Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 00:15

Zou je dan nog steeds hetzelfde leven leiden?

Ik ben benieuwd wat bokkers zouden doen als geld geen rol speelde.
Veel mensen durven niet hun droomleven te leiden, omdat ze bang zijn voor de financiën.
Maar wat als dat nou geen rol speelde, wat zou je dan echt willen doen?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

PollyPancake

Re: Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:24

Ik zou gaan reizen en wat van de wereld willen zien! Dat lijkt me echt zo gaaf.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:25

Wereldreis met mijn kat maken. De allermooiste plekken bezoeken en ontdekken en nieuwe mensen en culturen ontmoeten. Dat is wat ik zou doen als geld geen rol speelt. En nee, zou geen luxe hotels boeken, gewoon zoveel mogelijk bij lokals via airbnb en anders met een camper ofzo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 00:27

Maar wat houd jullie tegen dit te doen? Is het puur alleen vanwege het geld? Want reizen is mogelijk,sterker nog het is goedkoper dan settelen. Ik reis nu al 2 jaar non stop de wereld over en ik ben absoluut geen miljonair.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:30

Reizen inderdaad. Met geld hoef ik me geen zorgen te maken om mijn toekomst/studie/werk etc en kan ik die verantwoordelijkheden laten varen. Met geld hoef ik me geen zorgen te maken om mijn rekeningen ..

Dus dat is een belangrijk onderdeel waarom ik nu niet reis; geld. Maar ook omdat ik best wel veel zorg draag voor mijn familie en ze ook niet zolang kan missen.. Maar heb ik geld, dan kan ik vaker terugvliegen om ze te zien en hoef ik niet een heel halfjaar of jaar weg te blijven. Geld om heen en weer te reizen is er dan.. Of om ze mee te nemen! Lijkt me heerlijk..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:31

Babeth schreef:
Maar wat houd jullie tegen dit te doen? Is het puur alleen vanwege het geld? Want reizen is mogelijk,sterker nog het is goedkoper dan settelen. Ik reis nu al 2 jaar non stop de wereld over en ik ben absoluut geen miljonair.

Het feit dat ik geen geld heb? :') ik heb al een hoop gereisd hoor, maar niet echt rondreizen, dus van plek naar plek. Daar heb je toch echt een budget voor nodig. Verder moet je je zorgverzekering blijven betalen en ik heb momenteel ook een huurhuis. Dus allemaal vaste lasten die doorgaan als ik zou reizen.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:32

Een huis kopen... Paard aan huis... Stukje verderop huisje voor mijn moeder en stiefvader en gewoon rust... Opzich geen wilde wensen denk ik maar toch echt een ver van me bed show.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:34

Ik zou na m'n hbo naar de universiteit gaan en heel lang doorstuderen denk ik :) .

Of ik dit zonder 'onbeperkt' geld kan doen weet ik niet. Ik heb nu, nu ik studiefinanciering krijg, al moeite met het betalen van m'n school. Die stufi is na m'n hbo ook gewoon afgelopen en of ik dan de universiteit nog kan betalen, wie weet. De kans dat ik alles kan studeren wat ik zou willen, schat ik in ieder geval heel erg klein.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:34

Een huisje met een groot stuk land kopen en verwaarloosde/ongewenste dieren opvangen :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:35

Babeth schreef:
Zou je dan nog steeds hetzelfde leven leiden?

Ik ben benieuwd wat bokkers zouden doen als geld geen rol speelde.
Veel mensen durven niet hun droomleven te leiden, omdat ze bang zijn voor de financiën.
Maar wat als dat nou geen rol speelde, wat zou je dan echt willen doen?

Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden.

emigreren met de hele familie! iig weg uit dit rot land!

maar helaas is het niet zo.... geld speelt wel degelijk een rol -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:37

Ik zou er een stuk extra land bij kopen voor de paarden, een nieuw stalgebouw laten plaatsen, mijn buitenbak voorzien van een goede bodem, een paar goede fokmerrie's erbij kopen, een jonge auto en een betere trailer kopen, mijn huis laten moderniseren (en dus niet zelf hoeven knoeien en klussen), met mijn gezin een all inclusive vakantie naar Cuba boeken, wat minder uren gaan werken :). Best een lijstje al zeg ik het zelf.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:39

Hier op La Palma een klein huisje kopen met veel grond en wat doen voor de straathonden hier. Hetzelfde idee in Frankrijk staat me overigens ook wel aan. Ja, geld houd me tegen. :+

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:53

Ik zou al het land en ons huis terug kopen (hebben me ouders moeten verkopen ivm de ondergang van ons bedrijf)
Dan zou ik met een goeie advocaat ons land wat als bollenland is bedoelt om laten toveren tot een weiland en nog een bak zodat ik een vast stuk heb om op te rijden
Ook zou ik er nog een paar stallen bij nemen en die verhuren en miss nog een paard erbij
En in de schuur zou ik land laten storten zodat ik ook een binnenbak heb

Maar helaas geld is en blijft een rol spelen
Hoewel we nu wel al bezig zijn met het terugkopen van een gedeelte waardoor ik een soort van bak krijg maar die is dan klein maar alles is beter als niets ;)

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:04

- Stoppen met werken -
Geld weggeven aan dierbaren.
Geld weggeven aan goede doelen voor mens/dier/natuur.

En dan, (want ik heb dan oneindig veel geld, toch?) huis, gezin, paarden, hond. Bedrijfje opzetten. Reizen.

En wat houdt me nu tegen om dat nu te doen? Eh... Geld? ;) ;)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:05

Ik zou gaan emigreren naar Groot-Brittannië en daar een mooie boerderij kopen met veel grond.
Aan de ene kant zou ik ook verwaarloosde dieren willen opvangen, maar aangezien ik ook af en toe zou willen reizen zal dat dan niet gaan lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:16

Veel trouwjurken kopen voor mijn verzameling en hopen dat ik meer tijd krijg om te doen waar ik allemaal zin in heb :')

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:17

Ik heb me dit afgevraagd toen op de radio steeds de reclame "wat zou jij doen met 10 miljoen?" kwam....

Ik voel me thuis in dit huis dus mss dat ik het een soort grote beurt zou laten geven. Ik zou een paar dagen weggaan (weekendje ofzo) en mn beestjes zouden verwend worden. Maar verder zou mijn leven gewoon doorgaan! Ik heb onwijs veel plezier in mn werk en mijn man werkt met plezier! Ik heb huisje boompje beestje en ons eerste kindje is onderweg.... Wat wil ik nogmeer? Ik zou met "derest" mn familie denk ik ontlasten. Mn vader met pensioen en mn schoonouders vrijheid bieden.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:20

Ik zou dan zooo graag de wereld over willen reizen! Lijkt me zo heerlijk, wil ik zo graag! En ik zou zoveel mogelijk gave festivals en concerten bezoeken! Vans warped tour in america staat echt op de bucketlist.

En als ik klaar ben met al dat gereis, zou ik naar amerika willen emigreren en daar een fijn huisje met plek voor paarden erbij willen hebben :)

If only.. hahah

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:25

Paard aan huis, een deel weggeven aan dierbaren en mensen die het hard nodig hebben en goede doelen die opkomen voor dieren. En natuurlijk wat leuke jurkjes en spulletjes voor mezelf, voor mijn paard een springzadel, matchende dekjes en oornetjes en peeskapjes - dat soort dingen :D
Nooit meer werken en een bordercollie nemen, want daar heb ik dan alle tijd voor <3
Een veulentje fokken bij mijn merrie want dat wil ik al zo lang... En nog een paar leuke paardjes voor erbij. Huizen kopen in mijn buurt voor mensen die ik graag om me heen heb en die helaas ver weg wonen. Dat zijn zomaar wat dingetjes die ik nu kan bedenken uit het blote hoofd :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:54

Dit land uitgaan , ergens ver weg wat opbouwen

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:54

Voornamelijk de financiele kant en verantwoordelijkheden die daarbij horen houden me nu tegen om te gaan reizen. Ik ben nog bezig met mijn studie wat geen vetpot is en waarvan ik ook niet zomaar een tijd weg kan. Die studie volg ik onder andere zodat ik mij later minder zorgen hoef te maken over de financien en kan genieten van het leven. Ik wil tegen die tijd ook echt wel sparen en wat reizen maken, maar echt de hele wereld zien, alle bijzondere plekken op aarder (wat ik graag wil) zal me waarschijnlijk nooit lukken omdat ik eerst moet sparen voor ik een reis kan maken en als ik dan terug ben moet ik weer sparen voordat ik mijn volgende reis kan maken. Ik denk dus niet dat ik lang genoeg hier rond mag lopen haha. Als ik oneindig veel geld had hoefde ik niet te sparen en kon ik mijn reis zo lang maken als ik wil, dan weer even naar huis voor familie en dergelijke en het volgende jaar ofzo weer een grote reis.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 01:57

Huilen van verdriet :=
Nooit meer kunnen dagdromen en streven naar de (nog) onbereikbare dingen.
Nee ik zou niet moeten denken aan oneindig geld te hebben.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 03:27

Ik zou mijn zoontje van school afhalen en thuis onderwijs willen geven. Een camper kopen en gaan reizen. Reizend over de hele wereld wereld wijs worden.
En ergens een huis met land kopen voor de paardjes die ik dan ga aanschaffen.
En mijn familie helpen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 03:35

Een leuk huisje laten bouwen op een mooie plek in Nederland met ruimte voor allerhande dieren, hier een zorgboerderij in vestigen en dagbestedingcentrum van maken voor mensen die het nodig hebben.
Wel wat personeel aannemen zodat ik ook nog tijd heb om mijn hobby fotografie en film maken uit te kunnen oefenen.
Verder zorgen dat mijn ouders ook een leuk huisje op mn land hebben zodat als die mijn zorg later nodig hebben dit ook kunnen krijgen en ik ze vaak kan zien.
Gewoon genieten van de dingen die ik fijn vind om te doen!
En eens kijken wat nu echt mijn passie is in het leven dus veeeel nieuwe dingen uitproberen! O heerlijk lijkt mij het om je geen zorgen te hoeven te maken om je financiën.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 04:17

Hetzelfde als nu, alleen dan alles wat luxer!
Paard van de beste spulletjes voorzien, wie weet nog een paardje erbij..