Wat gebruiken jullie om je huis lekker te laten ruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Wat gebruiken jullie om je huis lekker te laten ruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 19:09

Toch eens benieuwd.
Wij hebben een hond dus ben altijd wel bezig om te zorgen dat ons huis niet naar hond ruikt. Maar alles wat ik gebruik is vaak tijdelijk.

Nu doen wij de kat van de buren en het ruikt daar zo lekker in huis, ben er nog niet achter wat het is...vraag ik zeker als ze terug komen.

Dacht ineens aan bokt, denk hee wie weet hebben jullie tips?? Dan hoor ik het graag *D

Roosch

Re: Wat gebruiken jullie om je huis lekker te laten ruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:10

Ik gebruik Scent chips, ben ik zo verslaafd aan.. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:11

Ik heb een automatische air-refresher staan, ooit in de supermarkt gekocht. Kan ik aanzetten en dan sproeit hij elk kwartier, half uur of uur, afhankelijk van welke stand. Het is wel een vrij penetrant luchtje, maar aangezien het voor mij tegen de rookgeur in mijn kamer is vind ik het wel prettig :j Zet hem vaak even op de hoogste stand als ik ga douchen of even boodschappen ga doen, en als ik thuis ben op de laagste stand of gewoon helemaal uit.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 19:13

Roosch schreef:
Ik gebruik Scent chips, ben ik zo verslaafd aan.. <3

ja die heb ik ook...zalig! alleen vervaagd uiteindelijk wel :(

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:13

Ik heb de geur stokjes van rituals, die ruiken echt heerlijk. Maar het voornaamste is toch alles goed schoonhouden, vooral de mand regelmatig wassen, luchten en een lekker ruikend schoonmaak middel gebruiken. Anders ruik je meestal toch hond er doorheen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:14

Ik heb altijd rituals stokjes, die ruik je echt goed. Wel prijzig, maar ze gaan ook lang mee.

Die limited edition van deze zomer is heerlijk!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:14

Ik kan je Partylite producten aanraden! Ze verkopen allerhande kaarsen en andere lekker ruikende spulletjes. Kost wat, maar de geur blijft echt een stuk langer hangen dan htk geurkaarsen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:16

Ik zweer bij de geurstokjes van Rituals, maar gebruik nu Ambi Pur 3volution (gratis gehad, blijf toch een Nederlander.. :P ) en die bevalt ook best goed!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:17

Wij hebben ook een hond met tamelijk veel haar. Hij ruikt af en toe best. Wij gebruiken de Sering geur van Ajax en we hebben Rituals stokjes staan. :) Wellicht is dat wat voor jou?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:18

Ik heb vanille geurkaarsen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:20

Wij hebben een sint bernard.
Stofzuigen elke dag. En elke week gaat er een doekje dettol citroen frus door het huis.
Elke week wordt er gedweild.
Alles wat uigewassen kan worden, wordt uitgewassen en hebben enkele geurkaarsjes met vanille staan. (eigenlijk enige waar we beide tegen kunnen. Bloemen die bloeien worden hier niet geaccepteerd)

Zijn deken wordt elke week gewisseld en gewassen.

Maar... omdat het een warme hond is (veel haar dus) slaapt hij niet binnen.
Hij heeft een een eigen binnenhuisje van steen met een buiten kennel.
Gek genoeg licht hij daar tot het koudste wat we in nederland hebben gehad!

Misschien is dat ook wel een van de redenen.

We wassen de hond niet met shampoo tenzij het echt nodig is.
Enkel met warmte maken we zijn poten en buik nat, maar loopt hij ook buiten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:20

Scent chips, maar die stokjes van de rituals vind ik net even wat subtieler en lekkerder ruiken!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:23

Geen eigenlijk, ik krijg altijd barstende hoofdpijn van geurkaarsen, stokjes etc.
Ooit die stokjes van rituals gehad, die heeft 1 dag gestaan. t rook ontzettend lekker, maar al snel begon de hoofdpijn op te komen.

Cocodox

Helpt een bakje brandspiritus neerzetten misschien niet?

Al is dat nou ook weer zo wat om 24/7 te laten staan hmm..

RoosG

Ik ben gek op die scent chips en op de geurkaarsen van de ikea. Vooral de vanille geurkaarsjes zijn goddelijk.

Scent chips koop ik liever via internet. Dan heb je vaak lekkerdere geurtjes dan die in de winkel vind ik. Vind die vaak iets te wc achtig ruiken.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:25

Ik bestel altijd bij Puresoap.nl de scents. Heerlijke geuren en cups die door de brievenbus passen op natuurlijke basis. Voor de chemische geuren ben ik allergisch.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:27

Scent chips en geurkaardjes van IKEA. We hebben een grote bouvier.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:27

Ik gebruik ook scent chips. Heerlijke geurtjes,maar zodra de kaars uit is, vervliegt de geur ook snel weer. Ik zou dan eerder voor zo'n automatische geurverspreider gaan.
En inderdaad dekentjes en kussens vaak genoeg wassen.
Wij hebben een kat en af en toe twee hondjes(ze wonen deels bij mijn ouders) en dat ruik je ook niet als je binnen komt gelukkig. Kwestie van de bak elke dag even doen en ligplekken goed schoonhouden.

Ik gebruik trouwens ook de allesreiniger van Jumbo, de roze variant. Die ruikt ook èrg lekker!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:28

Ik heb een 3-volution van ambi pur en een airwick automatische 'spuitbus' .
Ook wij hebben een hond maar niemand die het ruikt.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 19:28

nou het is niet dat het hier echt naar hond ruikt hoor, ik stofzuig dweil etc elke dag. Maar een lekkere geur vind ik fijn als ik binnen kom. Schoonmaakmiddelen etc blijven ook niet uren lang hangen, misschien bij jullie wel?
Dan moet ik dus denken aan bv iets wat een geur afgeeft vanuit een stopcontact. Hebben jullie daar ervaring mee?

Kever

Bij ons werkt eigenlijk vooral de ramen lekker tegen elkaar open zetten zodra dat kan. Verder inderdaad dagelijks stofzuigen + om de dag dweilen. Ook heb ik inderdaad Scent Chips, maar dat vervaagt zo snel alweer.

7ofhearts

Suusie22 schreef:
Geen eigenlijk, ik krijg altijd barstende hoofdpijn van geurkaarsen, stokjes etc.
Ooit die stokjes van rituals gehad, die heeft 1 dag gestaan. t rook ontzettend lekker, maar al snel begon de hoofdpijn op te komen.

Komt me bekend voor.
Ben ook nog zoekende naar een lekker luchtje in huis, maar wordt er al snel beroerd van.

Rituals lijkt mij ook best lekker, maar vind ze inderdaad behoorlijk aan de prijs.

Een ding is zeker, ik zet zoiets nooit in de woonkamer, maar altijd in de gang.
Alle kamers komen daar op uit, alle deuren staan open.
Dus met een beetje mazzel ruik je de geur ook in enige maten door het hele huis.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:30

De schoonmaakdoekjes van de Lidl (groene verpakking) zijn ideaal om even snel een fris geurtje door te huis te halen. Verder heb ik stokjes van Rituals, maar die vind ik aardig prijzig. Een Breeze-geurtje en elke dag een uurtje wat geurkaarsjes aan doet ook wonderen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:30

Ik heb scentchips op mijn kamer staan, maar ook een mandje met Lush bad/douche/whatever producten. ( Ik heb echt teveel Lush. :D ) Maar vooral mijn Lush producten ruik je heel goed. :j

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:32

Isabel_k schreef:
Ik heb scentchips op mijn kamer staan, maar ook een mandje met Lush bad/douche/whatever producten. ( Ik heb echt teveel Lush. :D ) Maar vooral mijn Lush producten ruik je heel goed. :j

Ja! Mijn shampoo (die gele, goldiva geloof ik?) ruik je door het hele huis als ik die heb gebruikt. Wij wonen dan ook niet zo groot. Net als mijn showergel Happy Hippie. Lush ruikt sowieso best sterk. Heerlijk <3