding, kan dat ook gewoon via internet? Bij buurt politie zegmaar.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:55

@Netam, nee noord-oost, Zevenhuizen. Keurige buurt, allemaal stellen met kinderen bijna. Ze passen dus ook totaal niet in de buurt.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:56

Ik betwijfel of de politie de oplossing is. (Behalve bij schade et. uiteraard)

Als het mensen zijn uit de sociale lage klassen dan word de situatie waarschijnlijk alleen maar erger als de politie langs komt want dat soort mensen hebben daar vaak gewoon lak aan!

En laten we wel wezen, wat zal de politie nou daadwerkelijk gaan doen ? Je hoort hier en dan genoeg verhalen van buren ellende wat nog veel erger is dan dit.

Ik kan je niet echt een advies geven wat de situatie verbetert maar probeer de politie als een troef achter de hand te houden voor een situatie waar ze ook echt wat mee kunnen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:01

Gewoon de politie bellen.
Zeggen dat je contactgestoorde dronken buren de tuin verbranden en dat jij buiten dieren hebt die daar dood van gaan en dat ze zwaar overlast maken. En dan een beetje overdrijven, met een beetje geluk hebben ze tpevallig openstaande boetes die ze niet kunnen betalen ben je er gelijk een week vanaf :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:04

Euhhh,

Ik woon in een net dorp, en word zelf normaliter ook tot de "nette mensen" gerekend.

Maar ook ik wil wel eens barbecueen, en/of een vuurkorf aansteken in onze achtertuin.

Niet dagelijks, maar het gebeurt wel.

Waarom denk je dat ze dit doen om te pesten?

Ik vind eerlijk gezegd de openingspost van dit topic "erger" overkomen dan een paar buren die op een mooie zwoele avond een vuurtje maken en wat alcohol drinken....

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:14

Ze bbqen niet, ze hebben geen vuurkorf aan.
Nee, ze verbranden gewoon troep. Lampolie erbij en maar klein beetje hout. Het ruikt dus ook niet normaal. Het stinkt dus echt als de pleuris.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:17

xBerber schreef:
Nee, ze verbranden gewoon troep. Lampolie erbij en maar klein beetje hout. Het ruikt dus ook niet normaal. Het stinkt dus echt als de pleuris.

Dan direct de brandweer bellen via 112, net doen als of er brand is, politie komt er dan ook wel bij en het vuur is uit. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:19

Welkom in het schuitje. :+
En het erge is nog, niemand doet er wat aan en zelfs als je de politie belt omdat er de buurman klappen uitdeelt aan een ander, zegt de poltie doodleuk;"Ja, maar het is ook wel te begrijpen dat je soms boos wordt en dan even uitvalt".

Geen tips, ben zelf zoekende...
Al gaan wij gelukkig (hopelijk) over een klein tijdje verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:21

bigone schreef:
xBerber schreef:

Dan direct de brandweer bellen via 112, net doen als of er brand is, politie komt er dan ook wel bij en het vuur is uit. Wie niet sterk is moet slim zijn.
Dit is wel een optie inderdaad. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:23

Jeetje, wat rot zeg :\ Ik heb zelf ook vogels en ben ook geen fan van bbq'en en vuurkorven aansteken, maar je kunt het niemand verbieden. Als ze dit bewust doen om jou te pesten, vind ik het wat anders.
Heb je geen voorzetramen of iets anders waarmee je de kant van de broedblokken kunt beschermen? Ik kan plexiglas voorzetramen op de voliere zetten om de rook buiten te houden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:27

Of een ventilator, zodat de rook wordt teruggeblazen?
De bescherming van je diertjes is nu het belangrijkste!
En jouw verantwoording, niet die van die vervelende buren, al kan ik me voorstellen dat je bloed kookt!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:27

bigone schreef:
xBerber schreef:

Uh sorry maar 112 is voor echt belangrijke zaken niet voor een paar pubers die een vuurkorf aansteken :n daar kan je gewoon een algemeen nummer of de wijkagent voor bellen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:33

Kun je gewoon algemeen politie nummer voor bellen hoor! :) 0900 8844 geloof ik?

Heb ik ook wel eens gebeld voor de buren die hun huisraad in de fik stook, ze waren er vlot bij :j

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:37

Tuinslang pakken en brandje blussen? :+

Nee, even serieus. Ik begrijp heel goed dat je last hebt van dit soort geintjes. Wij hebben een buurman die constant treitert door z'n auto zodanig neer te zetten dat wij niet van ons eigen erf afkomen. Laatst hebben we de politie gebeld, want na 5 jaar was mijn vriend in staat om die vent te verbouwen. Politie is langs geweest...weet je wat ze zeiden? Dan moet je zelf misschien je auto ergens anders neer zetten (het is ons erf! Die buurman heeft geen erf en prakt hem overal neer).
Uiteindelijk is de wijkagent degene die in dit soort zaken bemiddeld. Probeer uit te zoeken wie dat is en los op die manier het probleem op. Uit ervaring weet ik dat politie en gemeente in deze gevallen niks doen.
Succes!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:55

Uhhh zeker geen 112 gaan bellen. Denk dat ze niet zo blij zijn als ze met spoed daar uiteindelijk heen komen en erachter komen dat je ze hebt gebeld voor een andere reden.
Als je denkt dat er brand is bij je buren kijk je toch even over de schutting? 112 bellen is zeker niet de oplossing.

Ts, heb je hun nummer niet? Kun je niet bellen? Kunnen je ouders dat eventueel niet doen?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:10

Ga even langs met je dode vogel.. Vertel ze dat die beestjes zoals ze kunnen zien niet tegen rook kunnen...

Mocht dat niet helpen dan is het tijd dat jij even zeer enthoauaist de plantjes en het gazon water gaat geven...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:23

Maar TS, ben je er uberhaupt al geweest? Of is het je eigen mening dat het hersenloze jongens zijn evenals hun moeder. ;)

Soms kan het echt helpen als je langskomt en rustig praat, dus zonder vooroordelen. Even uitleggen dat je vogels hebt, die absoluut niet tegen de rook kunnen. Niet boos worden, dat werkt averechts, maar uitleggen wat je hobby is en of ze daar rekening mee kunnen houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:42

Langs gaan en dan vooral niet boos worden, maar vragen of ze even mee willen lopen naar jouw tuin.
Laat ze de gevolgen even zien, dat je echt last hebt en dat je bang bent dat je vogels dood gaan. Wellicht dat ze dan begrijpen waarom je het vervelend vind.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:28

@Chayenne; voorzetramen zijn nog in de maak, helaas. Durf ook geen zeil oid ervoor te hangen want ze zijn niet veel gewent.

Langsgaan is al zovaak gebeurd door meerdere mensen uit de buurt. Maar ze luisteren niet helaas. En dan heb ik het niet alleen over vanavond.

Maar ondertussen rookt alles nog als een gek en alles gaat dus nog naar de birdies..