Dilemma auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:45

Ik zit met een dilemma... Mijn vriend moet nog wel beslissen hierover. Zijn beslissing is doorslaggevend.

Ik heb bijna mijn rijbewijs (ik moet nog theorie en praktijk doen maar ik ben zover dat ik aan mijn praktijkexamen toe ben zodra ik geslaagd ben voor theorie) en ik heb nu al een leuk autootje gezien voor mijzelf.

Door omstandigheden kan ik alleen automaat rijden en die autootjes zijn vaak wat duurder omdat ze minder vaak in NL voorkomen en omdat ze vaak zwaarder zijn als een schakel en dus duurder in de belasting. Toevallig nu een autootje gevonden die ongeveer 25 euro per maand aan wegenbelasting kost en die ongeveer 87.000 km heeft gelopen.
De eigenaren zijn ook nog eens goede kennissen van me en willen de auto liever aan mij verkopen dan aan een vreemde.

Maar goed, het probleem dus dat ik mijn rijbewijs nog niet heb. Ik zou de auto wel kunnen kopen en kunnen laten opschorten maar waar laat ik die, mag dan niet op de openbare weg staan. Maarja wie zegt dat ik direct slaag?

Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 12-06-15 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:47

Kunnen die kennissen hem niet voor je vasthouden zolang?
En 87000 ton, denk dat je gewoon 87000 km bedoelt?
Het is vooral ook even kijken naar de aanschafprijs. Ga je zoiets nog terugvinden voor die prijs? Dan zou je het kunnen laten gaan. Maar is het echt een buitenkansje, tja, dan zou ik me nog eens goed bedenken. Desnoods hem ergens op de oprit neerzetten tot je er zelf in mag rijden? Eigen terrein mag (meen ik) zonder rijbewijs...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:08

Tijdelijk overschrijven op vriend of ouders zijn naam? Dan wanneer je je rijbewijs hebt weer overschrijven naar jou?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:10

Ik zelf kocht ook een auto voor ik mijn rijbewijs had. Puur omdat ik tegen een top autotje aanliep...

peugeot 106 destijds, weinig gelopen en weinig mee gedaan altijd stadsautotje. (is inmiddels wel 10 jaar geleden ofzo)

Ik heb het gedaan, hij stond op mijn moeder haar naam tot ik mijn rijbewijs had, in de tussentijd kon zij af en toe er ook in rijden zodat die niet stilstond en problemen kon geven. (lege accu onder andere etc).

Zoiets zou ik dan doen als je een autotje tegenkomt die je graag wilt... Dan blijft die rijden, is die verzekerd en apk loopt door, en als je geslaagd bent kan je erna gewoon overzetten op jouw naam en touren maar!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:06

Op welke termijn denk je je rijbewijs te halen? Als dat nog kort is dan zou ik vragen of ze de auto willen vasthouden. Als het nog paar maanden duurt kun je overwegen om de auto vast te kopen en gewoon op jouw naam te zetten en de WB etc te betalen, of op naam van je vriend te zetten als dat beter aanvoelt. Je mag een auto op naam hebben zonder rijbewijs. Er mag ook iemand anders in rijden dus je hoeft m daarvoor niet perse op naam van iemand anders te zetten.