google maps verbruikt constant data?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

google maps verbruikt constant data?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 08:48

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe telefoon. Het viel me al op dat mijn data sneller op was dan met mijn oude iPhone. Dus een data-beheerder gedownload om te kijken hoe dit kan. Mijn google maps blijkt de hele dag door behoorlijk data te verbruiken, vandaag al 10mb. Op een bundel van 500mb tikt dat aardig aan natuurlijk aan het einde van de maand.
Locatievoorziening staat al uit, ik heb al in de instellingen aangegeven dat hij alleen achtergrondverbruik mag hebben op wifi, maar hij blijft zo ontzettend hoor. Iemand enig idee?

Ik heb een samsung galaxy 5 mini, mocht dat wat uitmaken :)

Needje

Re: google maps verbruikt constant data?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:57

Sluit je m wel af na gebruik?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:04

Bij mij ook sinds een maand of 2. Daarvoor nooit problemen gehad. Zelfs ruim 100 mb op 1 dag. Geen idee hoe het 'ineens' komt. Lees even mee

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

Door 4g is sowieso het verbruik verdubbeld van je Internet gebruik dan met 3g. Vraag me niet waarom maar dit werd mij verteld tijdens verlening van abonnement.

Maps heb ik standaard compleet uit staan gebruik het niet en zo verbruikt het bij mij ook geen mb
Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 05-06-15 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:10

Mijn vader had dit ook. Ik volg even.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 09:26

ja, de app is uiteraard afgesloten. Toch blijft hij MB's gebruiken.
mijn databundel is niet vergroot hoor, dat is alleen gedaan bij de hele kleine abbonnementen. Vanaf volgende maand wordt mijn bundel wel vergroot omdat ik overstap naar een andere provider. Maar zou toch graag de MB's zelf benutten ipv laten wegsijpelen door google maps.
Telefoon staat nu standaard op "alleen wifi", maar dat betekend dat ik dus helemaal niks kan ontvangen overdag, wat ik heel vervelend vind.