Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
FCSA schreef:In NL geldt de wet op de vaste boekenprijs, wat betekent dat boeken overal hetzelfde kosten. De verkoper mag je het boek dus niet voor minder dan de (door de uitgever) vastgestelde prijs verkopen. Wat je wel kunt doen, is het boek terugsturen en je geld terugkrijgen.
) een offerte sturen, dan is het bedrag dat daarin staat ook bindend. Aan ons om het dus goed te checken voordat het de deur uit gaat. En ook hier geldt dat de klant een koop aangaat met ons en niet met de fabrikant.liedje89 schreef:Is het boek bij andere verkopers ook zo duur dan?
Het lijkt mij niet dat je als verkoper iets kan verkopen opsturen en dan ineens de rekening kan verdrievoudigen ? Als het een fout van de uitgever/leverancier is dan moet die daar toch voor opdraaien lijkt me niet de klant. Ik weet niet of je in duitsland zoiets hebt als een juridisch loket of een consumentenbond om dergelijke vragen aan te stellen?
Kentaro schreef:Toch vraag ik me het af of je niet gewoon het bedrag dat in je bevestiging stond kunt betalen?! Als wij (oke, gaat dan niet om boeken, maar om verwarmingsketels e.d.) een offerte sturen, dan is het bedrag dat daarin staat ook bindend. Aan ons om het dus goed te checken voordat het de deur uit gaat. En ook hier geldt dat de klant een koop aangaat met ons en niet met de fabrikant.
heb je heel toevallig een uitgebreide rechtsbijstand? Dan zou ik daar eens een telefoontje aan wagen!
Je kunt natuurlijk het boek terug sturen, maar je wilt het graag hebben.
Prrrr schreef:Als zij niet voor het bestelbedrag hadden willen leveren, dan hadden ze het niet moeten doen. Jij bent op geen enkel moment akkoord gegaan met levering voor € 128,-, zij zijn wel akkoord gegaan met jouw bestelling voor € 39,95, gezien het feit dat ze voor dat bedrag toch geleverd hebben. Nee, ze kunnen niet eigenmachtig de prijs verhogen.
Sjira schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor een boek het gaat![]()
Toen je het boek bestelde voor €39,95, leek dat een redelijke prijs voor dat boek? Of had je toen al in de gaten dat het wel erg weinig is voor dit boek?

Prrrr schreef:Als zij niet voor het bestelbedrag hadden willen leveren, dan hadden ze het niet moeten doen. Jij bent op geen enkel moment akkoord gegaan met levering voor € 128,-, zij zijn wel akkoord gegaan met jouw bestelling voor € 39,95, gezien het feit dat ze voor dat bedrag toch geleverd hebben. Nee, ze kunnen niet eigenmachtig de prijs verhogen.
Wilawander schreef:Kentaro schreef:Toch vraag ik me het af of je niet gewoon het bedrag dat in je bevestiging stond kunt betalen?! Als wij (oke, gaat dan niet om boeken, maar om verwarmingsketels e.d.) een offerte sturen, dan is het bedrag dat daarin staat ook bindend. Aan ons om het dus goed te checken voordat het de deur uit gaat. En ook hier geldt dat de klant een koop aangaat met ons en niet met de fabrikant.
heb je heel toevallig een uitgebreide rechtsbijstand? Dan zou ik daar eens een telefoontje aan wagen!
Je kunt natuurlijk het boek terug sturen, maar je wilt het graag hebben.
Ja precies zo zie ik dat ook. Nee heb ik helaas niet. Weet niet of mijn schoonvader die zoiets wel heeft dat zou kunnen navragen voor mij? Het staat op zijn zoons naam. Heb zoiets nog niet eerder nodig gehad. Maar vind het zonde dit nu gewoon zo klakkeloos te betalen want wil het inderdaad graag hebben.
) eens kunnen bellen om te informeren!