Hoe combineren jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JesseVerboog

Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:14

Hoi allemaal!

Ik ga het proberen goed uit te leggen, ik heb altijd paard gereden, tot mijn 16,5 ongeveer. Toen een bijbaantje gekregen en andere interesses, Sinds een half jaar begon het weer heel erg te kriebelen ik op zoek naar een bijrijdpaardje. Die heb ik gevonden een Hele lieve Friese merrie van 5 heel dominant en moet nog veel leren wat ik een hele leuke uitdaging vind. Nou ben ik daar ook 3 tot 4 keer in de week. Nou heb ik al 2,5 jaar een vriend.. die leerde mij kennen toen ik even geen paard meer reed dus heeft nooit het 'paardenmeisje' in mij gezien.

Nu heeft hij ook zo zijn hobby's hij kickbokst 3 keer in de week en sport veel. Maar nou gaat hij zeuren over dat hij me weinig ziet en dat ik meer bezig ben met dat paard dan dat ik met hem ben. Maar ik vind het zo fijn dat ik me eigen ding weer heb! want dat heb ik heel lang niet gehad. En van de week zei hij opeens ja het lijkt wel als of we uit elkaar aan het groeien zijn.. :\ Naja omdat ik nu ook een hobby weer heb opgepakt en niet alleen hij iets heeft wat hij vaak doet.. ik snap het niet. Dus mijn vraag hoe doen jullie dat paarden hebben en een man/vriend? En zegt hij ook wel is van die dingen? dat hij dus eigenlijk een soort jaloers is op het paard...

Alvast super bedankt voor jullie hulp :)

_suus19_

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:18

Lastig! Natuurlijk wel begrijpbaar omdat hij je heeft leren kennen zonder tijdrovende hobby. Maar je moet wel je eigen ding kunnen hebben.. Kan je niet je paard doen op de dagen dat hij ook sport, dan kan hij je niet missen toch?

Ik heb zelf 4 paarden en zou niet kunnen leven met iemand die hierover zeurt. Mijn vriend zegt wel eens dat ik te weinig tijd heb, maar dan let ik gewoon weer even extra op dat ik ook tijd voor hem maak. Dat is dan wel belangrijk natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:19

Kun je niet naar het paard gaan op de tijden dat hij kickbokst?

Tja, iedereen heeft recht op z'n hobbies.
Mijn vriend gaat ook regelmatig zonder mij op buitenrit, dat is voor hem ontspannen en heeft hij nodig.
Wie ben ik om hem dat te ontzeggen.

Als je nou echt elke dag uren bij je paard zit, oke... dan is het een ander verhaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:20

Wij combineren onze tijd. Ik heb een paard, een studie en een fulltime baan.
Hij heeft een fulltime baan en gaat graag sporten.

Op de dagen dat ik aan de studie zit of naar school ben gaat hij naar de sportschool.

Op de dagen dat ik ga rijden heeft hij niets maar gaat hij lekker dingen voor zichzelf doen of in huis bezig (wonen samen dus hebben ook nog een huishouden). Dan zorg ik wel dat ik rond half 9 met de koffie weer thuis ben en dan nog tijd voor elkaar hebben.

Afgelopen zondag is hij heerlijk mee geweest naar stal en soms gaat hij ook wel mee op de fiets als ik naar buiten ga. Vaak is de zondagochtend juist van ons zelf, ik ga rijden, hij doet zijn ding en we gaan in de middag lekker samen op pad.

In een relatie is het geven en nemen. Door je eigen identiteit te behouden ben je vaak gelukkiger met jezelf dan dat je dit niet doet. Dat heeft ook weer invloed op je relatie.

Kunnen jullie niet samen kijken dat jij gaat rijden als hij naar de sportschool is/gaat kickboksen?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:21

Ik heb een vriend gehad die vond dat ik minder moest gaan paardrijden, omdat hij altijd hobbyloos thuis zat. Hij begreep het gewoon niet. Dat werd steeds erger.
Mijn huidige vriend laat mij gelukkig gaan en staan waar ik wil, en andersom net zo. Ik vind dat je begrip moet hebben voor elkaar met dit soort dingen. Je wilt toch niet elke avond samen op de bank zitten en elkaars handje vasthouden.. :roll: . Als je van de ander gaat eisen om bepaalde dingen te laten gaat het de verkeerde kant op.

Juist omdat je vriend zelf 3x pw kickbokst zou je denken dat hij wel begrijpt waarom jij ook je ding wilt doen.. En kun je, zoals vaker gezegd, niet naar je paard gaan als hij ook weg is?
Laatst bijgewerkt door Jeaulijn op 10-06-15 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:21

_suus19_ schreef:
Lastig! Natuurlijk wel begrijpbaar omdat hij je heeft leren kennen zonder tijdrovende hobby. Maar je moet wel je eigen ding kunnen hebben.. Kan je niet je paard doen op de dagen dat hij ook sport, dan kan hij je niet missen toch?

Ik heb zelf 4 paarden en zou niet kunnen leven met iemand die hierover zeurt. Mijn vriend zegt wel eens dat ik te weinig tijd heb, maar dan let ik gewoon weer even extra op dat ik ook tijd voor hem maak. Dat is dan wel belangrijk natuurlijk.

Dankjewel voor je reactie :)

Ja ik doe het paard meestal maandag, dinsdag woensdag en hij sport op maandag woensdag donderdag dus de meeste dagen ben ik er al dat hij bokst... maar nu is de eigenaresse een paar weekenden weg en straks 2 weken op vakantie dus dan ben ik er bijna elke dag maar hij doet nu net als of dit altijd zo is.. terwijl dat nu voor een paar weken zo is..

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:24

Dankjewel voor alle reacties, ja nou dat doe ik dus al een paar dagen.. maar hij zegt ja je bent anders aan het worden, je praat er te veel over. Maar ik ben er nou eenmaal veel en het is gewoon mijn ding ik ben er heel enthousiast over. Ik probeer er over te praten en hij is 1 keer mee geweest en vind het maar 'stink beesten'.. dus haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:24

JesseVerboog schreef:
Dankjewel voor alle reacties, ja nou dat doe ik dus al een paar dagen.. maar hij zegt ja je bent anders aan het worden, je praat er te veel over. Maar ik ben er nou eenmaal veel en het is gewoon mijn ding ik ben er heel enthousiast over. Ik probeer er over te praten en hij is 1 keer mee geweest en vind het maar 'stink beesten'.. dus haha
:x
So far respect voor je hobby zeg!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:26

Tjah paarden zijn ook niet zomaar een hobby, meer een passie :) Heb je geen vriendinnen of andere mensen waarmee je over paarden kunt praten? Ik kan wel een deel van mijn verhalen kwijt aan mijn vriend, maar op een gegeven moment vind hij het ook wel boring :)

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:27

KoudbloedKim schreef:
JesseVerboog schreef:
:x
So far respect voor je hobby zeg!

jupp.. :n

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:29

Jeaulijn schreef:
Tjah paarden zijn ook niet zomaar een hobby, meer een passie :) Heb je geen vriendinnen of andere mensen waarmee je over paarden kunt praten? Ik kan wel een deel van mijn verhalen kwijt aan mijn vriend, maar op een gegeven moment vind hij het ook wel boring :)

Ja ik vertel het oook zeker aan mijn vriendinnen maar tegenwoordig is het zo dat als ik er alleen al over begin hij al gaat zuchten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:29

Praat je vriend ook veel over het kickboksen of niet?

Als het zijn intresse niet heeft moet je natuurlijk wel opletten dat als je samen bent het nog alleen maar paard dit en dat is.
Rij en geniet van je hobby en zoveel mogelijk als hij ook aan het sporten is en verder, als hij daar niet tegen kan, de deur uit ermee.

Als hij jou die hobby niet gunt, tja, wat moet je er dan mee.
Hij mag dus zijn week indelen naar believen en 3 x in de week sporten en jij moet thuis braaf op hem wachten? Uit welke eeuw komt die jongen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:30

Ik denk dat ik iets had geantwoord;"Ik krijg in ieder geval nog liefde terug i.p.v tegen een levenloze zak aan te trappen", maar ja, dat levert geheid ruzie op.
Maar zelf zou ik het niet pikken dat iemand zo tegen me deed.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:33

Ik heb tegen mijn vriend gezegd toen ik hem leerde kennen dat ik een paard had en dat hij altijd op te tweede plaats zou staan en als hij daar niet tegen zou kunnen dat ie maar beter een ander kon gaan zoeken. We hebben nu 5 jaar een relatie, we wonen samen. hij zeurt nooit (over het paard dan :D ) . Ons voordeel is dat hij kok is en vaak in het weekend werkt en Savonds en ik werk sochtends vroeg, dus ik heb smiddags en Savonds alle tijd voor mezelf :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:33

Wauw... Wonen jullie samen of niet?

Ik krijg een klein beetje de kriebels bij je verhaal. Ik vind het juist goed dat ieder zijn ding heeft, hij boksen jij paarden en dat je daar graag over verteld tja hoort er wel een beetje bij. Als hij het echt niet op prijs stelt praat je tegen je vriendinnen oid. Maar dat hij het bijna soort van gaat verbieden is toch wel apart..

Heb je gevraagd wat de echte reden is? Het lijkt net of dat hij wil dat je altijd tijd voor hem maakt en bij hem bent. Lijkt mij niet echt gezond.

Vooral de zin "ik heb het idee dat je aan het veranderen bent" . Ben jij dan vrolijker, opgewekter of is hij jaloers op jou nieuwe levensfase?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:35

Mijn man vindt het prima... blij dat ik een leuke 'hobby' hebt en daar mag ik zoveel tijd insteken als ik wil/nodig acht... Zolang we samen maar ook af en toe iets leuks doen en dat valt altijd te plannen.
Het is belangrijk als je in een relatie kunt zijn wie je bent en als dat niet zo is...tja geen hand vol maar een land vol. Zou samen iets gezelligs plannen maar als meneer zich bedreigt voelt door een paardenhobby... tja.. Dan zou ik lekker opzoek gaan naar een met wat meer zelfvertrouwen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:38

Mijn eerste vriendje (meer dan 14 jaar geleden) was ook jaloers op mijn paard, die vond het ook maar niks dat ik wel iedere dag tijd had voor paard en niet iedere dag voor hem. Maar ja had hij even pech, paard was er eerder dan hij, dus hij had zich maar aan te passen.

Nu al jaren geen eigen paarden meer, eerst ook jaren niet gereden en bij toenmalige vriend dus in de relatie ook weer gaan rijden. Hij vond dat prima. Bij huidige vriend reed ik dus al toen we elkaar leerden kennen. Hij heeft niks met paarden, maar vind het prima als ik 2 a 3x in de week ga rijden. Hij zou het niet zien zitten overigens als ik zelf een paard zou kopen. Dan blijft er wel heel weinig tijd over voor andere dingen.
Ik zorg er wel voor dat ik het thuis niet vaak over paarden heb. Hij vindt het niet zo boeiend dus hoef ik hem er ook niet mee lastig te vallen. Ik zeg wel dat ik lekker gereden heb oid, of dat het leuk was (of niet) en daar blijft het dan bij.

Probeer je paardenverhalen met paardenmensen te delen. Niet-paardenmensen snappen er toch niks van. Met mijn vriend heb ik nu 1 avond in de week waarop we sowieso vrij houden voor elkaar, dat vinden we allebei erg prettig want anders zie je elkaar nooit echt (ondanks dat we samenwonen).

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:41

spatter schreef:
Praat je vriend ook veel over het kickboksen of niet?

Als het zijn intresse niet heeft moet je natuurlijk wel opletten dat als je samen bent het nog alleen maar paard dit en dat is.
Rij en geniet van je hobby en zoveel mogelijk als hij ook aan het sporten is en verder, als hij daar niet tegen kan, de deur uit ermee.

Als hij jou die hobby niet gunt, tja, wat moet je er dan mee.
Hij mag dus zijn week indelen naar believen en 3 x in de week sporten en jij moet thuis braaf op hem wachten? Uit welke eeuw komt die jongen?

nou 1 ding is zeker dat hij heel anders is opgevoed dan ik en dat merken we allebei heel erg!

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:41

Super lastige situatie. Maar dat zuchten als jij over je hobby begint zou ik zelf echt verschrikkelijk ergerlijk vinden. Dan kan hij een tik krijgen :p. Mijn vriend vond het juist leuk dat ik een hobby had. Ik nam hem op zijn vrije dagen soms mee ook al vond hij in eerste instantie paarden helemaal niets. Op een gegeven moment vroeg hij zelf of hij mee mocht.

Kan je je vriend niet eens meenemen? Dat hij kan zien hoe leuk jij het vindt en misschien vindt hij het stiekem zelf ook leuker dan hij denkt ? Zo niet, moet hij alsnog respect hebben voor het feit dat jij je eigen hobby hebt. Net als hij. Jij laat hem toch ook gewoon boxen? Lijkt wel alsof hij wat jaloers is ofzo.. Dat jij meer plezier hebt in je hobby dan hij.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:42

KoudbloedKim schreef:
Ik denk dat ik iets had geantwoord;"Ik krijg in ieder geval nog liefde terug i.p.v tegen een levenloze zak aan te trappen", maar ja, dat levert geheid ruzie op.
Maar zelf zou ik het niet pikken dat iemand zo tegen me deed.

_/-\o_ _/-\o_ :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:44

Idd gewoon ieder z'n eigen hobby. Hij zal na het boxen ook niet naar viooltjes ruiken neem ik aan, en anders is hij niet gaan boxen ;)

Hoe is jullie situatie verder samen?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:49

Ik leerde mijn vriend gelukkig kennen toen ik mijn paard al had. Hij weet dus niet beter, en weet dat hij toch echt op de 2e plek staat :D. Hij vind hardlopen leuk, dus gelukkig is dat wel te combineren met paardrijden. Verder gaat hij wel eens mee even voeren, maar alleen als ik het vraag. Kan je hem niet eens meenemen als je maar eventjes gaat? Dan ziet hij wat je daar allemaal doet. Of ga juist naar je paard als hij aan het boxen is.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:50

gribaldi schreef:
Wauw... Wonen jullie samen of niet?

Ik krijg een klein beetje de kriebels bij je verhaal. Ik vind het juist goed dat ieder zijn ding heeft, hij boksen jij paarden en dat je daar graag over verteld tja hoort er wel een beetje bij. Als hij het echt niet op prijs stelt praat je tegen je vriendinnen oid. Maar dat hij het bijna soort van gaat verbieden is toch wel apart..

Heb je gevraagd wat de echte reden is? Het lijkt net of dat hij wil dat je altijd tijd voor hem maakt en bij hem bent. Lijkt mij niet echt gezond.

Vooral de zin "ik heb het idee dat je aan het veranderen bent" . Ben jij dan vrolijker, opgewekter of is hij jaloers op jou nieuwe levensfase?

Nee ben nog 19 en studeer voorlopig nog lekker bij me ouders :D Ja ik ben wat drukker en vrolijker naar mijn idee, ik was vroeger nooit zo goed met meisjes had alleen maar vrienden en nou krijg ik opeens allemaal vriendinnen! Wat ik echt super leuk vind! En hij verbied het niet echt maar hij is meer gewoon de hele tijd aan het mopperen..

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 12:52

palousa_boy schreef:
Idd gewoon ieder z'n eigen hobby. Hij zal na het boxen ook niet naar viooltjes ruiken neem ik aan, en anders is hij niet gaan boxen ;)

Hoe is jullie situatie verder samen?

We zijn als water en vuur, echt twee tegen polen maar wel heel erg gek op elkaar. We hebben helaas wel veel ruzie en onenigheden omdat we dus zo verschillend zijn. En nee hij ruikt zeker niet naar viooltjes als hij klaar is met boxen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:53

Wij hebben dit opgelost door altijd samen naar het paard te gaan :P
Alleen die van jou vindt de paarden niet leuk. Als hij zelf 3x per week kickbokst heeft hij imo geen recht om te klagen over jouw 3 keer. En paardrijden is geen hobby of sport, het hoort echt bij je leven. Als hij daar niet tegen kan gaat hij het nog zwaar krijgen.