Niet direct Whatsappjes ontvangen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Niet direct Whatsappjes ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:22

Hoi,
Ik zit met iets waar ik me al tijden aan kan ergeren. Namelijk dat als je een iPhone gebruiker een whatsappje stuurt, het vaak lang duurt voordat dat appje ontvangen word. Blijft vaak eerst een hele tijd maar op één vinkje staan, en dan pas als diegene zijn of haar iPhone ontgrendeld krijgen ze het appje pas binnen.
En ik weet van die mensen dat ze hun internet verder niet uit zetten, dus daar kan het lijkt mij ook niet aan liggen..
Als ik iemand een appje stuur die een Samsung oid heeft dan komt dat appje vrijwel direct binnen.

Weet iemand hoe dit komt en is het op te lossen? Misschien iets anders instellen oid?
Bedankt alvast!

Jennifuur

Re: Niet direct Whatsappjes ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:35

Het appje komt gewoon al aan hoor! Whatsapp hanteert gewoon een andere structuur binnen het besturingssysteem van Apple. Normaal gezien (bij iets anders dan Apple) zie je één vinkje als jouw appje met succes is verzonden, maar nog niet is aangekomen. Bij twee vinkjes is het goed aangekomen. Bij een blauw vinkje is het tegenwoordig ook nog gelezen. Echter is het bij Apple zo dat één vinkje ook al betekent dat het goed is aangekomen. Bij twee vinkjes wordt het dan ook zo goed als gelezen (gebruiker komt online dus zal het waarschijnlijk lezen).

Dus bijvoorbeeld, een vriendin van mij heeft een iPhone. Als ik haar app als ze al eventjes niet online is geweest, krijg ik dus maar per bericht één vinkje te zien. Deze zijn dus al wel gewoon aangekomen, als zij op haar telefoon zou kijken zonder online te komen op Whatsapp, zijn deze wel gewoon ontvangen. Wat die mensen zeggen, dat ze het appje pas krijgen als ze de telefoon ontgrendelen, lijkt dus niet helemaal te kloppen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:40

Nou ik heb er inderdaad ook soms last van. Ik heb een iphone 4s.
Dan kijk ik even op mijn iphone en dan op dat moment komt er een whatsappje binnen. En dan zie ik aan de tijd dat die al veel eerder verstuurd is. Waar het aan ligt weet ik niet.
Meestal gebeurt dit met iemand die ook met een 4s het berichtje verstuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:41

:j Totdat whatsapp geopend wordt staat er 1 vinkje, maar dan staat het berichtje al wel op het lockscreen van de telefoon.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:49

Wat gek cynthiar! Ik app veel met een vriendin van me, ik heb een iPhone 5s en zij een 5, en nooit problemen mee!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:52

Mijn vriend heeft ook een iphone en daar heb ik nooit problemen mee. Dus ik weet ook niet waar het aan ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:54

cynthiar schreef:
Mijn vriend heeft ook een iphone en daar heb ik nooit problemen mee. Dus ik weet ook niet waar het aan ligt.

Heb je je notificaties wel zo staan dat je ze ook op je openingsscherm ziet?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:08

Ja anders zou ik ze van niemand zien.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:09

Ik bedoelde dus met die ene post dat berichtjes van mijn vriend wel altijd gelijk aankomen, maar van een vriendin dus niet.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:13

Ik heb dus ook vaak dat ze pas binnenkomen als ik mijn iPhone ontgrendel.
Als ik mijn vriend app dan krijgt hij ze ook pas binnen als hij zijn telefoon ontgrendeld, want als ze eerder aankomen dan zou hij toch gewoon een melding krijgen? Dat gebeurd dus pas als hij zijn iPhone ontgrendeld... En dan heeft hij daarvoor geen bericht op het ontgrendelscherm staan.