Jacuzzi of hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Jacuzzi of hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:11

Hoi allemaal!

Mijn broer (die helemaal niks met paarden te maken heeft) wil graag een jacuzzi. Jacuzzi + installatie kosten +/- €10.000. Dit vind ik echt te veel geld voor zoiets. Ik ga zelf hier niet veel ingaan omdat ik s avonds altijd bij de paarden zit, of ik ben aan het leren.
Ik wil graag een hond. Een australische herder. De hond kost €500. Alles (eten, bench, ....) erbij zou oplopen tot €600. (We hebben nog veel spullen van onze vorige berner sennen liggen!). Ook als de hond echt ziek zou worden, zal dit niet tot €10.000 oplopen.

Mijn ouders zijn nu aan het twijfelen. Ofwel een hond, ofwel de jacuzzi.
Wat zijn jullie ervaringen?

xxxx pompidou (15jr, broer:18jr)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:13

Waar je ouders zelf het meeste plezier aan hebben :) Zij betalen er ook voor immers. Dus heel simpel; draai de vraag voor hun om; pap, mam, wat zouden jullie het liefste willen? Dus zet je eigen belang gewoon even aan de kant.

Nessie

Re: Jacuzzi of hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:15

Zijn wel heel verschillende dingen. Een jacuzzi vraagt een stuk minder aandacht dan een hond, het is maar net of iedereen er tijd in wil steken.

Borisje

Tsja, een jacuzu wordt niet ziek, niet uitgelaten en je kan hem zo weer de deur uit doen. Een hond niet. Ik vind het nogal een groot verschil. Een hond ga je echt voor met het hele gezin, en dat is niet alleen een aanschafprijs.

Ik vind het nogal een rare stelling. Een hond schaf je niet zo even aan. Zeker geen Aussie. Weet je zeker dat je daar wel genoeg tijd voor hebt? Dat zijn enorm actieve honden die mentaal en lichamelijk bezig gehouden moeten worden.
Daarnaast zou ik niet klakkeloos een pup aanschaffen, maar gaan kijken voor een herplaatser.
Laatst bijgewerkt door Borisje op 09-06-15 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Tja, dat zal een beslissing zijn die je ouders zullen maken lijkt mij? Ik neem aan dat zij betalen, wie betaald bepaald in de regel. Ik begrijp niet helemaal wat je vraag nu is die je aan bokkers wilt voorleggen?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:16

vuurneon schreef:
Waar je ouders zelf het meeste plezier aan hebben :) Zij betalen er ook voor immers. Dus heel simpel; draai de vraag voor hun om; pap, mam, wat zouden jullie het liefste willen? Dus zet je eigen belang gewoon even aan de kant.

Dit.

En als jij geen tijd hebt voor een jacuzzi, heb je dat waarschijnlijk al helemaal niet voor een hond.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het een rare overweging vind, het één OF het ander. Zou het los van elkaar bekijken. Spelen zulke verschillende overwegingen mee. Dus ik zou ze gewoon één voor één overwegen. Misschien allebei niet, misschien allebei wel, misschien alleen de hond of misschien alleen de jacuzzi. Best 'n raar verhaal dit.
Laatst bijgewerkt door Babbelientje op 09-06-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:16

Een hond kost in zijn leven veel meer als de aanschafkosten. Laat hem een keer goed ziek worden, vlooien, luizen of iets anders krijgen.
Daarnaast: jaarlijkse enting en check-up à €65,00 per keer, dierenpension voor als je met vakantie bent, evt. een verzekering voor de hond, hij zal vast eea slopen in zijn leven, manden verslijten, of een ander schade toebrengen (WA).
Dus ik denk dat je in een heel hondenleven ook gauw dat bedrag kwijt bent.
En dan heb ik de tijd die je erin steekt niet eens meegeteld.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:18

Jacuzzi kost ontzettend( maar dan ook ontzettend) veel stroom :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:19

Voor mj zou de keuze makkelijk zijn, ik zou voor de hond gaan maar dan moet je daar wel de tijd voor hebben. Vooral bij een australian shepherd.

(1 tip, niet vervelend bedoeld. Maar kijk goed waar je je evt hond vandaan haalt. Hier nu een pup van 9 weken van een goede fokker maar dn red je het niet met die 500euro hoor.. ;) )

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:20

Bijzondere keuze...
Ik denk dat de keuze door je ouders bepaald zal moeten worden, zij betalen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:22

Een rashond voor €500,-? Markplaats zeker? Bij een goede fokker zijn pups sowieso al duurder.

Wat gaat er met de hond (jouw wens, niet die van je ouders) gebeuren als jij het huis uit gaat? En wie gaat de hond bezighouden als jij op school zit? Herdershonden hebben veel aandacht, uitdaging en beweging nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:23

Hond en jacuzzi, die laatste zijn er ook wel een stuk goedkoper en 500 voor die hond vind ik weinig voor een rashond. Als je er eentje bij een onbetrouwbaar adres haalt dan kunnen die kosten zeker wel richting de 4 a 5 duizend euro oplopen. En jij hebt niet eens tijd om in de jacuzzi te zitten laat staan voor een hond te zorgen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:23

Wat een... bijzonder topic met een aparte keus.
Het is gewoon totaal niet vergelijken. Een rashond voor 500 euro lijkt me sowieso geen veilige optie. Bij welke fokker komt de hond dan vandaan? Hebben ze een website?
Denk erom: goedkoop is vaak duurkoop, ook bij honden!

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:36

gabyfedde schreef:
Een rashond voor €500,-? Markplaats zeker? Bij een goede fokker zijn pups sowieso al duurder.

Wat gaat er met de hond (jouw wens, niet die van je ouders) gebeuren als jij het huis uit gaat? En wie gaat de hond bezighouden als jij op school zit? Herdershonden hebben veel aandacht, uitdaging en beweging nodig.

Hoi,
Ik snap je vraag heel goed. HELE goede vrienden hebben deze puppy's te koop. Ze willen ze voor ons verkopen aan 500€. Mijn papa is elke dag thuis. Hij was met onze vorige hond bezig als wij op school zaten. Eens wij thuis waren moesten wij de hond aandacht en beweging geven. Dit gaat ook zo zijn met onze nieuwe hond!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:39

Als je al geen tijd hebt om in een jacuzzi te gaan zitten, waar moet je dan de tijd vandaan halen om meerdere keren per dag een hond uit te laten, op te voeden en aandacht te geven?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:40

Omdat mijn hond meegaat naar de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:40

Ik heb hier een rashond zitten van 450 euro. En komt uit een goede werklijn :D

Maar je hebt geen tijd om in een jacuzzi te zitten? Hoe wil je dan tijd hebben voor een hond :+

Die van mij hebben echt niet genoeg aan een uurtje beweging.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:41

pompidou2602 schreef:
Omdat mijn hond meegaat naar de paarden.

3 keer per dag? Alleen bij de paarden zijn is voor werkthonden niet echt boeiend...

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:42

Met geen tijd in de jacuzzi bedoel ik ook dat ik gewoon niet er in wil. Ik vind dat niet fijn, ik ga indd veel liever wandelen of spelen met een hond!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:43

Het gaat er niet om wat jij wil.... Jij hoeft niet te betalen....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:44

Ik heb een Aussie dus voor mij zou de keuze heel simpel zijn. Natuurlijk een Aussie, dat is toch veel leuker dan een jacuzzi. (niet dat een jacuzzi niet leuk is hoor die zou ik er best ook nog wel bij willen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:45

Mijn honden worden 's ochtends 3 kwartier uitgelaten. Tussen de middag half uur. En 's avonds anderhalf uur. Daarnaast word er met beide apart half uur gefietst. Elke kwartier appél training.
En met de mechel speur ik 3 x in de week. En thuis krijgen ze nog de nodige hersenwerk.

Sla ik 1 dag beweging over. Dan heb ik 2 zeer vervelende honden.

Dus alleen mee naar de paarden is te weinig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:45

Pieteritus1 schreef:
Een hond kost in zijn leven veel meer als de aanschafkosten. Laat hem een keer goed ziek worden, vlooien, luizen of iets anders krijgen.
Daarnaast: jaarlijkse enting en check-up à €65,00 per keer, dierenpension voor als je met vakantie bent, evt. een verzekering voor de hond, hij zal vast eea slopen in zijn leven, manden verslijten, of een ander schade toebrengen (WA).
Dus ik denk dat je in een heel hondenleven ook gauw dat bedrag kwijt bent.
En dan heb ik de tijd die je erin steekt niet eens meegeteld.

Jij denkt dat je in een hondenleven 10.000 euro kwijt bent??
Mijn god, dan ben ik benieuwd wat je in huis hebt.

'Mijn hond valt denk ik in de categorie "normaal", deze heeft nog nooit iets gesloopt, heeft nog steeds dezelfde mand en heeft nog nooit schade aan een ander toegebracht. Kosten = 0,00 euro.
Verzekerd is ze niet en een dierenpension hoeft niet, wellicht heeft TS ook oppas bij familie/ kennissen. Kosten = 0,00 euro.
Jaarlijkse enting is 40,00 euro.
Buiten voer en snacks is dat het op jaarbasis. Ziekte niet meegerekend.

TS; ik vind het echt een belachelijke keuze; een jaccuzi of een hond. Qua kosten, maar ook qua zorgen en tijd die je erin moet steken. Ik zou de keuze lekker aan je ouders laten, die betalen immers, dus moeten er ook het meeste plezier uithalen.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:46

love_western schreef:
Mijn honden worden 's ochtends 3 kwartier uitgelaten. Tussen de middag half uur. En 's avonds anderhalf uur. Daarnaast word er met beide apart half uur gefietst. Elke kwartier appél training.
En met de mechel speur ik 3 x in de week. En thuis krijgen ze nog de nodige hersenwerk.

Sla ik 1 dag beweging over. Dan heb ik 2 zeer vervelende honden.

Dus alleen mee naar de paarden is te weinig.

Denk toch dat er niet veel zijn die ZOOOOO veel met hun honden bezig zijn

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:46

Dus jij wilt een puppy want die vind je lief, leuk etc. Maar je vader doet de verzorging gedurende de dag en jij als je thuis bent. Maar 's avonds ben je bij de paarden. Dus eigenlijk komt de gehele verzorging bij je ouders. Dan heb jij daar eigenlijk dus ook niets over in te brengen want je doet eigenlijk niets tot vrij weinig aan de verzorging en je betaald niets.

Dan heb je dus geen keuze...

Edit. De hond gaat mee naar de paarden. Maar dan ben jij toch bezig met de paarden? Hoe ga je dat doen met een jonge hond?