problemen op de groep .

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

problemen op de groep .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 14:27

11
Laatst bijgewerkt door osanta op 02-04-24 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: problemen op de groep .

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:35

Tja wij kunnen niet zien waarom dit wordt gedaan, het zal wat meeloopgedrag zijn. Wat je eraan kunt doen is het niet zelf op willen lossen, maar naar de leiding stappen. Ik neem aan dat die wel aanwezig zijn toch? Lijkt me dat die dit wel moeten weten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:37

Klinkt als typisch pubergedrag. Niet op reageren, dan gaat de lol er vanzelf wel af.
Mocht dit blijven gebeuren, dan idd naar de leiding stappen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:39

Vervelend dat hij je gekwetst heeft met die opmerkingen... ook heel erg vervelend dat de anderen nu je negeren .... maar je bent daar voor jezelf... niet voor hun... dus het zou leuk zijn als jullie aardig zijn tegen elkaar... maar als dat niet zo is... gewoon jezelf blijven je niet op de kast laten jagen.
Je kan alleen jezelf veranderen... dus kies je eigen weg... en dat die nu beetje lastiger is omdat de rest van de groep niet zo aardig doet... tja. Jij bent niet verantwoordelijk voor een leuke groep waarbij iedereen zich goed voelt... dat is de groep als geheel...(en daarnaast de leiding)
Zorg dus dat jij gewoon aardig bent en hou vast aan je eigen weg, daarmee kom je het verst... hun redenen van dit gedrag.. zou het de situatie beter maken? zou jij je anders gaan gedragen als je van ieder individu wist waarom die X deed...

Heb je het al besproken met de groepsleiding? Heb je houvast aan je huidige therapie... en de therapeut die je hebt?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:43

Wat ontzettend vervelend! Ook al zijn het maar kleine dingen als bekertjes etc, daar kan je je echt rot om voelen!

Ik raad het je echt aan om naar de leiding te gaan! Dit moet je niet proberen zelf op te gaan lossen. Ik zie dit namelijk als een best groot probleem binnen een groep!
Als je ergens over wil praten mag je altijd pb'en!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:57

Praat er over met je persoonlijk begeleider, denk dat die het beste jou en de situatie daar kent en je de beste manieren kan geven om er voor te zorgen dat de groep wel weer goed met elkaar overweg kan :j
Wel doen hoor, daar heb je begeleiding voor he, :j ze zijn er om jou te helpen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:03

Praat er allereerst eens over met je begeleider. Samen kunnen jullie gaan kijken wat fijne oplossingen zijn.

Heb je al eens aangegeven aan de groep dat je je buitengesloten voelt? en dan niet zeggen; jullie sluiten mij buiten. Maar; ik heb het gevoel dat ik buitengesloten word en dat vind ik heel rot.
Dat klinkt voor jou misschien nu een beetje vreemd, maar daarmee beschuldig je niemand maar leg je het bij jezelf. Waarna het voor andere niet mogelijk is om in de verdediging te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:08

Naar de leiding , heb je ook een persoonlijke begeleider? Aankaarten , vooral niet hun de aandacht geven als ze je overslaan maar gewoon zelf pakken . Lachen ze gewoon de rug keren , net kleuters het is een fase :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:31

Vervelend, maar voor wie zit je op die groep... Voor jezelf, om aan jezelf te werken? Of voor hun, om iedereen maar te vriend te houden?

Ik zou het idd aankaarten bij de leiding, dat hun zich niet zo raar moeten gedragen. Maar verder zou ik je op jezelf concentreren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:45

het is een vorm van afgunst,
jij bent/lijkt stabiel en vooruitgang te boeken..
zij moeten weer 'opnieuw' beginnen.

wat mensen dan snel doen is proberen diegene te tackelen/zeer te doen, om ze ook weer terug te krijgen op 'groepsniveau'.

daarom worden stuudjes gepest op school. niet omdat ze zo hard studeren, maar omdat men wil dat ze ook lol gaan maken en meedoen en minder aandacht aan school besteden en liever ook minder belachelijk hoge cijfers.

daarom worden gestopte rokers op een bepaalde manier behandeld door rokers, maar zeker ook door mensen die nooit gerookt hebben.. voor wat betreft de mensen die nog roken.. die blijven maar vragen hoe het gaat, of het te harden is en als men het dan moeilijk krijgt, waarom diegene zich blijft kwellen. als ieamand dan weer begint, wordt er ook gemeend meen getreurd zonde van de poging.. maar in het kort komt het erop neer, dat ze hun 'rookmaatje' onbewust terug willen..
voor mensen die nooit gerookt hebben, die vertonen eigenlijk hetzelfde gedrag.. niet willen geloven in de stoppoging, dingen zeggen als 'ach steek er dan toch weer een op', mis je het niet enorm, ach dan pak je er weer een.. Waarom, onbewust vinden niet rokers, rokers zwak.. de postitie van de niet roker wordt maatschappelijk als meer aanvaardbaar beschouwd.. een gestopte roker, komt ineens langzij, is 'net zo goed' en heel stiekem lijkt het alsof mensen dat helemaal niet willen.. beginnen ze weer, dan begint men weer over 'de verslaafde' en dat het gewoon hopeloos..

onthoud, dit gedrag komt heel veel voor... en gebeurd niet bewust (wat er uit hun mond komt, of het overslaan wel, maar de reden is onbewust). jij gaat de goede kant op, dus probeert men je te laten struikelen zodat je weer net zo bent als de rest.

dus niet op ingaan.. gewoon voor je eigen spulletjes zorgen en als jij een keer de bekertjes pakt, gewoon aan iedereen geven.. sta er boven, maar zonder dit specifiek ook uit te stralen.

iemand zei ooit tegen mij: als anderen lopen te rotzooien, valt het weer meer op dat jij straalt, zonder dat je daarvoor extra hoeft te stralen.

dus gewoon niet teveel kijken wat die anderen doen, of denken te mogen doen en zelf je keuzes maken en je eigen pad banen. wie dat wil volgen is welkom, wie een ander pad beter vind moet dat pad vooral blijven volgen.

En wat al gezegd is.. benoemen bij je begeleiders, wat er gebeurd, dat je je er rot onder voelt en hoe je kunt voorkomen dat jij je daardoor zou laten meesleuren. Immers daarvoor woon je daar ook ten dele, in het verleden zul je wellicht gemakkelijk met groepsdruk zijn meegegaan?

kijk eens goed naar je eigen verleden, en hoe je er nu mee omgaat en wees vooral trost op hoe ver je al gekomen bent.