Scheikunde spoedcursus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Scheikunde spoedcursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:57

Heb in mijn reis-topic al wat vragen weg gezet, toch besloten een apart topic te openen. Momenteel verblijf ik 4/5 maanden in Roemenië i.v.m. een geweldig toffe job (zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1845384&view=unread#unread).

Echter heb ik niet geheel vakantie, i.v.m. mijn nieuwe studie dien ik een scheikunde examen met een 5.5 of hoger af te leggen. Lukt dit niet dan mag ik niet aan de opleiding beginnen. Er waren twee optie's, of een zomercursus (3 maal per week een college, 4 weken lang) of zelfstudie. Ik heb gekozen voor het laatste en werk met de volgende boeken: Basischemie (drs. J.H. Vermaat/J.J.H Weierink) en Binas.

Het boek gaat uit van 2/3 jaar voorkennis, echter heb ik door omstandigheden nooit een enkele les scheikunde gehad. Wel een jaar natuurkunde, maar dat is inmiddels ruim 12 jaar geleden. Op zich kan ik goed leren, droge stof is goed te doen (al leer ik liever visueel). Ik heb een duidelijke planning gemaakt, maar merk dat ik toch meer tijd nodig heb en dat ik maar moeilijk door te stof heen kom. Sommige zaken bekijk ik te diep en andere juist te oppervlakkig, daarnaast krijg ik van mijn baas weinig tijd. Dit laatste is inmiddels opgelost.

Nu dan toch hier de vraag of er iemand is die bepaalde zaken duidelijk en helder uit kan leggen, liefst via skype. Mocht er iemand aanwezig zijn die zelfs bijles geeft, dan wil ik uiteraard tegen betaling graag wat extra ondersteuning.

Kortom, wie kan en wil mij af en toe een uurtje - online - helpen?

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:13

Pb :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:16

Op youtube zoeken op scheikundelessen.

Ze hebben veel informatie :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:16

Wat voor examen is het? (HAVO, VWO?)

Ik ben ook best bereid om je te helpen :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:34

Lauraennala schreef:
Wat voor examen is het? (HAVO, VWO?)

Ik ben ook best bereid om je te helpen :)

Volgens mij is het op HAVO niveau, nieuwe stijl.

Zoek het liefst iemand die het vak doceert en online les wil geven :)

Iris82

Re: Scheikunde spoedcursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:36

Pb. :j

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:40

Inderdaad is sieger kooij op youtube een aanrader, eventueel kan je hem een berichtje sturen? Hij heeft mij ook goed geholpen met mijn scheikunde (zit nu in havo 4)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:46

kitlover schreef:
Inderdaad is sieger kooij op youtube een aanrader, eventueel kan je hem een berichtje sturen? Hij heeft mij ook goed geholpen met mijn scheikunde (zit nu in havo 4)

Klopt, normaal is Youtube ideaal om te studeren. Maar in dit geval is dit denk ik niet genoeg, zoek echt iemand die gericht bijles wil geven, ieder hoofdstuk voor zich :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:09

We hebben al pb contact. Komende tijd zit ik nog behoorlijk druk, maar na eind juni is het een stuk rustiger en zou het kunnen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 14:12

Arabesk schreef:
We hebben al pb contact. Komende tijd zit ik nog behoorlijk druk, maar na eind juni is het een stuk rustiger en zou het kunnen.
Dan is het helaas te laat, het examen is al op 4 Juli :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:48

Bestaat BINAS nog steeds? Haha die ken ik nog van 20 jaar geleden.
Sterkte, want zonder achtergrond even 5 jaar Havo inlopen zal niet meevallen. En dat in 1 maand tijd.... :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 14:59

Helaas wel ja :(

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:15

Twee jaar geleden heb ik een VMBO leerling geholpen. Moest ook zonder achtergrond en in een korte tijd minimaal een 6,5 halen voor het scheikunde examen (wel VMBO). Het is haar gelukt.
Veel examens oefenen, oefenen, oefenen...
Succes! +:)+

Edit: Er zitten ook wel een aantal scheikunde docenten op bokt, weet de namen alleen niet meer. Maar je zou in scheikunde-gerelateerde topics kunnen zoeken.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:24

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:25

Misschien ben je wat met de fimpjes van Khan Academy en Crash Course op Youtube? Die zijn echt handig en hebben me al vaak geholpen voor mijn proefwerken voor te bereiden. Alles wordt echt superduidelijk uitgelegd, maar je Engels moet wel goed genoeg zijn ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:37

Wauw, ik ga dit topic volgen of dat het je gaat lukken.
Heb je al een plan gemaakt? elke dag een hoofdstuk?

Ik heb op mijn havo examen een 9,2 gehaald, maar dat is inmiddels 6 jaar geleden, dus je hebt aan mijn uitleg vrij weinig denk ik.

In ieder geval erg veel succes.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 15:47

@ iedereen, bedankt voor het meedenken en helpen! Ben bang dat enkel filmpjes niet voldoende gaan zijn en ik moet dit examen echt halen :o

PocoGaucha schreef:
Wauw, ik ga dit topic volgen of dat het je gaat lukken.
Heb je al een plan gemaakt? elke dag een hoofdstuk?

Ik heb op mijn havo examen een 9,2 gehaald, maar dat is inmiddels 6 jaar geleden, dus je hebt aan mijn uitleg vrij weinig denk ik.

In ieder geval erg veel succes.

Yes, er is een lesplan vanuit de opleiding. Die is goed te doen, maar ik volg dus niet de college's en ben er inmiddels achter dat zelfstudie (in dit geval) niet afdoende zal zijn.

Gelukkig inmiddels in contact met de vriend van een Bokker die bijles geeft en ik hoop er zo samen uit te komen. Daarnaast heeft een goede vriendin haar boeken ook van zolder gehaald en gaat me ook wekelijks via Skype helpen. Mocht dit allemaal niet afdoende zijn, dan zal ik 1/2 weken eerder terug moeten komen en kan eventueel bijles volgen bij een Bokker die docente scheikunde is. Zij woont wel erg ver bij mij vandaan, gelukkig woont mijn zus maar 5 min. bij haar vandaan en kan ik tijdens die spoedcursus bij haar logeren.

Dus ik heb een plan, had ik voor deze oproep ook al. Echter blijkt mijn eerdere plan toch iets te rooskleurig -O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:47

Ik studeer scheikunde, heb ook regelmatig bijles gegeven. Je mag me altijd PB'en ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 15:48

BernetteO schreef:
Ik studeer scheikunde, heb ook regelmatig bijles gegeven. Je mag me altijd PB'en ;)
Top, ik hoop het niet nodig te hebben. . . mocht het wel het geval zijn, dan zal je inbox rood staan :P