Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Airborn schreef:Van wat ik van mijn vriend heb begrepen kun je met microsoft acces soms nog heel veel meer dan excel. Ik weet zelf niets van het programma, maar misschien kun je daar eens naar kijken?
Heb hem ook op mijn laptop staan... die toen niet meer wilde opstarten 
Marise01 schreef:Ik ben ook aan het afstuderen en ik gebruik stata ipv spss. Dat kan ook en werkt misschien nog wel makkelijker ook. Ook het invoeren van data heb ik voor een deel handmatig moeten doen maar verder had ik al een heel deel wat al elektronisch was, was dus alleen een kwestie van aanvullen. Ik denk dat dat je probleem is he, weten hoe je alles in moet voeren? Maak catagorieen voor het weer ipv 100 mogelijkheden maak je dan 4 catagorieen, wat je regressie straks een stuk makkelijker maakt.
Mocht je over willen stappen naar Stata kan ik je zeker helpen, mijn p box staat open! Kan mezelf een soort van expert noemen op het moment, jammer genoeg
maar minder fijn
)
Vanillia schreef:Wat vreemd dat je nog nooit met SPSS hebt gewerkt als je dat nu wel nodig hebt voor je scriptie TS. Kan niets anders dan je heel veel succes wensen!